• امروز : چهارشنبه - ۱۲ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Wednesday - 1 May - 2024
6
رئیس اداره میراث فرهنگی شهرستان ملایر؛

برج تاریخی روستای بید کرپه وسطی مرمت می شود

  • کد خبر : 189920
  • 21 تیر 1402 - 8:42
برج تاریخی روستای  بید کرپه وسطی  مرمت می شود
برج تاریخی روستای بید کرپه وسطی شهرستان ملایر مرمت می شود که مرمت برج شامل : برچیدن و جمع آوری ازاره سنگی ، برچیدن مصالح فرسوده و فاقد استحکام و برچیدن بخش های فرسوده خشتی است.

به گزارش عصر همدان؛ ابراهیم جلیلی رئیس اداره میراث فرهنگی ، گردشگری و صنایع دستی شهرستان ملایر بیان داشت: برج بید کرپه بنای آجری است که در روستای بید کرپه وسطی از توابع بخش زند در۴۰ کیلومتری جنوب شهرستان ملایر واقع شده است و صرفاً جهت دیدبانی ساخته شده است.

وی ادامه داد: بنا در سه طبقه ساخته شده و راه ورود به داخل از طبقه دوم می باشد. مصالح به کار رفته از سنگ و آجر است که با ملات گل ساخته شده است , در بدنه های طبقه فوقانی سوراخ هائی به عنوان تیرکش تعبیه شده است .

جلیلی بیان کرد: وجود این برج در این منطقه نشان از رونق و آبادانی آن در گذشته داشته است .

رئیس اداره میراث فرهنگی ، گردشگری و صنایع دستی شهرستان ملایرگفت: اثر برج تاریخی بید کرپه نیاز اضطراری به مرمت داشت لذا با پیگیریهای صورت گرفته و تامین اعتباری بالغ بر ۴۲۰میلیون تومان با پیمانکار عقد قرارداد شد و درحال حاضر موارد مرت در حال اجرا است .

گفتنی است: مرمت برج شامل : برچیدن و جمع آوری ازاره سنگی ، برچیدن مصالح فرسوده و فاقد استحکام ، برچیدن بخش های فرسوده خشتی ، مرمت سقف طبقه اول و سوم برج ، مرمت نما ی بنا ، هره چینی آجری ، دیوار چینی ، نصب ازاره سنگی ، اندود کاه گل داخلی ، بند کشی و… است .

انتهای پیام/ د

لینک کوتاه : https://asrehamedan.ir/?p=189920
  • دیدگاه‌ها برای برج تاریخی روستای بید کرپه وسطی مرمت می شود بسته هستند

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.