• امروز : پنج شنبه - ۲۰ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 9 May - 2024
2
معاون قضایی دادگستری همدان:

برای پیشبرد اهداف نیاز به تولید علم داریم

  • کد خبر : 212583
  • 16 اسفند 1402 - 15:26
برای پیشبرد اهداف نیاز به تولید علم داریم
معاون قضایی دادگستری همدان گفت: برای پیشبرد بسیاری از اهدافی که به دنبال تحقق آن هستیم نیاز به تولید علم دارد.

به گزارش خبرنگار اجتماعی پایگاه خبری تحلیلی <<عصر همدان>> سید هادی مصطفوی در همایش نقش داوری حرفه‌ای در نظام حقوقی و قضایی ایران و نقش وکلا در توسعه صلح و سازش که پیش از ظهر امروز در دانشگاه علوم پزشکی سالن همایش غدیر برگزار شد، گفت: به دنبال تببین جایگاه داوری در نقش وکلا در حوزه صلح و سازش هستیم وامیدواریم به نتایج مطلوب از حیث تفکر برسیم.

 

وی با بیان اینکه جامعه برای پیشبرد بسیاری از اهدافی که به دنبال تحقق آن هستیم نیاز به تولید علم دارد، افزود: جامعه‌ای موفق است که بتواند از حضور نخبگان و دانش پژوهان به درستی استفاده کند.

مصطفوی با اشاره به شیوه‌هایی جهت جلوگیری از مراجعه مردم به سمت مراجع قضایی به طرق مختلف، ابراز کرد: یکی از این شیوه ها داوری و شیوه دیگر هیات‌های حل اختلاف و هیات‌های کارشناسی است.

معاون قضایی دادگستری همدان اظهار کرد: داوری به عنوان یکی از شیوه‌های مهمی است که ما می‌توانیم از آن برای جایگزین رسیدگی قضایی که در سند تحول قضایی به آن اشاره شده است استفاده کنیم.

وی با اشاره به ضرورت داوری از دیدگاه دادگستری و قوه قضاییه گفت: ورودی پرونده به قوه قضائیه بسیار بالاست باید به دنبال راهکار برای کاهش ورود پرونده به مرجع قضایی باشیم.

مصطفوی علل افزایش ورود پرونده‌ها به قوه قضاییه را خرده فرهنگ‌های ناصحیح در جامعه دانست و گفت: نباید برای کوچکترین اختلاف به مرجع قضایی مراجعه کنیم.

معاون قضایی دادگستری همدان با اشاره به طرح وکلای مصلح ابراز کرد: وکلا میثاق نامه‌ای برای اعلام آمادگی برای صلح و سازش بین دعاوی امضا کرده‌اند.

وی با بیان اینکه وکلا تاثیر گذارهستند گفت: باید فرهنگ صلح و سازش را ارتقا دهیم.

انتهای خبر/ ب

لینک کوتاه : https://asrehamedan.ir/?p=212583
  • دیدگاه‌ها برای برای پیشبرد اهداف نیاز به تولید علم داریم بسته هستند

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.