• امروز : یکشنبه - ۹ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Sunday - 28 April - 2024
3

اگر حجاب خوب نبود، کسانی که مدعی آزادی هستند قاعدتا نباید از آن می ترسیدند/ایجاد هویت فرهنگی، اثر بین المللی حجاب

  • کد خبر : 120961
  • 22 تیر 1400 - 9:07
اگر حجاب خوب نبود، کسانی که مدعی آزادی هستند قاعدتا نباید از آن می ترسیدند/ایجاد هویت فرهنگی، اثر بین المللی حجاب

سید کمال حسینی یمین درباره حجاب گفت: حکمت وجود حجاب می تواند در چهار وجه باشد؛ یکی فردی ارزش و احترامی که فرد برای خودش قائل است و آرامشی که با این به دست می آید. اثر استحکام خانواده، استواری اجتماعی و چهارمین اثر بحث بین المللی است که ایجاد هویت می کند؛ مانند هویت […]

سید کمال حسینی یمین درباره حجاب گفت: حکمت وجود حجاب می تواند در چهار وجه باشد؛ یکی فردی ارزش و احترامی که فرد برای خودش قائل است و آرامشی که با این به دست می آید. اثر استحکام خانواده، استواری اجتماعی و چهارمین اثر بحث بین المللی است که ایجاد هویت می کند؛ مانند هویت اسلامی.

سید کمال حسینی یمین، استاد دانشگاه و کارشناس مسائل خانواده یمین در گفتگو با خبرنگار عصرهمدان؛ گفت: مبحث عقلی حجاب بر کسی پوشیده نیست و حجاب یک فلسفه وحکمتی دارد.

وی افزود: حکمت وجود حجاب می تواند در چهار وجه باشد یکی فردی ارزش و احترامی که فرد برای خودش قائل است و آرامشی که با این به دست می آید و دومین اثر استحکام خانواده، استواری اجتماعی و چهارمین اثر بحث بین المللی است که ایجاد هویت می کند مثل هویت اسلامی.

اگر حجاب خوب نبود کسانی که مدعی آزادی هستند قاعدتا نباید از حجاب می ترسیدند

حسینی یمین تاکید کرد: اگر حجاب خوب نبود کسانی که مدعی آزادی هستند قاعدتا نباید از حجاب می ترسیدند بخصوص در مهد دموکراسی مثل فرانسه.

وی ادامه داد: از دلایل حجاب می توان به دو قسمت فردی واجتماعی اشاره کرد که به بعد اجتماعی آن می پردازیم.

این استاد دانشگاه گفت: اگر بانوان در جامعه حجاب نداشته باشند آیا مردها از این قضیه ناراحت می شوند؟ خیر حجاب برای حفظ خانواده است که اثرات بی حجابی را بر روی چهار عضو یک خانواده می توان بررسی کرد.

وی تاکید کرد: بی حجابی در جامعه برای مرد یک خانواده بدین شکل است که قطعا مقایسه بین همسر خود و زنان دیگر رخ می دهد و این کار باعث می شود چون ذهن خیال پرداز است و واقعیت را به شکل دیگر نشان می دهد یا زوجین دچار طلاق عاطفی می شوند و یا اینکه تبدیل به طلاق قانونی می شود.

حسینی یمین عنوان کرد: خانم های متاهل که مدام نمی توانند با بانوان دیگر رقابت کنند چرا که هر کدام دوران خاص سنی خود را می گذرانند و این رقابت چیزی جز افسردگی عاید شخص نمی کند و در نهایت ممکن است باعث حس انتقام جویی ایجاد شود.

وی افزود: پسران مجرد زمانی که با بی حجابی ارضاء جنسی می شود تمایلی برای ازدواج ندارد و به سمت خود ارضایی و سرکوب کردن می رود و به بیماریهای روحی و روانی مبتلا می شوند، دختران جوان نیز دائم در تنش روانی هستند و مدام در حال دیده شدن بیشتر هستند.

حسینی یمین گفت: این باور یک عقیده اشتباه است که اگر چیزی مدام تکرار شود در نهایت عادی می شود چرا که انسان دو بعد جسمی و روحی دارد که نیازهای روحی اشباع ناپذیر هستند.

بالاترین آمار تجاوزها در کشورهای اروپایی است

وی عنوان کرد: نیازهای روحی مثل مقام و ثروت اشباع نشدنی هستند و دلیل اینکه در سالهای اخیر از هر سه ازدواج یکی به طلاق ختم می شود به همین دلیل است.

این کارشناس مسائل خانواده افزود: بالاترین آمار تجاوزها در کشورهای اروپایی است که چند سال پیش سوئد بود و آمار در کشورهای اروپایی صعودی و ازدواج های هم جنس و با حیوانات و حتی ازدواج با عروسک رواج پیدا کرده است.

حسینی یمین افزود: حجابی که یک زن رعایت می کند چه با چادر یا مانتو باعث می شود یک خانواده حفظ شود و هر کسی باعث شود که شاکله یک خانواده از هم پاشیده شود بدون شک خانواده خودش هم پاشیده می شود.

انتهای پیام/آ

لینک کوتاه : https://asrehamedan.ir/?p=120961
  • دیدگاه‌ها برای اگر حجاب خوب نبود، کسانی که مدعی آزادی هستند قاعدتا نباید از آن می ترسیدند/ایجاد هویت فرهنگی، اثر بین المللی حجاب بسته هستند

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.