• امروز : سه شنبه - ۱۸ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Tuesday - 7 May - 2024
1
کشاورزان بهار:

بانک کشاورزی به مصوبه دولت بی‌اعتناست

  • کد خبر : 209749
  • 30 دی 1402 - 8:38
بانک کشاورزی به مصوبه دولت بی‌اعتناست
مبلغ بخشودگی و اهمال وام کشاورزان گندمکار خسارت دیده به‌میزان ۵۰میلیون تومان بود که فقط شامل محصول گندم دیم می‌شد، درحالی‌که طبق نامه رئیس بانک مرکزی این بخشودگی وام شامل تمامی فعالین بخش کشاورزی می‌شود و مبلغ ۵۰ میلیون عمدتاً دردی از هیچ فعال کشاورزی درمان نمی‌کند و مبالغ وام‌ها بسیار بیشتر از این مبلغ است.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «عصر همدان»؛ درپی انتشار گزارش اخیر عصر همدان در مورد خسارت‌های کشاورزان شهرستان بهار و عدم همکاری بانک‌ها علی رغم مصوبه تبصره ۱۶ سال ۱۴۰۲ مبنی بر بخشودگی جرائم دیرکرد و سود وام کشاورزان خسارت دیده و یا نعلل بازپرداخت کل وام تا ۳سال تا سقف ۳ هزار میلیارد تومان، خبرنگار این رسانه به اداره جهاد کشاورزی شهرستان بهار و بانک کشاورزی مراجعه نمود تا از نزدیک پیگیر مشکلات کشاورزان خسارت دیده شود.

محمد کریم قادری معاون فنی جهاد کشاورزی شهرستان بهار در گفتگو با خبرنگار اقتصادی عصر همدان گفت: سال گذشته و امسال خسارت کشاورزان گندمکار در سطح شهرستان توسط اداره جهاد کشاورزی شهرستان بهار و سازمان بیمه کشاورزی تایید و جهت مساعدت به بانک‌های عامل معرفی شدند که عمدتاً این کشاورزان از منطقه مهاجران هستند که علی الخصوص امسال دچار خسارت خشکسالی شده‌اند.

محمد کریم قادری نیز پیرامون مشکلات کشاورزانی که کشت سیب زمینی داشته و به‌علت عدم قیمت مناسب دچار خسارات شده‌اند گفت: خسارت وارده به این کشاورزان از طریق بیمه تایید می‌شود و عدم خریداری محصول را یک مشکل مدیریتی قلمداد کرده و تاییدیه خسارت به کشاورزان تعلق نمی‌گیرد.

 

سکوت بانک کشاورزی در قبال اعتراض کشاورزان

در ادامه خبرنگار اقتصادی عصر همدان به بانک کشاورزی مراجعه نمود تا با گفتگو با ریاست شعبه مرکزی بانک کشاورزی شهرستان بهار علت را جویا شود که رئیس بانک از پاسخ به خبرنگار عصر همدان امتناع ورزید و پاسخی نداد.

در گزارش چند روز پیش عصر همدان از کشاورزان، مبلغ بخشودگی و اهمال وام کشاورزان گندمکار خسارت دیده به‌میزان ۵۰میلیون تومان بود که فقط شامل محصول گندم دیم می‌شد، درحالی‌که طبق نامه رئیس بانک مرکزی این بخشودگی وام شامل تمامی فعالین بخش کشاورزی می‌شود و مبلغ ۵۰ میلیون عمدتاً دردی از هیچ فعال کشاورزی درمان نمی‌کند و مبالغ وام‌ها بسیار بیشتر از این مبلغ است.

شعار انتخاباتی یا پیگیری مستمر؟

این در حالی است که فتح الله توسلی نماینده مردم بهار و کبودراهنگ در مجلس، اخیراً در پایگاه اطلاع رسانی خود از پیگیری‌های مستمرش به منظور جبران خسارات کشاورزان دو شهرستان خبر داده بود و این خبر موج امیدواری را در دل کشاورزان دو شهرستان برای مساعدت بانک ها به وجود آورده است اما در عین حال رئیس بانک کشاورزی حتی حاضر به صحبت کردن با خبرنگار عصر همدان نشد تا پاسخی برای عدم اجرای این مصوبه از سوی بانک مذکور ارائه دهد.

لازم به ذکر است ماه گذشته در جلسه فرماندار شهرستان بهار مجتبی فیض اللهی با خبرنگاران، مطالبه عدم پاسخگویی بانک‌ها در باب وام ازدواج و فرزندآوری از سوی خبرنگار عصر همدان مطرح شد و معاون اقتصادی فرماندار اوضاع پرداخت وام‌های خرد و دیگر خدمات بانکی را در سطح شهرستان مساعد عنوان کرد.

انتهای پیام/ع

لینک کوتاه : https://asrehamedan.ir/?p=209749
  • دیدگاه‌ها برای بانک کشاورزی به مصوبه دولت بی‌اعتناست بسته هستند

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.