• امروز : شنبه - ۱۵ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Saturday - 4 May - 2024
3

بازار ربا خوارانی که داغ تباهی بر جامعه اسدآباد می‌گذارند، داغ‌تر می‌شود!/دستگاههای قضا و دادستانی و فرهنگی کجایند؟

  • کد خبر : 155800
  • 28 خرداد 1401 - 9:13
بازار ربا خوارانی که داغ تباهی بر جامعه اسدآباد می‌گذارند، داغ‌تر می‌شود!/دستگاههای قضا و دادستانی و فرهنگی کجایند؟

این روزها در پی تب و تاب پول دار شدن با انجام معاملات اقتصادی و یا برای رفع گرفتاری و انجام مراسمات ختم با هزینه های بالا متأسفانه بازار نزول خواران در شهر اسدآباد گرم بود و داغ تر شده و در حال کشاندن جامعه به تباهی است. به گزارش عصرهمدان؛ ربا یا همان نزول؛ […]

این روزها در پی تب و تاب پول دار شدن با انجام معاملات اقتصادی و یا برای رفع گرفتاری و انجام مراسمات ختم با هزینه های بالا متأسفانه بازار نزول خواران در شهر اسدآباد گرم بود و داغ تر شده و در حال کشاندن جامعه به تباهی است.

به گزارش عصرهمدان؛ ربا یا همان نزول؛ یکی از معضلات اجتماعی در جامعه اسلامی است که متأسفانه بازار آن برای نزول خواران در اسدآباد گرم‌تر و داغ‌تر است.

این بازار گرمی نزول خواران تا جایی در زندگی روزمره مردم رخنه کرده که متأسفانه مردم یا برای گرفتن مراسم ختم اموات، و یا در تب و تاب پولدار شدن و معاملات خانه و ماشین، و یا رفع گرفتاری اقتصادی و امر و معاششان از آن بهره می‌برند و حواسشان نیست که پول حرام مخلوط با مالشان شده یا نه ؟

البته ناگفته نماند چند سال گذشته با ورود امام جمعه این شهر و فرهنگ‌سازی در زمینه حذف هزینه‌های بالای ختم اموات که رسم غلطی در جامعه رواج داشت، رباخواری برای این امر را کاهش داد چرا که بسیاری از بازماندگان که توانایی مالی برای گرفتن مراسم ختم با هزینه های بالا را نداشتند، مجبور به دریافت ربای قرضی می شدند.

حال این ربای قرضی همان پولی است که کسی به دیگری قرض می‌دهند و منفعتی بیش از آنچه داده تقاضا می‌کند، در واقع کسی که پول را به چنین شرایطی قرض می دهد، در جامعه به نزول خور معروف است.

متأسفانه در بسیاری از مناطق شهری و روستایی اسدآباد فرهنگ‌سازی حذف هزینه های بالای ختم یا جواب نداد و یا بعداز مدتی باز هم بازارش داغ شده است و این روزها شاهد برگزاری مراسمات ختم با هزینه های بالای آن هستیم که این امر قطعا” برای بازماندگانی که چیزی در بساط ندارند و می‌خواهند مراسم ختم بگیرند، راهی جز دریافت ربای قرضی برای آن نمی‌گذارد.

باتوجه به اینکه ربا خواری آن هم در جامعه اسلامی به کرات در قرآن نهی شده و آن را جنگ با خدا می‌داند، و البته در روایات و احادیث ائمه اطهار(ع) هم از آن به عنوان عملی زشت همچون هفتاد مرتبه زنا با محارم خود بدتر دانسته‌اند، می طلبد مسئولان دستگاه قضایی، دادستانی، شورای تأمین، نیروی انتظامی، ستاد امر به معروف، شورای فرهنگ عمومی و دولت در شهرستان اسدآباد به صورت قهری و قانونی به این معضل ورود کرده و پای نزول خواران را در این بازار گرمی‌ها قطع کنند.

البته پیش از این هم رئیس دستگاه قضا برای پیشگیری از نفوذ جریانات فاسد اقتصادی در مرداد ماه پارسال از مسئولان دستگاههای قضایی و دادستانی‌ها این امر را مطالبه کرده بود که اجازه ندهند رباخواران با ترفندهای خاص در محاکم، حاکم شوند و گناه کبیره رباخواری در کشور ادامه یابد.

ناگفته نماند در این زمینه برای ارشاد افراد جامعه در عدم اخذ نزول و پرداختن به آثار مخرب آنان هم باید دستگاههای فرهنگی ورود کنند.

انتهای پیام/ن

لینک کوتاه : https://asrehamedan.ir/?p=155800
  • دیدگاه‌ها برای بازار ربا خوارانی که داغ تباهی بر جامعه اسدآباد می‌گذارند، داغ‌تر می‌شود!/دستگاههای قضا و دادستانی و فرهنگی کجایند؟ بسته هستند

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.