• امروز : شنبه - ۱۵ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Saturday - 4 May - 2024
4

ایجاد نهضت عمومی در کشور برای افزایش فرزندآوری

  • کد خبر : 192744
  • 17 مرداد 1402 - 14:47
ایجاد نهضت عمومی در کشور برای افزایش فرزندآوری
دبیر کتاب سال خانواده و جمعیت با بیان اینکه وضعیت ایران در زمینه جمعیت مطلوب نیست گفت: در کشور نیازمند ایجاد نهضت عمومی برای افزایش فرزندآوری هستیم.

به گزارش عصر همدان؛ کارگاه آموزشی سهم من از جوانی جمعیت، با حضور حجت‌الاسلام والمسلمین محمدتقی شفیعی، استاد حوزه و دانشگاه و حجت‌الاسلام والمسلمین علی گودرزی مسئول رویداد جامعه، با هدف  تربیت مبلغ و کنشگر جمعیت، در بین «مخاطبین» دانش‌آموختگان حوزه علمیه معصومیه و فعالیّن جمعیت شهرستان نهاوند برگزار شد.

حجت‌الاسلام والمسلمین شفیعی در گفتگو با خبرنگار ما گفت: در این کارگاه ابتدا اصطلاحات مهم جمعیتی و دیدگاههای مختلف در زمینه کاهش یا افزایش جمعیت بیان شد.

وی افزود: پس از بیان تاریخچه‌های کوتاه از روند جمعیتی جهان و ایران، عوامل مهم و مؤثر در روند نزولی جمعیت و نرخ باروری در ایران، بررسی شد.

شفیعی با بیان اینکه در این کارگاه قدم بعدی به چالشها و آسیب‌های کاهش جمعیت پرداخته شد عنوان کرد: در پایان این کارگاه به بسترهای مقابله با کاهش جمعیت و راه برون‌رفت از آن پرداخته شد.

شفیعی افزود: در نهایت پس از تبیین جایگاه فرزند و فرزندآوری در اسلام، به برخی از شبهات موجود در این حوزه پاسخ داده شد.

حجت‌الاسلام والمسلمین علی گودرزی، با بیان اینکه وضعیت ایران در زمینه جمعیت مطلوب نیست، گفت: در کشور نیازمند ایجاد نهضت عمومی برای افزایش فرزندآوری هستیم.

دبیر کتاب سال خانواده و جمعیت تاکید کرد: مطالبه مقام معظم رهبری تحقق این نهضت عمومی است و باید همه ظرفیت‌ها  برای ایجاد این نهضت پای کار بیایند.

وی در پایان این کارگاه به تبیین قوانین خانواده  و جوانی جمعیت، پرداخته و درباره موضوع قانون، فرهنگ‌سازی، ارتباط حاکمیت و گروه‌های مردمی هم توضیحاتی داد.

انتهای پیام/سا

لینک کوتاه : https://asrehamedan.ir/?p=192744
  • دیدگاه‌ها برای ایجاد نهضت عمومی در کشور برای افزایش فرزندآوری بسته هستند

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.