• امروز : جمعه - ۱۴ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 3 May - 2024
2

برخی ارگان ها در حوزه مسکن تبدیل به مافیا شده اند/ تسهیلات کم سود کارمندان برخی ادارات دلیل افسار گسیختگی مسکن

  • کد خبر : 69800
  • 18 خرداد 1399 - 11:01
برخی ارگان ها در حوزه مسکن تبدیل به مافیا شده اند/ تسهیلات کم سود کارمندان برخی ادارات دلیل افسار گسیختگی مسکن

یک کارشناس حوزه مسکن با بیان اینکه برخی ادارات و ارگان ها در حوزه مسکن تبدیل به مافیا شده اند، گفت: کارمندان اداره ای که به راحتی به تسهیلات بانکی دسترسی دارند و با سود کم در اسرع وقت پول تهیه می کنند،  بدون شک ملک دار می شود و افزایش تقاضای آن ها باعث افسار […]

یک کارشناس حوزه مسکن با بیان اینکه برخی ادارات و ارگان ها در حوزه مسکن تبدیل به مافیا شده اند، گفت: کارمندان اداره ای که به راحتی به تسهیلات بانکی دسترسی دارند و با سود کم در اسرع وقت پول تهیه می کنند،  بدون شک ملک دار می شود و افزایش تقاضای آن ها باعث افسار گسیختگی مسکن می شود.

به گزارش عصر همدان؛ بعد از کش و قوس های فراوان در هفته های اخیر و خبرهایی که از شورای شهر و استاندارد همدان بر روی خروجی رسانه ها رفت و خط و نشان استاندارد برای شورای شهر و پیشنهادات شورا برای تغییر طرح تفضیلی شهر و تغییر زمانبندی پروانه صدور ساخت و ساز، همچنان اوضاع مسکن نابسامان است و مردم مثل عروسک خیمه شب بازی در این بازاز بی در و پیکر افتاده اند و در چند روز اخیر خانواده ها و مستاجرین مجبور شدند خانه ها را تخلیه و به حاشیه شهر رانده شوند.

ناگفته نماند که گرانی مسکن و اجاره بها در حاشیه شهر همدان غیر قابل باور است و در چند روز اخیر شاهد چادر نشین شدن خانواده ای در حاشیه شهر همدان بودیم که با همکاری برخی از متولیان این موضوع حل و فصل شد.

در بین مسئولان مختلفی که در خصوص گرانی مسکن اظهار نظر کردند این نکته قابل تامل بود که برخی مسئولین مربوطه به خاطر شغل و موقعیت اجتماعی اجازه نقد چندانی نداشتند به همین دلیل به سراغ محمود ختنلو کارشناس مسکنی که بیش از ۲۵ سال در حوزه خرید و فروش ملک فعالیت می کند رفتیم.

این کارشناس حوزه مسکن در گفتگو با خبرنگار عصر همدان؛ گفت: روز گذشته که قیمت مسکن، اجاره ها و قیمت املاک در همدان را با تهران بررسی و مقایسه می کردم واقعا حیرت آور بود، چرا که با هم یکسان بودند و تغییر چندانی نداشتند.

دولت گرانی مسکن را شروع کرد

وی مهمترین عامل در گرانی مسکن را دولت دانست و بیان کرد: دولت گرانی مسکن را شروع کرد چرا که دلار را ارزان کرد تا بتواند خریداری کند لذا سرمایه های مردم همه به دلار و طلا تبدیل شد.

ختنلو افزود: دولت بعد از خرید دلار ها و بعد از مدتی بخاطر کسر بودجه و شرایط تحریم اقتصادی دوباره دلار را به بازار عرضه کرد که این خود باعث یک تورم شد و در حقیقت این تورم آغاز افزایش ملک و املاک بود.

چرا مسکن در همدان گران تر شد؟

این کارشناس مسکن با اشاره به اینکه همدان بعد از تهران رتبه دوم گرانی مسکن را دارد، افزود: در همدان تکیه بر ملک است چرا که کارخانه جات درست و حسابی نداریم و ملک برند اولیه شهر است، بنابراین همه مردم همدان بخاطر اینکه طلا و ماشین نوسان دارند سرمایه گذاری خود را روی ملک انجام می دهند.

قیمت مسکن در حاشیه شهر ۵ برابر شده

وی با اشاره به تقاضای بالای مسکن در حاشیه شهر گفت: مستاجرانی که قبلا در محله های متوسط ساکن بودند مجبور شدند به حاشیه پناه آورند و این افزایش تقاضا قیمت را در حاشیه چند برابر کرد.

ختنلو تاکید کرد: یک سری معیارهای دولتی داریم که باید اعمال نفوذ کنند از شهرداری گرفته تا بانک و … چرا که این ادارات با افزایش قیمت مجوز ها مهر تایید بر افزایش قیمت می زنند.

جلوی مافیای گرفته شود

این کارشناس حوزه مسکن با اشاره به اینکه برخی ادارات و ارگان ها تبدیل به مافیا شده اند، تصریح کرد: برخی ارگان ها که به راحتی وام با سود کم و درصد پایین می گیرند، می بینیم که قیمت های یک منطقه را چگونه افزایش می دهند و کسی جلودارشان نیست.

وی ادامه داد: کارمندان اداره ای که به راحتی به تسهیلات بانکی دسترسی دارد و با سود کم در اسرع وقت پول تهیه می کند بدون شک ملک دار می شود و افزایش تقاضای آن ها باعث این بازار افسار گسیخته مسکن می شود.

افزایش های صوری یکی از علت های تورم مسکن

ختنلو یکی از مهمترین مشکلات را افزایش های صوری دانست و افزود: مردم و بخصوص قشر متوسط و ضعیف به سان عروسکان خیمه شب بازی می مانند که توسط اغنیا هدایت می شوند، باید  این هدایت پول در جامعه برداشته شود و در انحصار عده ای خاص نباشد.

وی با تاکید بر اینکه مصالح ساختمانی آنچنان افزایشی نداشته اند، گفت: ارزش ریال و پول ایران کاهش یافته است و ملک در ایران و همدان دچار چنان حبابی شده است که بعید می دانم کسی قادر به شکستن آن باشد.

انتهای پیام/ آ

لینک کوتاه : https://asrehamedan.ir/?p=69800
  • دیدگاه‌ها برای برخی ارگان ها در حوزه مسکن تبدیل به مافیا شده اند/ تسهیلات کم سود کارمندان برخی ادارات دلیل افسار گسیختگی مسکن بسته هستند

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.