• امروز : پنج شنبه - ۱۳ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 2 May - 2024
3
نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس:

بدون نظر مراجع نمی‌شود زمین موقوفه را فروخت

  • کد خبر : 207790
  • 29 آذر 1402 - 19:06
بدون نظر مراجع نمی‌شود زمین موقوفه را فروخت
نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس شورای اسلامی گفت: در بحث فروش اموال موقوفه باید دستور شرعی باشد و بدون نظر مراجع نمی‌شود زمین موقوفه را فروخت.

حجت‌الاسلام احمد حسین فلاحی، در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی «عصرهمدان» در رابطه خبر فروش ملک شاهزاده حسین علیه‌السلام اظهار کرد: اگر مسئولین اجازه‌ای برای تبدیل وقف گرفته باشند، بحث دیگری است.

وی افزود: طی طراحی که برخی از صاحب نظران و کارشناسان برای توسعه این مضجع مقدس پیشنهاد داده بودند قرار بر این بود گذرگاهی از طرف بانک ملی بطرف میدان امام(ره) باز شود.

نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس شورای اسلامی با اشاره به نظرات کارشناسان میراث فرهنگی مبنی بر ماندگاری بنا برای ثبت جهانی شهر همدان، تصریح کرد: نظرها براین بود که فقط درگاهی را از طرف بانک به میدان امام باز کنند که نمای میدان امام(ره) هم به‌هم نخورد و مسیر اصلی امامزاده از طرف میدان امام(ره) باشد.

حجت‌الاسلام فلاحی خاطرنشان کرد: علاوه بر آن نظرها بر این بود که محوطه پشت شاهزاده حسین علیه‌السلام هم توسعه پیدا کند که شانیت امامزاده حفظ شود.

وی با اشاره به طراحی‌ها و تصمیمات دیگری در جلسات گذشته، بیان کرد: در طی این مدت با توجه به جلساتی در این رابطه داشتم تصمیات طور دیگری بود اما اکنون نمی‌دانیم در این مدت چه اتفاقی افتاده است.

نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه شاید نظر کارشناسی بهتری در این رابطه ارائه شده که نظرات قبلی را کنار گذاشته‌اند، ادامه داد: آنچه که مدنظر ماست این است که باید در فروش اموال موقوفه نیاز به اذن شرعی داشته و نظر صاحب نظران دینی را در این رابطه بپرسند.

حجت‌الاسلام فلاحی با تاکید براینکه در تمام کارها، کار کارشناسی انجام دهید، بیان کرد: نباید برای کارهای مهمی از این قبل پروژه‌ها کار غیرکارشناسی باشد.

وی افزود: اگر در اینجا قبلا کار کارشناسی انجام شده و به نظر صاحب نظران به این نتیجه رسیده‌اند که امامزاده از مسیر میدان توسعه پیدا کند، به این دلیل بوده که درون بانک ملی محوطه بسیار وسیعی برای برگزاری مجالس داشته و تجمعات بسیاری از برنامه‌های مذهبی_فرهنگی که در میدان امام(ره) برگزار می‌شود، از آنجا شروع می‌شود، چراکه خیلی وقت‌ها برای ساماندهی برنامه‌های میدان امام(ره) خیلی فضای مناسبی نداریم.

نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس شورای اسلامی یادآور شد: در تصمیم‌گیری‌های کلان باید به نظرات کارشناسان جامع توجه کنیم و صرفاً به‌نظر چند کارشناس اکتفا نکنیم.

حجت‌الاسلام فلاحی در پایان عنوان کرد: قبلاً نظرات و طرح‌هایی در این رابطه داده شده بود، اما در این مدت چه کسانی و چه تصمیماتی را گرفته‌اند از پشت‌پرده‌ها خبری ندارم.

انتهای پیام/ سا

لینک کوتاه : https://asrehamedan.ir/?p=207790
  • دیدگاه‌ها برای بدون نظر مراجع نمی‌شود زمین موقوفه را فروخت بسته هستند

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.