• امروز : شنبه - ۸ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Saturday - 27 April - 2024
5

اهمیت تشخیص زودهنگام بیماری در روند درمان و مدیریت هزینه های درمانی

  • کد خبر : 185100
  • 06 خرداد 1402 - 14:58
اهمیت تشخیص زودهنگام بیماری در روند درمان و مدیریت هزینه های درمانی

فریبرز نیاستی در حاشیه اجلاس کشوری مدیران ارشد سازمان بیمه سلامت ایران در چهارمحال و بختیاری با اشاره به موضوع مدیریت منابع، اظهار کرد: همواره محدودیت‌هایی را در سازمانها در حوزه‌های مختلف داریم و تنها مختص به کشور ما نیست. وی تصریح کرد، بین نیازهای نامحدود و منابع محدود تعارضاتی وجود دارد که باید منابع […]

فریبرز نیاستی در حاشیه اجلاس کشوری مدیران ارشد سازمان بیمه سلامت ایران در چهارمحال و بختیاری با اشاره به موضوع مدیریت منابع، اظهار کرد: همواره محدودیت‌هایی را در سازمانها در حوزه‌های مختلف داریم و تنها مختص به کشور ما نیست. وی تصریح کرد، بین نیازهای نامحدود و منابع محدود تعارضاتی وجود دارد که باید منابع و مصارف را متعادل کرد.

به گزارش عصر همدان؛ مدیرکل بیمه سلامت همدان گفت: ایجاد تعادل بین منابع و مصارف با اولویت‌بندی خدمات در نظام سلامت امکانپذیر است و هزینه‌کرد اثربخشی خواهد داشت، قطعا افراد آسیب‌پذیر و نیازمند باید در اولویت دریافت خدمات باشند، با اجرای برنامه های جدید در سازمان بیمه سلامت ، حمایتهای خوبی از بیمه شدگان عزیز صورت پذیرفته و خوشبختانه در کاهش هزینه پرداختی از جیب مردم اثرات خوبی داشته است .

وی در بخش دیگری از صحبت ها گفت: نکته مهم در فرایند درمان اینست که فرآیند زمانی تشخیص کوتاه تر گردد تا بیماری در مراحل اولیه و قبل از گسترش بیماری در بدن و ایجاد اثرات جانبی متعدد به کمک روشهای تشخیصی زودتر شناسایی و روند درمان آغاز گردد .

در ادامه وی خاطر نشان کرد : فرآیند تشخیص و شروع درمان بیماری برای مدیریت هزینه‌ها در نظام سلامت کوتاه گردد و تشریح کرد: باید قبل اینکه بیماری پیشرفت کند، تشخیص زودهنگام بیماری را داشته باشیم. برنامه ریزی و تلاش کنیم در سازمان بیمه سلامت نظامی را طراحی کنیم تا بیماری در مراحل اولیه و قبل از بروز علائم تشخیص داده شود که نتیجه آن کاهش شدید هزینه های درمانی است.

نیاستی در پایان تاکید کرد : بیماری‌هایی که بیش‌ترین هزینه را به نظام سلامت و بیمار تحمیل می‌کند، باید احصا شوند و سپس با استقرار برنامه “تشخیص زودهنگام” بیماری را به سرعت و در اولین زمان ممکن تشخیص و درمان کنیم تا علاوه بر صرفه‌جویی در هزینه ها، موجب بهبود کیفیت زندگی، افزایش طول عمر بیماران بویژه در بیماری های مزمن، صعب العلاج و سخت درمان گردد.

انتهای پیام/ د

لینک کوتاه : https://asrehamedan.ir/?p=185100
  • دیدگاه‌ها برای اهمیت تشخیص زودهنگام بیماری در روند درمان و مدیریت هزینه های درمانی بسته هستند

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.