• امروز : یکشنبه - ۱۶ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Sunday - 5 May - 2024
1

برخورداری جاده همدان-بیجار-گل تپه از اعتبارات ملی/نماینده شهرستان می تواند پیگیر قانون بودجه آن باشد

  • کد خبر : 86491
  • 09 مهر 1399 - 9:22
برخورداری جاده همدان-بیجار-گل تپه از اعتبارات ملی/نماینده شهرستان می تواند پیگیر قانون بودجه آن باشد

حمید پرورش خرم از ارتقاء جاده همدان-بیجار-گل تپه به راه شریانی از سال گذشته خبر داد و اظهار داشت: راههای شریانی می توانند از اعتبارات ملی برخوردار شوند که این مستلزم پیگیری نماینده است. حمید پرورش خرم، معاون راهداری اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان همدان در گفتگو با خبرنگار عصر […]

حمید پرورش خرم از ارتقاء جاده همدان-بیجار-گل تپه به راه شریانی از سال گذشته خبر داد و اظهار داشت: راههای شریانی می توانند از اعتبارات ملی برخوردار شوند که این مستلزم پیگیری نماینده است.

حمید پرورش خرم، معاون راهداری اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان همدان در گفتگو با خبرنگار عصر همدان، با اشاره به بودجه تخصیص یافته به راههای استان اظهار داشت: راههای استان به دو صورت راه شریانی و غیر شریانی تقسیم می شود که از نظر تخصیص بودجه، راههای شریانی می توانند از اعتبارات ملی بهره مند شوند و متولی راههای غیر شریانی، استان و فرمانداری ها بوده و از اعتبارات استانی برخوردارند.

پرورش افزود: با توجه به این مسئله برخورداری هر شهرستان از راههای شریانی متفاوت بوده و در نتیجه نسبت برخورداری هر شهرستان از اعتبارات ملی نیز متفاوت است.

وی ادامه داد: در سطح شهرستان بهار حدود ۳۰۰ الی ۴۰۰ کیلومتر راه شریانی وجود دارد که شامل راه همدان-سنندج، همدان-کرمانشاه و همدان-گل تپه-بیجار می شود که به تازگی به راههای شریانی افزوده شده است و این راهها از اعتبارات ملی برخوردار هستند.

معاون راهداری در خصوص راه همدان-بیجار-گل تپه گفت: مسئولین ما حدود ۷ سال بود پیگیر این بودند که این مسیر به راه شریانی تغییر کند و خوشبختانه علیرغم مخالفت ها سال گذشته این طرح تصویب شد و هم اکنون این مسیر به عنوان یک راه شریانی محسوب شده و می تواند از اعتبارات ملی برخوردار شود.

وی در خصوص میزان برخورداری این مسیر از اعتبارات ملی گفت: استفاده از اعتبارات ملی برای راهها نیازمند پیگیری نماینده شهرستان است که بتواند بودجه اختصاصی برای آن درنظر بگیرد چرا که اعتبار ملی است و ما در استان نمی توانیم در آن دخل و تصرفی کنیم و در صورت تامین اعتبار می توان این مسیر را ۴ خطه کرده و با نصب نیوجرسی از تفاطع آیت الله نجفی تا گل تپه این مسیر را ارتقاء داد، اما این تنها زمانی اتفاق می افتد که این مسیر در قانون بودجه بیاید.

وی در ادامه اظهار داشت: در جلسه شورای اداری شهرستان کبودراهنگ نیز موضوع راههای کبودراهنگ مطرح شد، چرا که این شهر فقط یک راه شریانی دارد، اما باید بگوییم که دو شهرستان بهار و کبودراهنگ در این مدت مغفول واقع شده اند و نتوانسته اند از اعتبارات ملی بهره لازم را ببرند و دلیل آن عدم پیگیری این مسئله در قانون بودجه بوده است.

انتهای پیام/ک

لینک کوتاه : https://asrehamedan.ir/?p=86491
  • دیدگاه‌ها برای برخورداری جاده همدان-بیجار-گل تپه از اعتبارات ملی/نماینده شهرستان می تواند پیگیر قانون بودجه آن باشد بسته هستند

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.