• امروز : یکشنبه - ۹ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Sunday - 28 April - 2024
2

الزامات موفقیت صدا و سیمای همدان / آقای الوندی رسانه مردم و انقلاب باشید

  • کد خبر : 136038
  • 02 آذر 1400 - 9:11
الزامات موفقیت صدا و سیمای همدان / آقای الوندی رسانه مردم و انقلاب باشید

روز گذشته و در مراسمی خاموش، ناگهانی و بدون حضور مسئولان استانی، مدیر کل صدا و سیمای استان همدان تغییر کرد. به گزارش عصرهمدان؛ دهقان نیری جای خود را به الوندی سپرد که در کارنامه خود تهیه کنندگی، مدیریت صدا، معاونت فضای مجازی و قائم مقامی صدا و سیمای مرکز همدان را به همراه دارد. […]

روز گذشته و در مراسمی خاموش، ناگهانی و بدون حضور مسئولان استانی، مدیر کل صدا و سیمای استان همدان تغییر کرد.

به گزارش عصرهمدان؛ دهقان نیری جای خود را به الوندی سپرد که در کارنامه خود تهیه کنندگی، مدیریت صدا، معاونت فضای مجازی و قائم مقامی صدا و سیمای مرکز همدان را به همراه دارد.

بدون تردید کوله باری از تجربه در سطوح مختلف سازمانی، کمک وی در اداره رسانه ملی شاخه استان همدان خواهد بود ولی برای رسیدن به موفقیت الزاماتی وجود دارد که در صورت عدم توجه به این الزامات، توفیق حاصل نخواهد گردید.

برخی از نکات مهم بدین شرح است:

الف: داشتن صداوسیمایی که در صف اول مرجعیت خبری و اثرگذاری و هدایت افکار عمومی و ایضا عدالتخواهی باشد، برای همه کسانی که دغدغه و نگرانی های درباره هجمه کم سابقه تبلیغاتی دشمن در این ده سال اخیر به جمهوری اسلامی را دارند، آرزو و یک مطالبه انقلابی است. لذا صدا و سیمای همدان باید همراه با صدا و سیمای مرکز تغییر رویکرد داده و از رسانه دولتی و روابط عمومی استاندارد ی و ادارات دولتی، به رسانه مردمی، انقلابی و ملی تبدیل شود.

ب: باید به عزم و رویکرد جدید صورت گرفته شده در صداوسیما، فرصت و حتی حق اشتباه کردن را هم داد. رسانه ملی برای تغییر رویکرد نیاز به جسارت دارد و حمایت های افکار عمومی از این جسارت ها دلگرمی برای مدیران جدید خواهد بود. مردم استان همدان انتظار دارند که رسانه ملی در استان دارالجهاد، به معنای واقعی کلمه رسانه ملی باشد. بیان مطالبات واقعی مردم بدون ملاحظات سیاسی، روایتگری اول و حرکت در خط مقدم اطلاع رسانی مورد انتظار است.

ج: این روزها به صورت خاص رویکردهای عدالتخواهی در خبر و رویدادهای سیاسی، برجسته تر از دیگر حوزه های مورد ماموریت صداوسیما به چشم می آید. اما در همین مقطع کوتاه نکاتی نیز دیده می شود که لازم است برای کمک به مدیریت جدید صداوسیما به آن پرداخته شود.

مدیریت سابق صدا و سیمای همدان، نقاط مثبت و منفی در کارنامه خود داشت.

تلاش برای حل مشکلات معیشتی و استخدامی کارکنان، ارتباط خوب با مرکز، پوشش خوب برنامه‌هایی نظیر شهید همدانی و… از نکات مثبت کارنامه وی بود و البته یکی از نکات منفی، قرار گرفتن مرکز همدان در رتبه های آخر ارزیابی صدا و سیما از عملکرد مراکز استانها است.

این وضعیت به هیچ عنوان زیبنده نیست. تعداد زیادی جوان مستعد و قطب تولید پویانمایی در کنار مجریان توانمند، تهیه کنندگان و کارگردانها و هنرمندان مستعد، ظرفیت هایی است که اگر از آنها استفاده می شد، الان این وضعیت را شاهد نبودیم.

در کنار این وضعیت، در حوزه اطلاع رسانی نیز شاهد عملکرد ضعیف در مواجهه با برخی رویدادها بودیم که نتیجه این اقدامات، بی اعتبارسازی رسانه ملی برای اهداف خاص بود!

پخش سلسله گزارش‌های حمایت از پروژه اقتصادی پیچ زندان « اسکای مال» بدون توجه به استدلال های مخالفان یا ماجرای پیامک وزیر سابق ارتباطات در خصوص حضور مسافران در همدان و تلاش یکسویه برای تکذیب آن همراه با استاندارد سابق و… از نکات منفی دوره قبل است.

و نهایتا در یک جمله؛ رسانه ملی باید رسانه ملی و مطالبه گر انقلاب و مردم در روایت اول باقی بماند تا بتواند ضمن بازسازی اعتبار از دست رفته به مرجع و رسانه مورد اطمینان عموم مردم ایران اسلامی قرار گیرد.

رسولی، کارشناس رسانه و ارتباطات

انتهای پیام/

لینک کوتاه : https://asrehamedan.ir/?p=136038
  • دیدگاه‌ها برای الزامات موفقیت صدا و سیمای همدان / آقای الوندی رسانه مردم و انقلاب باشید بسته هستند

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.