• امروز : چهارشنبه - ۱۲ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Wednesday - 1 May - 2024
1

انتخابات ریاست جمهوری ۱۴۰۰؛ چه کسی هشتمین رئیس جمهور ایران می شود؟

  • کد خبر : 117638
  • 27 خرداد 1400 - 8:40
انتخابات ریاست جمهوری ۱۴۰۰؛ چه کسی هشتمین رئیس جمهور ایران می شود؟

در روز های باقیمانده به انتخابات ریاست جمهوری و شوراهای شهر و روستا، حضور در پای صندوق ها و مشارکت در انتخاب فرد اصلح و سپردن سکان هدایت کشور به دستان وی امری مهم و غیر قابل انکار است. در این بین جمع بی شماری از مردم حضور در پای صندوق رای را وظیفه شرعی […]

در روز های باقیمانده به انتخابات ریاست جمهوری و شوراهای شهر و روستا، حضور در پای صندوق ها و مشارکت در انتخاب فرد اصلح و سپردن سکان هدایت کشور به دستان وی امری مهم و غیر قابل انکار است. در این بین جمع بی شماری از مردم حضور در پای صندوق رای را وظیفه شرعی و اخلاقی خود دانسته و در انتخابات شرکت می کنند. اما هستند کسانی که بدلیل مشکلات اقتصادی زیاد و کمر شکن حضور در انتخابات را بی مورد دانسته که در این بین نباید از ریختن هیزم منافقین و مخالفین نظام اسلامی غافل شد.

به گزارش عصر همدان؛ در روز های باقیمانده به انتخابات ریاست جمهوری و شوراهای شهر و روستا، حضور در پای صندوق ها و مشارکت در انتخاب فرد اصلح و سپردن سکان هدایت کشور به دستان وی امری مهم و غیر قابل انکار است. در این بین جمع بی شماری از مردم حضور در پای صندوق رای را وظیفه شرعی و اخلاقی خود دانسته و در انتخابات شرکت می کنند. اما هستند کسانی که بدلیل مشکلات اقتصادی زیاد و کمر شکن حضور در انتخابات را بی مورد دانسته که در این بین نباید از ریختن هیزم منافقین و مخالفین نظام اسلامی غافل شد.

اقتصاد ایران، متکی بر ذخایر نفتی

عدالت اقتصادی اصلی ترین عامل در الگوی نجات اقتصاد ایران با رویکرد اقتصاد مقاومتی است. در تحقق این امر ایجاد فضاها و بسترهای مناسب عادلانه و ضدفساد و نتیجه آن رشد متوازن خواهد بود.

از جمله عوامل مخرب در ساختار اقتصادی ایران را میتوان خام فروشی محصولات کشاورزی، مکشوفات معادن و مهمتری آن نفت خام و واردات محصولات فرآوری شده حاصل از همان محصولات به کشور و با قیمت های سرسام آور دانست. عامل دیگر تحریم های اقتصادی اعمال شده از سوی غرب علیه ایران و محدودیت های منابع ارزی می باشد.

اما عاملی که نقش اساسی در فشار های اقتصادی کشور داشته است عدم حمایت از کالای ایرانی و واردات محصولات مشابه تولید داخل و صرفا جهت پر شدن جیب چند فرد انگشت شمار و در اصطلاح مافیا بوده است.

مقام معظم رهبری بارها به ایجاد توازن اقتصادی جدید، باثبات، پویا و بدون نفت اشاره کرده اند. که لازمه تحقق به این امر مقدس همکاری اعضای دولت با سایر عوامل اجرایی است.

توجه دولت به اقتصاد جامعه و کنترل تورم ها و حمایت حقوق شهروندی و توان خرید و معیشت مردم امری مهم و اساسی است که باید در ساختار و دستور کار خود قرار دهد.
در موقعیت کنونی، به دلیل شرایط تحریمی و ناامنی بازارهای خارجی دولت باید قدرت ریسک پذیری در راستای حمایت از تولید کننده داخلی را تقویت کند.

تمایل مردم به انتخاب آیت الله رئیسی

در روزهای پایانی دولت دوازدهم که مسائل اقتصادی و معیشتی مردم به حال خود رها شده است آقای رئیسی بود که دست تولیدکنندگان و کارگران را گرفت و کارخانه ها و کارگاه های کوچک و بزرگ تعطیل شده حاصل از فشار های مالی و وام های با سود مرکب بانک ها را گرفت و بار دیگر راه اندازی کرد.

انتهای پیام/ط

لینک کوتاه : https://asrehamedan.ir/?p=117638
  • دیدگاه‌ها برای انتخابات ریاست جمهوری ۱۴۰۰؛ چه کسی هشتمین رئیس جمهور ایران می شود؟ بسته هستند

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.