• امروز : پنج شنبه - ۱۳ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 2 May - 2024
0

بازگشایی مدارس، تصمیمی که نیاز به کارشناسی بیشتر داشت

  • کد خبر : 83141
  • 18 شهریور 1399 - 11:52
بازگشایی مدارس، تصمیمی که نیاز به کارشناسی بیشتر داشت

علیرضا مدرکیان گفت: در روزهایی که جامعه پزشکی احتمال بالا رفتن آمار مبتلایان را پیش بینی می کند تصمیم به بازگشایی مدارس کمی به نظر غیر کارشناسانه می رسد؛ شاید بهتر باشد برای بازگشایی مدارس یک ماه دیگر صبر کنیم. به نظر می رسد ما تا این مدت قادر به برنامه ریزی مناسب تری در […]

علیرضا مدرکیان گفت: در روزهایی که جامعه پزشکی احتمال بالا رفتن آمار مبتلایان را پیش بینی می کند تصمیم به بازگشایی مدارس کمی به نظر غیر کارشناسانه می رسد؛ شاید بهتر باشد برای بازگشایی مدارس یک ماه دیگر صبر کنیم. به نظر می رسد ما تا این مدت قادر به برنامه ریزی مناسب تری در هر دو زمینه ی آموزش و بهداشت باشیم.

به گزارش عصر همدان، در روزهای آغازین باز گشایی مدارس و با توجه به نگرانی های والدین از حضور فرزندانشان در محیط مدرسه بر آن شدیم تا نظر علیرضا مدرکیان رئیس سازمان نظام پزشکی استان همدان را در خصوص این اقدام سازمان آموزش و پرورش جویا شویم.

مدرکیان گفت: با توجه به تعطیلات ابتدای شهریور ماه و به دنبال آن افزایش مسافرت های بین استانی در تعطیلات دهه اول محرم، انتظار بالا رفتن آمار مبتلایان به کرونا را طی دو هفته آینده داریم.

وی با تاکید براینکه مراسم محرم امسال در شرایطی بسیار سالم و با رعایت تمام اقدامات پیش گیرانه در زمینه مقابله با کرونا برگزار شد افزود: با این وجود به عنوان جامعه پزشکی و سلامت نمی توانیم با اطمینان خاطر احتمال خطر را رد کنیم و وظیفه ی ما رعایت جانب احتیاط در همه شرایط است.

مدرکیان ادامه داد: در روزهایی که جامعه پزشکی احتمال بالا رفتن آمار مبتلایان را پیش بینی می کند تصمیم به بازگشایی مدارس کمی به نظر غیر کارشناسانه می رسد و درخواست ما از مسئولان این است که صبر کنند تا برآوردی از شرایط فعلی به دست آید و در صورت گذراندن موفق این مقطع و قابل مدیریت بودن شرایط در خصوص باز گشایی مدارس و با تدوین یک پروتکل منسجم بهداشتی، تصمیم گرفته شود.

وی در خصوص ارزیابی زمان مناسب برای باز گشایی مدارس از دیدگاه پزشکی، با بیان اینکه تعطیل کردن مراکز آموزشی برای مدت طولانی هم صحیح نیست گفت: شاید بهتر باشد برای بازگشایی مدارس یک ماه دیگر صبر کنیم. به نظر می رسد ما تا این مدت قادر به برنامه ریزی مناسب تری در هر دو زمینه ی آموزش و بهداشت باشیم.

مدرکیان از رسیدن میزانی واکسن آنفولانزا در آینده نزدیک خبر داد و افزود: احتمالاً با شیوع آنفولانزای فصلی مواجه خواهیم شد و این باعث سخت ترشدن شرایط می شود. استفاده از این واکسن همچون سال های گذشته به شکل اختیاری است اما همین که عده ای از این واکسن استفاده کنند میزان گسترش آنفولانزا کمتر خواهد شد و امیدواریم با کمی صبر و حوصله، کمتر شاهد همزمانی ویروس کرونا با آنفولانزای فصلی باشیم.

رئیس سازمان نظام پزشکی در ادامه تصریح کرد: از تصمیم بازگشایی مدارس همه متعجب شدیم و انتظار داشتیم تا ثبات دوباره شرایط این اتفاق صورت نگیرد. من فکر می کنم تصمیمی که در مورد بازگشایی مداس گرفته شد دوباره در ستاد ملی کرونا بررسی و تجدید نظر شود چون از جهات مختلف تصمیم قابل دفاعی نیست. البته امیدواریم اتفاق بدی رخ ندهد اما باید توجه کرد که ما در شرایط جدیدی قرار داریم و بهتر است تصمیمات محتاطانه و کمی دست به عصا باشد.

انتهای پیام/ رض

لینک کوتاه : https://asrehamedan.ir/?p=83141
  • دیدگاه‌ها برای بازگشایی مدارس، تصمیمی که نیاز به کارشناسی بیشتر داشت بسته هستند

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.