• امروز : شنبه - ۱۵ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Saturday - 4 May - 2024
1
ائمه جمعه استان همدان:

انتخابات امسال مظهر مردم سالاری دینی بود

  • کد خبر : 212772
  • 18 اسفند 1402 - 14:57
انتخابات امسال مظهر مردم سالاری دینی بود
در خطبه های نماز جمعه این هفته با اشاره به حضور پرشور مردم در انتخابات، ائمه جمعه استان تاکید کردند: همانطور که رهبر معظم انقلاب از حضور مردم اظهار تشکر و خوشحالی کردند؛ بهمن و اسفند امسال مظهر مردم‌سالاری دینی بود که نقطه مقابل نظام سلطه و لیبرال دموکراسی غربی است.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «عصر همدان»؛نماینده ولی‌فقیه در خطبه‌های عبادی و سیاسی نمازجمعه ۱۸ اسفندماه با تشکر از مردم مخصوصا مردم استان جهت مشارکت در عرصه انتخابات گفت: در استان همدان بالای ۴۴ درصد مشارکت را شاهد بودیم که این درصد به لحاظ شرایط حاکم خوب ارزیابی می‌شود و این انتخابات برکت برای کشور باشد.

آیت الله حبیب الله شعبانی موثقی با اشاره به نکته اخلاقی در انتخابات گفت: از حرف‌ها و گمان‌های غلط باید به خدا پناه ببریم، و بعضی از رفتارها ناصحیح توبه کنیم.

وی ادامه داد: منتخبین امین مردم هستند و کسی که در این مسئولیت خیانت کند، و این مسئولیت را با هوا و هوس خود مخلوط کند، دنبال راند خواری باشد به گفته امیر‌المومنین(ع) ملعون است.

امام جمعه همدان در نکته دوم اذعان داشت: مبارک بودن این مسئولیت‌ها این است که به آخرت ما لطمه نزند بلکه مقدمه رشد معنوی برای ما شود، مسئولیتی که از آن جهنهم بیرون بیاید و منجر به خراب شدن آخرت شود مبارک نیست.

شعبانی موثقی در نکته سوم گفت: باید همه در کنار هم تلاش کنند مشکلات را حل کنند و اختلاف را کنار بگذارند. وی با بیان اینکه ساز و کار انتخابات و تبلیغات نیاز به اصلاح دارد ابراز کرد: فلسفه انتخابات تحقق جمعی در مدیریت جامعه است.

حجت الاسلام‌ والمسلمین عباسعلی مغیثی امام جمعه نهاوند در خطبه‌های این هفته نماز جمعه گفت: مبارزه ما با ظلم و حمایت از مظلوم به عنوان وظیفه‌ای دینی، اسلامی و انسانی ادامه دارد و دفاع از مظلوم در فطرت انسان‌ها است.

امام جمعه نهاوند افزود: نظام ما اتکا به قدرت خدا و حضور و پشتیبانی مردم دارد و نظام مردم‌سالار تا آخر باید مقاومت کند و امید داشته باشد. وی ادامه داد: نباید با حرف‌های تفرقه انگیز شیرینی انتخابات به کام مردم تلخ کنند و این توصیه رهبر معظم انقلاب است.

حجت الاسلام والمسلمین مغیثی گفت: به همه کاندیداهای محترم و ستادها و طرافدارانشان تبریک عرض می کنیم و به همه عوامل برگزاری انتخابات تبریک می‌گوییم که مشارک ۵۸ درصدی را رقم زدند که جای خوشحالی دارد.

وی بیان کرد: همان روز اول کاندیداهای انتخابات نهاوند به منتخب مردم تبریک گفتند و منتخب مردم هم از دیگر کاندیداها تشکر کرد که این روح همدلی و همکاری می تواند منشا خیلی از برکات برای پیشرفت نهاوند باشد و کار بسیار شایسته‌ای بود.

امام جمعه نهاوند اظهار داشت: رشد سیاسی شهرستان را در انتخابات ۱۱ اسفند دیدیم و از کاندیداها و ستادها تشکر می کنیم که معقول و منطقی و با ظرفیت و با شخصیت چه در قبل و چه بعد از انتخابات با مسائل برخورد کردند و خدا را شکر می کنیم.

وی ادامه داد: از شهبازی نماینده فعلی شهرستان که در این چهار سال زحمت کشیدند تشکر می‌کنیم و به آقای نثاری منتخب مردم هم تبریک می‌گوییم که چندین سال در خدمت مردم بودند که همین خدمت‌رسانی و شناخت مردمی زمینه‌ای شد تا بیشتر مورد توجه مردم قرار بگیرند.

حجت الاسلام والمسلمین مغیثی در بخش دیگری از خطبه‌ها اظهار داشت: بیش از ۳۰ هزار بی‌گناه در غزه به شهادت رسیدند و برای آتش‌بس آمریکایی‌ها کار‌شکنی می‌کنند و مدعیان حقوق بشر هم ساکت هستند. وی افزود: سازمان ملل و شورای امنیت شعار می‌دهند ولی در عمل با جنایتکاران همکاری می‌کنند و پشتیبان جنایات‌های آن‌ها هستند.

امام جمعه نهاوند در پایان گفت: با توجه به این‌که جمعه آخر سال در ماه مبارک رمضان قرار دارد خیلی خوب است که مبلغی را‌ که برای خرید خوراکی‌ برای زیارت قبور در نظر گرفته ایم به فقرا اختصاص دهیم و اگر فقیر و تنگدستی در فامیل و اطراف ما است به آن‌ها اختصاص دهیم که برکات زیادی دارد.

جای نوعید اموات در کار خیر مشارکت کنید

حجت‌الاسلام و المسلمین مرتضی موحدی در خطبه‌های نماز جمعه این هفته شهر اسدآباد در ۱۸ اسفندماه با قرائت دعای امام زمان(عج) و توصیه نمازگزاران به رعایت تقوای الهی و دوری از گناهان، بااشاره به دیدار اعضای مجلس خبرگان با رهبر انقلاب اشاره کرد و گفت: ما با زیاده‌خواهان و ظالمان دشمنی داریم، همانانی که جامعه اسلامی را عقب نشانده‌اند، الحمدالله توانسته‌ایم استکبار را ا کشور خود بیرون کنیم و کشکرهای مسلمان دیگر هم باید همین رویه را پیش بگیرند.

وی تاکید کرد: این حقیقت باید روشن شود و نسل‌های امروز و جوان باید بدانند که انگلیس، آمریکا و صهیونیست، این مستکبران و نظام سلطه چه بر سر نخبگانی چون سید جمال‌الدین اسدآبادی آورد، نباید این‌ها فراموش شود.

امام جمعه اسدآباد با اشاره به فرمایش رهبر انقلاب خطاب به اعضای مجلس خبرگان رهبری، تصریح کرد: مراقب باشیم شیرینی مجلس جدید با غیبت، تهمت، حرف‌های تفرقه‌انگیز به تلخی تبدیل نشود.

وی بار دیگر با قدردانی از حضور و مشارکت ۵۴ درصدی مردم اسدآباد در انتخابات، گفت: این مشارکت در شرایطی بود که یک سال بوق‌های شیطانی از هیچ دروغی و ناجوانمردی فرو گذار نبودند و تا توانستند کتمان حق کرده و دروغ‌پردازی کردند که جامعه ما را به انتخابات بی‌انگیزه کنند، الحمدالله که باز خم مردم مشارکت خوب و پرشوری را ثبت کردید و منتخب شما، رنجبرزاده اعلام کردند که نماینده همه مردم هستند، از توان و ظرفیت همه نامزدهای انتخابات استفاده و تلاش خواهد کرد و باید همه کمک کنیم، رقابت تمام و رفاقت شروع شده است.

حجت‌الاسلام و المسلمین موحدی از عوامل برگزار‌کنندگان انتخابات امسال در برگزاری انتخاباتی سالم، امن و باشکوه قدردانی کرد.

وی بااشاره به قرار گرفتن در آستانه چهارشنبه‌سوری، گفت: متاسفانه هر ساله در سطح کشور در این ایام بر اثر مواد محترقه یا کشته و یا اعضای بدن خود را از دست می‌دهند، مراقبت کنید که حقوق شهروندان رعایت شود.

امام جمعه اسدآباد با اشاره به مراسم نوعید در روز عید، گفت: ما در اسلام نوعید نداریم، اسلام دین جامعی است و اگر لازم بود این موضوع در آن می‌آمد و می‌گفت نوعید بگیرید. با کار خوب و صدقه دادن اموات را یاد کنید، به جای مراسم نوعید در کارهای خیر و ساخت مجموعه‌های مذهبی و فرهنگی و یا برگزاری دعای ندبه کمک کنید.
وی با اشاره به پیش رو بودن ماه مبارک رمضان، افزود: خوشابه حال آنانی که مهیای ماه رمضان هستند.

نمایندگان منتخب قدر مردم را بدانند

امام جمعه شهر فامنین در خطبه‌های نماز جمعه این هفته شهر فامنین گفت:در آستانه ماه مبارک رمضان ماه رحمت و نزول قرآن بر پیامبر رحمت (ص) قرار داریم و عظمت این ماه برگرفته از عظمت قرآن کریم می‌باشد.

به گزارش خبرنگار اجتماعی پایگاه خبری تحلیلی«آوای فامنین» حجت الاسلام والمسلمین علی غفاری در خطبه‌های این هفته با اشاره به سخنان رسول خدا (صلى الله علیه و آله) فرموده‌اند: رمضان ماه رحمت و مغفرت الهی است، گفت: شرکت در انتخابات وظیفه همگانی ما بود که مردم وظیفه را خود را ادا کردند، پس قدردان این مردم و ملت باشید.

امام جمعه فامنین بیان داشت: مهمترین مناسبت‌های این هفته سالروز بزرگداشت شهدا و سالروز صدور فرمان امام خمینی (ره) مبنی بر تاسیس بنیاد شهید انقلاب اسلامی می‌باشد که ارتباط تنگاتنگی با ایام آخر سال دارد و ایامی هست که مراسمات و گرامیداشت شهدا در اقصی نقاط شهرستان و کشور برگزار می‌شود.

وی با تاکید بر فرمایشات مقام معظم رهبری هم در ماه مبارک رمضان اشاره نمود و گفت: ایشان فرمودند؛ ماه مبارک رمضان فرصت خوبی برای خودسازی هست. یکى از ویژگیهای بسیار مهم براى خود سازى به آن توجه کنیم «اخلاص» است. اخلاص یعنی کار را خالص انجام دادن و کارى را مغشوش انجام ندهیم.

امام جمعه شهرستان فامنین اظهار داشت: به فضل خداوند متعال و به برکت خون پاک شهدا و رهبری مقام عظمای ولایت، از انتخابات شکوهمند هم با اقتدار پیروز و سر بلند شدیم که نشان از پایداری انقلاب و استقامت ملت ایران در برابر حیله‌های دشمن می‌باشد.

حجت الاسلام والمسلمین غفاری با اشاره به رحمت‌های ماه مبارک رمضان افزود: خدای متعال کلید رحمت و عفو گناهان انسان را در این ماه قرار داده است، می‌شوددرهای نعمت را با دعا بگشایم.

وی در پایان متذکر شد: دشمنان باز هم متوجه شدن ملت بزرگ ایران پشتیبان کشور و ولایت فقیه است و بار دیگر ناامیدی و شکست بر آنان چیره شد.

 

حجت الاسلام والمسلمین اصغر زارعی امام جمعه موقت شهرستان بهار در خطبه‌های نماز جمعه امروز ضمن تقدیر و تشکر از حضور حماسی مردم در انتخابات گفت: مشارکت مردم در انتخابات یازدهم اسفند ماه برگ زرّین دیگری در افتخارات جمهوری اسلامی ثبت کرد.

وی افزود: پیش‌بینی‌های دشمن با توجه به شرایط جامعه و برنامه‌ریزی‌های آن، مشارکتِ بسیار پایین و کمتر از ۳۰ درصد بود.

زارعی با اشاره به سخنان رهبر انقلاب به شرکت در انتخابات با تعبیر جهاد، این سخن رهبر انقلاب را مورد تأمل دانست و گفت: جهاد دو معنی دارد، اول تلاش در پیش‌برد اهداف و دوم درگیری و مبارزه با دشمنان که در تعبیرِ مقام معظم رهبری است که در انتخابات گذشته جهاد انجام شد.

خطیب موقت جمعه شهرستان بهار تصریح کرد: علی‌رغم تلاش‌های بسیارِ دشمن برای رقم زدن کمترین مشارکت در انتخابات، مردم با وجودِ گلایه‌های خود و نارضایتی از وضع موجود، در انتخابات مشارکت نموده و حتی کسانی که به گزینه اصلح نرسیدند، با رأی سفید حمایت خود را از نظام اعلام کردند.

وی به میزانِ مشارکت در اَدوار انتخابات اشاره کرد و افزود: در طول ۴۵ سال پس از انقلاب، بالاترین مشارکت در انتخابات مجلس شورای اسلامی ۷۱درصد و متوسط مشارکت در انتخابات ادوار مجلس ۵۸درصد است که مشارکت ۴۲ درصدی امسال حدود ۱۶درصد از متوسط مشارکت پایین‌تر بوده است.

زارعی خاطرنشان کرد: این انتخابات امید آفرین برای مردم و مأیوس کننده برای دشمن بود و یک پیام برای منتخبین مردم داشت که سنگین‌ترین مسئولیت روی دوش آن‌ها است.

وی با بیان این مطلب که اگر من جای نماینده‌های مجلس باشم، جشن و شادی نمی‌گیرم مطرح کرد: آن پدر و مادر شهیدی که با همه سختی‌های موجود، پایِ صندوق‌های رأی می‌آید، آن‌کسی که منتخب مردم شده‌است اگر ذرّه‌ای کوتاهی کند، نمی‌تواند پاسخگو باشد، آیا این جشن گرفتن دارد؟

خطیب موقت جمعه شهرستان بهار جشن و شادی را برای نظام و انقلاب دانست و خطاب به نمایندگان افزود: آقای نماینده! مسئولیتی گردن شما آمده است که اگر ذرّه‌ای کوتاهی کنی و افرادی به‌خاطر آن در دوره بعدی انتخابات پشیمان بشوند، در آن دنیا از شما بازخواست می‌شود.

وی در ادامه تصریح کرد: شادی‌هایی که بعضی‌ها از مَسَرّت در پیروزی انتخابات انجام می‌دهند پر از غرور و حِسِّ رو کَم کُنی است، آیا این در شأن نماینده جمهوری اسلامی است؟

زارعی با یادآوری نحوه قبول مسئولیت در اوایل انقلاب گفت: در اوایل انقلاب باید به زور مسئولیت را بر گردن آن‌ها یعنی مسئولین می‌نهادید و با اندوه و ناراحتی آن مسئولیت را می‌پذیرفتند، اما الان کسانی که مسئولیت را پذیرفته‌اند این گونه در جمهوری اسلامی شادی می‌کنند.

خطیب موقت جمعه شهرستان بهار با اشاره به اتفاقات اخیر و اعتراضات انتخاباتی به سخنان رهبر انقلاب من باب حق الناس بودن رأی مردم اشاره کرده گفت: امامین انقلاب مکرر تأکید نموده‌اند که بزرگترین پشتیبان نظام جمهوری اسلامی ایران مردم هستند که اگر مشارکت مردم در وقایع مهم کشور همچون جنگ تحمیلی نبود، ما پیروز نمی‌شدیم.

وی افزود: نظام ما به این حمایت و پشتیبانی مردم بزرگترین اتکاء را دارد و ما باور داریم که شورای نگهبان نخواهد گذاشت حقی از کسی ضایع شود، منتهیٰ این مسئله ساز و کار قانونی دارد و باید در مسیر خود پیگیری شود و پس از بررسی‌ها و تصمیم شورای نگهبان فصل الخطاب همه ما قانون جمهوری اسلامی خواهد بود.

انتهای خبر/

لینک کوتاه : https://asrehamedan.ir/?p=212772
  • دیدگاه‌ها برای انتخابات امسال مظهر مردم سالاری دینی بود بسته هستند

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.