• امروز : جمعه - ۱۴ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 3 May - 2024
2

برجام بزرگترین سند بدعهدی آمریکاست/ طرح مجدد مذاکره، نافرمانی مدنی را در کشور رقم می زند

  • کد خبر : 70137
  • 19 خرداد 1399 - 20:42
برجام بزرگترین سند بدعهدی آمریکاست/ طرح مجدد مذاکره، نافرمانی مدنی را در کشور رقم می زند

محمود قاسمی با بیان اینکه برجام بزرگترین سند بر بی اعتباری آمریکا است، گفت:  مذاکره مجدد با آمریکا نشانه حماقت است و طرح آن، نافرمانی مدنی را در کشور رقم می زند.   به گزارش عصر همدان؛ در شرایط امروز جهان که ناتوانی و افول آمریکا در همه ابعاد مشهود است و در ریشه کنترل […]

محمود قاسمی با بیان اینکه برجام بزرگترین سند بر بی اعتباری آمریکا است، گفت:  مذاکره مجدد با آمریکا نشانه حماقت است و طرح آن، نافرمانی مدنی را در کشور رقم می زند.

 

به گزارش عصر همدان؛ در شرایط امروز جهان که ناتوانی و افول آمریکا در همه ابعاد مشهود است و در ریشه کنترل بیماری کرونا ویروس به نحوی شکست خورده اند و حتی از کشورهای جهان سوم نیز عقب مانده اند طرح مذاکره مجدد ایران با آمریکا را از منظر کارشناس روابط بین الملل و سیاسی می خوانیم.

در این رابطه محمود قاسمی، کارشناس مسائل سیاسی در گفتگو با خبرنگار عصر همدان؛ با اشاره به اینکه از همان اوایل تشکیل انقلاب برخی به فکر مذاکره با آمریکا بودند گفت: در ۴۱ سال گذشته از دولت موقت و بنی صدر و به صورت جدی از ۲ خردادماه سال ۱۳۷۶ در دولت خاتمی موضوع مذاکره مطرح شد و بعد از آن نیز دولت هاشمی هم به صورت میانه رو روی مذاکره اتفاق نظر داشت .

وی ادامه داد: در زمان روحانی و هیات همراه وی تفکری بینا بین خاتمی و هاشمی شکل گرفت با این تفاوت که برنامه خاصی برای مذاکره داریم، هر چند چندین بار با رهبری مشورت شد و ایشان مخالفت کردند اما در نهایت با پادشاه عمان صحبت شد و در خصوص پرونده هسته ای به این نتیجه رسیدیم که مذاکره کنیم و کلید واژه مذاکره رفع تحریم ها بود.

قاسمی با اشاره به تلاش ۳۰ ماهه تیم مذاکره کننده ایرانی افزود: آمریکا بعد از ۳۰ ماه تلاش به راحتی بد عهدی کرد و در اصل یکی از مهم ترین عدم موفقیت در مذاکرات هسته ای بد عهدی امریکا بود.

این کارشناس مسائل سیاسی با بیان اینکه برجام بزرگترین سند بر بی اعتباری آمریکا است بیان کرد: برجام به عنوان یک مذاکره بین المللی و توسط ۵ قدرت اتمی دنیا  بسته شده بود و در بالاترین سطح بین المللی قرار داشت که در نهایت اردیبهشت ماه سال ۹۷ کنار گذاشته شد و بزرگترین سند بر بی اعتباری آمریکا است.

مذاکره مجدد با آمریکا نشانه حماقت است

وی با اشاره به اینکه مذاکره مجدد با آمریکا نشانه حماقت است و طرح آن، نافرمانی مدنی را در کشور رقم می زند تاکید کرد: همه ملت ها باید بخاطر داشته باشند که آمریکا فقط به دنبال منافع خودش است و کسی که بدنبال مذاکره باشد به سرنوشت کشورهایی چون لیبی، عراق افغانستان سودان و مصر دچار می شود .

قاسمی با اشاره به تولید یک سوم گازهای گلخانه ای دنیا توسط آمریکا گفت: بیش از از یک سوم گازهای گلخانه ای که در محیط زیست و لایه اوزون دخیل است توسط آمریکا تولید می شود اما می بینیم که به راحتی قوانین را زیر پا می گذارد و در ده سال اخیر بیش از ۱۰ پیمان بین المللی را لغو کرده است.

این کارشناس مسائل سیاسی _نظامی در پایان تاکید کرد: طبق فرمایشات مقام معظم رهبری هزینه سازش چندین برابر مقاومت است و عاقلانه ترین راه مقاومت و ایستادگی است .

انتهای پیام/

لینک کوتاه : https://asrehamedan.ir/?p=70137
  • دیدگاه‌ها برای برجام بزرگترین سند بدعهدی آمریکاست/ طرح مجدد مذاکره، نافرمانی مدنی را در کشور رقم می زند بسته هستند

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.