• امروز : جمعه - ۱۴ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 3 May - 2024
1

افزایش دوباره قیمت روغن موتور در طی یک سال

  • کد خبر : 154742
  • 17 خرداد 1401 - 9:16
افزایش دوباره قیمت روغن موتور در طی یک سال

قیمت روغن موتور طی چند ماه گذشته دو بار و با مجوز سازمان حمایت به بهانه بالا رفتن هزینه های تولید افزایش یافت. به گزارش میلادطهماسبی خبرنگارعصر همدان؛ مرداد ماه سال گذشته با افزایش بیش از ۴۰ درصدی قیمت روغن موتور شوک بزرگی به مالکان خودرو، مخصوصا صاحبان خودرو های سنگین وارد شد. اما حالا […]

قیمت روغن موتور طی چند ماه گذشته دو بار و با مجوز سازمان حمایت به بهانه بالا رفتن هزینه های تولید افزایش یافت.

به گزارش میلادطهماسبی خبرنگارعصر همدان؛ مرداد ماه سال گذشته با افزایش بیش از ۴۰ درصدی قیمت روغن موتور شوک بزرگی به مالکان خودرو، مخصوصا صاحبان خودرو های سنگین وارد شد.

اما حالا با گذشت کمتر از یک سال و با مجوز دوباره سازمان حمایت از تولید کنندگان و مصرف کنندگان قیمت روغن موتور افزایش ۲۵ درصدی داشت.

سازمان حمایت، علت افزایش دوباره روغن موتور را بالا رفتن هزینه‌های تولید، افزایش نرخ ارز، بالا رفتن قیمت مواد اولیه وارداتی و مواد بسته‌بندی عنوان کرد.

گفتنی است پیشنهاد افزایش قیمت روغن موتور در مرداد ۱۴۰۰ از سوی سازمان حمایت ۱۰ الی ۱۵ درصد بوده است؛ اما تولید کنندگان توانستند این افزایش را به ۴۱ درصد برسانند و حالا نیز با افزایش ۲۵ درصدی در مجموع قیمت روغن موتور در طی ۱۰ ماه ۶۶ درصد افزایش را تجربه کرد.

با یک برسی و حساب سر انگشتی می توان به این نتیجه رسید که نوسانات قیمت ارز از سال گذشته تا به امروز تفاوت زیادی نداشته است و در حدود ۳۰ هزار تومان بوده است و شاید بتوان گفت سازمان حمایت از تولید کنندگان و مصرف کنندگان حرکت رو به جلو خود را یک طرفه و فقط به نفع تولید کنندگان در پیش گرفته است.

در این باره با صاحبان خودرو های سنگین گفتگو کردیم و علل افزایش قیمت روغن موتور و به طبع آن افزایش قیمت فیلتر هوا و فیلتر روغن، گریس و سایر ملزومات خودرو را جویا شدیم.

یکی از رانندگان به حبرنگار عصرهمدان؛ گفت: چند ماه پیش قیمت روغن یک و نیم برابر شد و حالا بازهم گران شده. کاش فقط قیمت روغن بالا برود! چرا که با گران شدن قیمت روغن قیمت فیلتر هوا، فیلتر روغن، گریس هم گران می شود.

یکی دیگر از صاحبان خودروهای سنگین عنوان کرد هزینه تعویض روغن با تعویض ست کامل فیلتر هوا و روغن برای کامیون بین ۵ تا ۷ میلیون تومان می شود که این هزینه در سال به ۲۰ میلیون تومان می رسد.

انتهای پیام/ ط

لینک کوتاه : https://asrehamedan.ir/?p=154742
  • دیدگاه‌ها برای افزایش دوباره قیمت روغن موتور در طی یک سال بسته هستند

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.