• امروز : پنج شنبه - ۱۳ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 2 May - 2024
3

اقتدار امروز جمهوری اسلامی، نتیجه مقاومت است/تحریم در برابر مقاومت اثر ندارد

  • کد خبر : 22749
  • 03 مهر 1398 - 8:18
اقتدار امروز جمهوری اسلامی، نتیجه مقاومت است/تحریم در برابر مقاومت اثر ندارد

کارشناس مسائل بین‌الملل با اشاره به اینکه امروز مهمترین مسئله و نگرانی آمریکا این است در تحریم ها در ایران جواب ندهد، گفت: راهبرد مقاومت مردم همچنان که در دفاع مقدس نتیجه‌بخش بود و در عرصه‌های مختلف اقتصادی، فرهنگی، سیاسی هم نتیجه اثربخش خواهد داشت. جعفر قنادباشی در گفتگو با خبرنگار عصر همدان، بااشاره به […]

کارشناس مسائل بین‌الملل با اشاره به اینکه امروز مهمترین مسئله و نگرانی آمریکا این است در تحریم ها در ایران جواب ندهد، گفت: راهبرد مقاومت مردم همچنان که در دفاع مقدس نتیجه‌بخش بود و در عرصه‌های مختلف اقتصادی، فرهنگی، سیاسی هم نتیجه اثربخش خواهد داشت.

جعفر قنادباشی در گفتگو با خبرنگار عصر همدان، بااشاره به گفتمان مقاومت و پیروزی منطق مقاومت در دفاع مقدس، اظهار کرد: جنگ تحمیلی تهدیدی علیه تمامیت ارضی ما بود که باهدف ضربه وارد کردن به انقلاب، فروپاشی و براندازی نظام صورت گرفت و خسارت جانی و مالی زیادی بر ایران وارد شد؛ اما فرصتی پیش آمد که ما هم جهان را بشناسیم و از همه مهم‌تر یک راهبرد مهم در برابر تهاجمات خارجی تدوین کنیم که این راهبرد، راهبرد مقاومت بود.

وی گفت: البته با مقاومتی که ما از دوران جنگ آموزش دیدیم، متوجه شدیم که در شرایط حاضر بهترین راه مقاومت در برابر هجمه دشمن است، این مقاومت از تاریخ صدر اسلام هم تغذیه می‌شد و زمینه عقیدتی و معارف اسلامی، حوادث صدر اسلام و حتی ماجراهای قرآنی هم در شکل گیری آن اثر داشت و این ترکیبی شد از شرایط امروز و تجاربی که ما در جنگ و تهاجمات به اضافه معارف و آموزه های قرآن و سیره ائمه به دست اوردیم، مقاومت را فرا گرفتیم.

کارشناس مسائل بین‌الملل گفت: چیزی که امروز ما از آن تحت عنوان فرهنگ مقاومت یاد می‌کنیم، به فرهنگ عمومی تبدیل شده و جهان اسلام به کمک آن پاسخ زورگویی و دشمنی سیصد ساله استعمار را می دهد.

وی گفت: بهترین راهبرد در برابر دشمنی دشمنان مقاومت است که هم مایه اسلامی، فرهنگی دارد و هم مبتنی بر آموزش های نظامی و ابتکارت نظامی است که ما در جنگ به کار می بردیم.

قنادباشی با بیان اینکه در دفاع مقدس خداوند کمک کرد که ما روی پای خود بایستیم و شیوه های جدید را بکار ببریم و متکی به دیگران نباشیم، افزود: همه کارشناسان جهان معتقدند که در جنگ تحمیلی عراق علیه ایران، همه جهان یک طرف و مقاومت یک طرف دیگر بود.

وی با اشاره به اینکه تنها راه پاسخ عملی ما در دفاع مقدس مقاومت بود، گفت: نتیجه مقاومت ایران در جنگ تحمیلی این شد که می‌توان همیشه با مقاومت و اتکا به خود و وحدت و برادری پیروز جنگ شد و همین مقاومت با استفاده متقارن از مجموعه آموزشهای مقاومت در سوریه به  نمایش درآمد.

کارشناس مسائل بین‌الملل در خصوص مقاومت در عرصه های مختلف نیز تصریح کرد: مقاومت در عرصه نظامی و مسلحانه مقاومت در برابر تهاجمات دشمن جواب داده شده اما در عرصه سیاسی، تبلیغاتی ،فرهنگی نیز پاسخ دارد و ما از اسلام یاد گرفتیم و تجربه کرده ایم.

وی گفت: آمریکایی ها فشار حداکثری را با ترفندهای مختلف مانند تحریم بر ما تحمیل می‌کنند و پاسخ این همه فشار همان تحقق اقتصاد مقاومتی است.

قنادباشی افزود: اینکه ما در برابر این همه فشار امریکایی ها ایستاده ایم و دشمن از این ایستادگی ما عصبانی است، به دلیل وجود وحدت، انسجام و ناامید نشدن و مقاومت است.

وی خاطرنشان کرد: مقاومت به ما اجازه نمی دهد که امیدمان به خارج از کشور باشد، و البته ما را به امیدوار بودن سفارش می‌کند و اگر مقاومت نبود، امروز اقتدار نداشتیم.

کارشناس مسائل بین‌الملل گفت: ما باید از حداقل نیروها حداکثر بهره را برای خنثی کردن توطئه دشمنان بکار ببریم و ما با ساده ترین شیوه ها اما مؤثرترین شیوه نتایج را خوبی را می ببریم و امیدوار هستیم که با مقاومت پیروز میدان شویم.

وی بااشاره به اینکه امروز مهمترین مسئله و نگرانی آمریکا این است در تحریم ها در ایران جواب ندهد، گفت: دنیای غرب تصورش این بود که ملت ایران در تابستان ۹۷ تسلیم می شوند این درحالی است که تابستان ۹۸ هم گذشت اما مردم همچنان مقاوم و انقلاب پایدار است.

انتهای پیام/ن

لینک کوتاه : https://asrehamedan.ir/?p=22749
  • دیدگاه‌ها برای اقتدار امروز جمهوری اسلامی، نتیجه مقاومت است/تحریم در برابر مقاومت اثر ندارد بسته هستند

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.