• امروز : شنبه - ۱۵ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Saturday - 4 May - 2024
5
در پی اعتراضات مردمی صورت گرفت؛

اصلاح فرایندهای پستی طی دو ماه اخیر در همدان

  • کد خبر : 193567
  • 24 مرداد 1402 - 10:49
اصلاح فرایندهای پستی طی دو ماه اخیر در همدان
سرپرست اداره پست همدان گفت: در راستای جلوگیری از بی‌ترتیبی‌های اداره پست، اصلاح فرایندهای پستی، استفاده از افراد توانمند جهت توزیع مرسولات،تجهیز ناوگان توزیع بسته، امانت و نظارت مستمر بر کلیه فرایندهای پستی از جمله اقدامات دو ماه اخیر بوده است.
به گزارش عصر همدان؛ در پی اعتراض تعدادی از شهروندان مبنی بر به موقع نرسیدن مرسولات پستی از سوی اداره پست، خبرنگار عصر همدان برای چگونگی روند کار به اداره پست رفته و از نزدیک شاهد اوضاع به هم‌ریخته و عدم پاسخگویی برخی از کارکنان این اداره بود و با توجه به این مسئله چندین بار این موضوع مورد بررسی و پیگیری قرار گرفت.
گزارش همدان پیام از این مسئله نیز حاکی از این است که دیر رسیدن بسته پستی و پاسخگو نبودن کارکنان در ارتباط با پیگیری مرسولات از دیگر گلایه‌هایی بود که توسط شهروندان در این چند ماه اخیر مطرح شد.
از سوی دیگر هم سرپرست اداره کل در یکی از گفتگوهایش با همدان پیام چالش های به وجود آمده در این اداره را کم‌کاری پیمانکاران اعلام کرده بود و در این باره این گونه بیان کرد که شرکت های خصوصی به دلیل هزینه بالایی که این اداره دارد فعالیت با اداره پست برایشان مقرون به صرفه نبوده است و از همین رو تصمیم گرفتند  فعالیت خود را  با این اداره به صورت نیمه کاره رها کنند اما به نظر می‌رسد که این چالش‌ها به خودی خود باقی مانده است و نسبت به قبل هم افزایش یافته است.
همچنین در طی تماس یکی از شهروندان همدان دررابطه با اعتصاب و تجمع کارکنان اداره پست، سری به اداره کل پست واقع در سیزده خانه زدیم تا از نزدیک شاهد تجمع این افراد باشیم تا ازنزدیک بتوانیم ارتباطی با افرادی که در آن مکان حضور داشتند، بگیریم.
یکی از شهروندان همدانی که در آن جا حضور داشت به خبرنگار ما گفت: متأسفانه مشکل اداره پست مربوط به سال گذشته می‌شود که هنوز هم این مشکل ادامه دارد و رفع نشده است و حالا هم کارکنانش از وضعیت نابسامان این اداره گلایه دارند و تصمیم گرفتند تا زمانی که تکلیفشان مشخص نشده است، در محل کار خود حاضر نمی‌شوند و هیچ مسئولی هم در مقابل مردم پاسخگو نیست.
یکی دیگر از افراد حاضر هم از وضعیت بسته بندی مرسوله‌ها رضایت کافی نداشت و گفت: بسته پستی من پس از گذشت ۵ روز تازه به دستم رسید که در ابتدا فکر کردم بسته‌ام پیش از اینکه به دستم برسد توسط کسی دیگر باز شده است در صورت اعتراض هم کسی آن را گردن نگرفت.
همچنین سایر افراد نیز از اینکه هزینه پست و تحویل مرسوله تا در منزل را پرداخته بودند اما همچنان خودشان باید برای دریافت بسته پستی‌ به اداره کل اقدام کنند، به شدت اعلام نارضایتی کردند و از اینکه باید ساعت‌های طولانی در صف انتظار بسته پستی‌ خود باشند، گلایه‌مند بودند.
یکی دیگر از افراد هم که به گفته خودش در آن مکان چندین سال است به کار عریضه نویسی مشغول است، درگفتگو با خبرنگار ما گفت که برخی از کارکنان این اداره گفته‌اند  از سال گذشته تاکنون هیچ گونه مبلغی از این اداره دریافت نکرد‌ه اند و از این وضعیت ناراضی هستند.
در همین راستا خبرنگار عصر همدان تصمیم گرفت تا  با کارکنان این اداره ارتباط گرفته و علت این آشفتگی و نارضایتی شهروندان را جویا شود.
محمد نعیمی، سرپرست پست استان همدان در گفتگو با خبرنگار عصر همدان با اشاره به راه اندازی میز خدمت فیزیکی عنوان کرد: باعنایت به ساختار باجه‌های پستی به مانند بانکها، تمامی خدمات پستی اعم از الکترونیکی و حضوری در کلیه باجه‌های پستی ارائه می‌گردد.
نعیمی افزود: با توجه به اهمیت تکریم ارباب رجوع، در سطح مرکز استان و تمامی  شهرستانها اولین و در دسترس‌ترین باجه پستی به صورت ویژه و با حضور کارشناسان خبره مسلط به قوانین و مقررات پستی و آشنا با  حقوق شهروندی و الزامات تکریم ارباب رجوع  جهت پاسخگویی به مشتریان مستقر گردیده‌اند.
وی تاکید کرد: در همین راستا نیز شرکت ملی پست اقدام به راه‌اندازی میز خدمت الکترونیکی به آدرس https://www.post.ir/web/guest/serving-table نموده است.

سرپرست پست همدان با تاکید بر اقدامات لازم در راستای رفع مشکلات گذشته،گفت: باعنایت به بررسی‌های انجام شده عمده  نارضایتی مشتریان گرامی به علت تاخیر در توزیع مرسولات پستی بود که در همین راستا با اصلاح فرایندهای پستی، استفاده از افراد توانمند جهت توزیع مرسولات،تجهیز ناوگان توزیع بسته، امانت و نظارت مستمر بر کلیه فرایندهای پستی در راستای جلوگیری از بروز بی‌ترتیبی‌های پستی، باعث توزیع به موقع مرسولات و به تبع آن افزایش رضایتمندی مشتریان از خدمات پستی گردیده است.

  نعیمی در پاسخ به سوال چگونگی پیگیری مشکلات مردم در این زمینه، بیان کرد: مشتریان گرامی جهت پیگیری مرسولات و یا ارائه پیشنهاد و شکایت خود علاوه بر مراجعه حضوری به میز خدمت مستقر در واحدهای پستی  می‌توانند از طریق تلفن   ۳۲۵۲۰۱۳۱ و یا سامانه‌های ۱۹۳، ۱۹۵  و یا مراجعه  به پورتال شرکت پست به آدرس https://www.post.ir اقدام نمایند.
انتهای پیام/ سا
لینک کوتاه : https://asrehamedan.ir/?p=193567
  • دیدگاه‌ها برای اصلاح فرایندهای پستی طی دو ماه اخیر در همدان بسته هستند

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.