• امروز : شنبه - ۸ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Saturday - 27 April - 2024
3
فرمانده پایگاه سوم شکاری همدان:

استان همدان با افتخار ۴۲ شهید خلبان را به انقلاب تقدیم کرده است

  • کد خبر : 195887
  • 11 شهریور 1402 - 18:51
استان همدان با افتخار ۴۲ شهید خلبان را به انقلاب تقدیم کرده است
فرمانده پایگاه سوم شکاری نوژه با تاکید بر اینکه استان همدان ۴۲ شهید خلبان تقدیم این انقلاب کرده است، گفت: در کل کشور بین نیروهای مسلح، نیروی هوایی بالاترین آمار شهدا را داراست.

به گزارش عصر همدان؛ امیر سرتیپ دوم خلبان پرویز مرادبکی روز شنبه در جمع خبرنگاران با بیان اینکه مردم با حضورشان در عرصه‌های مختلف معنوی نشان دادند که حسینی هستند، عنوان کرد: خداوند را شاکر هستیم که به برکت انقلاب اسلامی امروز شاهد عزم و ویژگی‌های حسینی در کشور هستیم.

وی با اشاره به چهل و چهارمین سالگرد شهید نوژه، افزود: قبل از شروع جنگ تحمیلی بود که ایشان در غائله کردستان شرکت کردند که آن در همان شرایطی که پس از پیروزی انقلاب اسلامی  بسیاری از معاندین فکر می‌کردند از این انقلاب سهمی دارند و وقتی که دیدند آرمان‌های انقلاب اسلامی سوای چیزهای مادی است، به انواع هجمه‌ها و توطئه‌ها روی آوردند، اتفاق افتاد.

فرمانده پایگاه سوم شکاری نوژه اضافه کرد: در آنجا کومله‌ها و دمکرات‌ها شرایط بسیار سختی را برای مردم مریوان، مهاباد، سنندج و … بوجود آورده و اقدامات بسیار شنیعی را انجام داده بودند، شرایط بجایی رسید که آنها شهر پاوه را مورد تصرف خود قرار دادند که در آنجا از طرف سپاه پاسداران، درخواست پشتیبانی هوایی شد.

امیر سرتیپ دوم مرادبکی یادآوری کرد: شهید نوژه که معاونت عملیات پایگاه را بر عهده داشتند، قرار شد در یک پرواز دو فروندی، در منطقه حضور داشته باشند، ماموریت این شهید، شکستن دیوار صوتی و ایجاد رعب و وحشت در دل منافقان با هدف فراهم کردن زمینه حضور نیروهای زمینی در منطقه بود که با توجه به مجهز شدن گروهک‌های ضد انقلاب به سلاح های سنگین و سبک توسط استکبار جهانی، هواپیمای این شهید مورد اصابت قرار  گرفته و به شهادت رسیدند.

وی خاطرنشان کرد: شهید نوژه اولین شهید پایگاه هوایی است و همچنین او یکی از شهدایی است که از لحاظ اخلاق و رفتار بعنوان الگویی نمونه معرفی شده‌ است.

فرمانده پایگاه سوم شکاری نوژه با بیان اینکه حضور ایشان در آن غائله بسیار اثرگذار بود، عنوان کرد: او با ایجاد دیوار صوتی توانست شرایطی ایجاد کند که نیروی زمینی ما در آنجا حضور به موقع پیدا کرده و دشمنان را از رسیدن به اهداف شومشان ناامید کنند.

امیر سرتیپ دوم مرادبکی با اشاره به شمار شهدای نیروی زمینی ارتش در استان همدان، گفت: شهدای نیروی زمینی ارتش، حدود یک هزار و ۳۰۳ نفر، نیروی دریایی ۱۴ نفر، نیروی هوایی ۱۱۳ و پدافند هوایی ۲۰ نفر، هستند.

وی با تاکید بر اینکه استان همدان ۴۲ شهید خلبان تقدیم این انقلاب کرده است، گفت: در کل کشور  بین نیروهای مسلح، نیروی هوایی بالاترین آمار شهدا را داراست.

مراسم یادبود این شهدا با حضور امیر سرتیپ حبیب الله سیاری معاون هماهنگ کننده ارتش، فرمانده نیروی زمینی و نیروی دریایی ارتش و رئیس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس، برگزار خواهد شد.

انتهای پیام/سا

لینک کوتاه : https://asrehamedan.ir/?p=195887
  • دیدگاه‌ها برای استان همدان با افتخار ۴۲ شهید خلبان را به انقلاب تقدیم کرده است بسته هستند

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.