• امروز : شنبه - ۱۵ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Saturday - 4 May - 2024
0

ایجاد شهرداری منطقه ۵ منطبق با الگوهای کشوری باشد

  • کد خبر : 49881
  • 01 اسفند 1398 - 12:28
ایجاد شهرداری منطقه ۵ منطبق با الگوهای کشوری باشد

نرگس نورالله‌زاده با بیان اینکه ایجاد شهرداری منطقه ۵ برای بافت مرکزی شهر پیشنهاد شده است، گفت: ایجاد این شهرداری باید منطبق با الگوها و آیین‌نامه‌های کشوری باشد. به گزارش عصر همدان، رئیس کمیسیون شهرسازی و معماری شورای شهر همدان با بیان اینکه باید مقیاس جمعیت، بازار و بافت سنتی در این منطقه مورد بررسی […]

نرگس نورالله‌زاده با بیان اینکه ایجاد شهرداری منطقه ۵ برای بافت مرکزی شهر پیشنهاد شده است، گفت: ایجاد این شهرداری باید منطبق با الگوها و آیین‌نامه‌های کشوری باشد.

به گزارش عصر همدان، رئیس کمیسیون شهرسازی و معماری شورای شهر همدان با بیان اینکه باید مقیاس جمعیت، بازار و بافت سنتی در این منطقه مورد بررسی و ارزیابی کارشناسی قرار گیرد، اظهار کرد: مدیریت شهری همدان باید ظرف ۲ هفته آینده نسبت به ارائه الگوها و آیین نامه‌های کشوری پیرامون تشکیل منطقه جدید شهرداری و تحویل به شورای شهر، اقدام کند.

وی با بیان اینکه ایجاد شهرداری منطقه ۵ برای بافت مرکزی شهر پیشنهاد شده است، گفت: ایجاد این شهرداری باید منطبق با الگوها و آیین‌نامه‌های کشوری باشد.

نورالله‌زاده با تأکید بر اینکه شهرداری همدان باید آیین‌نامه‌ها و الگوهای مدنظر را از سازمان شهرداری و دهیاری های کشور دریافت کند، بیان کرد: شهردای باید بر اساس ضوابط اجرایی نسبت به پیشنهاد خود مبنی بر تشکیل منطقه جدید شهرداری، طرح ارائه دهد.

رئیس کمیسیون برنامه‌، بودجه و مالی شورای شهر همدان نیز با تأکید بر لزوم یکپارچه‌سازی مدیریت‌شهری، تصریح کرد: در حوزه زیباسازی و فضاسازی شهری هماهنگی لازم وجود ندارد.

اکبر کاووسی‌امید ادامه داد: در گذشته بارها شاهد بوده‌ایم که در طرح‌های زیباسازی، تغییرات گسترده  غیرضروری در سطح شهر ایجاد شده که هزینه‌آور است.

وی خاطرنشان کرد: در ساخت المان‌ها و طرح‌های شهری باید تصمیم‌گیری کارشناسانه انجام شود، نه اینکه هر بار شاهد اصلاح و تغییر آنها باشیم.

رئیس کمیسیون برنامه‌، بودجه و مالی شورای شهر همدان ایجاد تغییر در المان های شهری را دلیل بی‌برنامگی و ناهماهنگی در شهرداری دانست و یادآور شد: این تغییر در واقع هدررفت بیت‌المال محسوب می‎شود.

وی اظهار کرد: شهرداری در ساخت برخی نمادها و المان‌ها، هماهنگی و کارشناسی لازم را ندارد که این اقدام، پذیرفتنی نیست.

رئیس کمیسیون نظارت، بازرسی و امور اداری شورای شهر همدان نیز گفت: المان بلوار مدنی معروف به بلوار موشک، تعابیر خوبی را در ذهن گردشگران نخواهد داشت در حالی که باید تداعی کننده دوران دفاع مقدس باشد.

سید مسعود عسگریان بیان کرد: اگر قرار است یادمانی را در سطح شهر احداث و نصب کنیم باید طوری باشد تا گردشگران به جزئیات هویت و سبقه تاریخی، فرهنگی و اجتماعی آن المان‌ها، پی ببرند و اینکه المان‌ها چه یادآوری از گذشته را تداعی خواهند کرد.

وی افزود: باید نوشتاری از وقایع در المان‌ها حکاکی شود تا همگان از هویت آن، اطلاع یابند.

انتهای پیام/د

لینک کوتاه : https://asrehamedan.ir/?p=49881
  • دیدگاه‌ها برای ایجاد شهرداری منطقه ۵ منطبق با الگوهای کشوری باشد بسته هستند

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.