• امروز : جمعه - ۲۱ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 10 May - 2024
2
همزمان با رويداد «همدان 2018» صورت مي‌گيرد

افتتاح فاز اول شهر زیرزمینی سامن/ برگزاری همایش دستکندها

  • کد خبر : 630
  • 08 مرداد 1397 - 10:39

رئیس میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری ملایر از افتتاح فاز اول شهر زیرزمینی سامن همزمان با برگزاری همایش دستکندها خبر داد و گفت: فاز اول این اثر منحصر به فرد تاریخی تا رویداد ۲۰۱۸ برای بازدید مردم و گردشگران آماده خواهد شد.

 ابراهیم جلیلی با اشاره به برگزاری رویدادهای گردشگری ۲۰۱۸ در همدان اظهار کرد: در این زمینه در شهرستان ملایر نیز با حضور مسؤولان مربوطه جلسات مختلفی تشکیل شده است.

 وی از تصویب تعدادی برنامه در رویداد ۲۰۱۸ در شهرستان ملایر خبر داد و گفت: این برنامه‌ها شامل جشن ملی مبل و منبت است که از ۳۱ مردادماه تا ۸ شهریورماه با عنوان «عید تا عید» به مدت ۱۰ روز با دبیری میراث فرهنگی برگزار می‌شود.

رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری ملایر اضافه کرد: با پیگیری‌های بخش خصوصی و همکاری‌های صورت گرفته ۱۱ هزار ثانیه تبلیغات از شبکه‌های سراسری رسانه ملی در مدت جشنواره پخش خواهد شد.

وی از برگزاری سه برنامه دیگر همزمان با رویداد ۲۰۱۸ در ملایر خبر داد و گفت: این برنامه‌ها شامل جشنواره شیره‌پزی همزمان  با هفته گردشگری، همایش ملی انگور به همت پژوهشکده انگور و جشنواره خوشه برتر در مهرماه است.

 جلیلی برگزاری شصتمین جشنواره ملی فیلم و عکس با همکاری انجمن سینمای جوان از ۱۵ تا ۱۸ شهریور را از برنامه‌های پیش‌بینی شده در ملایر همزمان با رویداد ۲۰۱۸ برشمرد.

 وی با اشاره به پیشنهاد چند برنامه دیگر برای این رویداد در ملایر اشاره کرد و افزود: برگزاری جشنواره باغ تاریخی سیفیه، همایش ورزش‌های زورخانه‌ای، همایش راهکارهای توسعه گردشگری شهرستان با دبیری دانشگاه آزاد و همایش ملی دستکندها از جمله برنامه‌های پیشنهادی هستند.

رئیس میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری ملایر از افتتاح فاز اول شهر زیرزمینی سامن همزمان با برگزاری همایش دستکندها خبر داد و گفت: فاز اول این اثر منحصر به فرد تاریخی تا رویداد ۲۰۱۸ برای بازدید مردم و گردشگران آماده خواهد شد.

 وی اضافه کرد:  فضای ورودی این اثر تاریخی به پیمانکار واگذار شده که در حال آماده‌سازی آن است.

 جلیلی با بیان اینکه جشنواره اقوام ایرانی نیز از ۲۰ تا ۳۱ مردادماه به مدت ۱۰ روز در ملایر برگزار می‌شود خاطرنشان کرد: این جشنواره با همکاری شهرداری، اصناف، بخش خصوصی، موسسه فرهنگی، هنری آوای هنرور و اقوام مختلف در پارک سیفیه برگزار می‌شود.

لینک کوتاه : https://asrehamedan.ir/?p=630
  • دیدگاه‌ها برای افتتاح فاز اول شهر زیرزمینی سامن/ برگزاری همایش دستکندها بسته هستند

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.