• امروز : یکشنبه - ۹ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Sunday - 28 April - 2024
1

امام محمد باقر(ع)، آغازگر نهضت علمی جهان تشیع است

  • کد خبر : 77592
  • 07 مرداد 1399 - 9:39
امام محمد باقر(ع)، آغازگر نهضت علمی جهان تشیع است

حجت الاسلام محمد هادی نظیری گفت: امام محمد باقر ع عمر شریف امامت خود را صرف کادرسازی برای نهضت علمی شیعه و الگوسازی برای روزی کسب حلال کردند. حجت الاسلام محمد هادی نظیری، مدیر کل تبلیغات اسلامی استان همدان در گفتگو با خبرنگار عصر همدان؛ گفت: امام محمد باقر ع با توجه به اینکه در […]

حجت الاسلام محمد هادی نظیری گفت: امام محمد باقر ع عمر شریف امامت خود را صرف کادرسازی برای نهضت علمی شیعه و الگوسازی برای روزی کسب حلال کردند.

حجت الاسلام محمد هادی نظیری، مدیر کل تبلیغات اسلامی استان همدان در گفتگو با خبرنگار عصر همدان؛ گفت: امام محمد باقر ع با توجه به اینکه در دوران پس از حادثه کربلا و امام سجاد ع که به همراه نهضت مبارزه به نیایش و خودسازی هم مشغول بود، عهده دار مقام امامت شد بلافاصله شروع به کادرسازی فکری در جامعه اسلامی کردند.

وی با بیان اینکه ایشان با تربیت شاگردان بزرگی به ایجاد شبکه ای از فقها و راویان حدیث اقدام کردند، افزود: تلاش امام محمد باقر تأسیس نهضت علمی بزرگی در میان شاگردانشان بود تا تشیع از نظر فکری و تشکیلاتی به استحکام درونی لازم دست پیدا کند.

نظیری این حرکت را سرآغاز نهضت علمی بزرگی جهان تشیع و اسلام برشمرد و افزود: این حرکت با اقدامات گسترده فرزند دانشمند ایشان یعنی امام جعفر صادق علیه‌السلام ادامه یافت و به تکامل رسید.

این کارشناس مسائل مذهبی اقدام موثر دیگر امام باقر (ع) را الگوسازی ایشان در حوزه کسب روزی حلال و فعالیت مولد اقتصادی برشمرد و گفت:در روایات مختلف از ایشان و نحوه رفتاری آن بزرگوار در خصوص ارزش و جایگاه عظیم کار اقتصادی و کسب روزی حلال مطالب فراوان نقل شده است.

وی این الگوی رفتاری را نیاز امروز جامعه دانست و افزود: تاسی به الگوهای رفتاری ائمه معصومین قطعا راهگشای بسیاری از دردها و مشکلات اجتماعی خواهد بود.

انتهای پیام/م

لینک کوتاه : https://asrehamedan.ir/?p=77592
  • دیدگاه‌ها برای امام محمد باقر(ع)، آغازگر نهضت علمی جهان تشیع است بسته هستند

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.