• امروز : شنبه - ۱۵ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Saturday - 4 May - 2024
0

از ریخت و پاش در شام و ناهار کنگره سیدجمال تا اهدا سررسید برای تقدیر از خبرنگاران!

  • کد خبر : 147182
  • 21 اسفند 1400 - 8:47
از ریخت و پاش در شام و ناهار کنگره سیدجمال تا اهدا سررسید برای تقدیر از خبرنگاران!

کنگره سیدجمال الدین اسدآبادی که در دو روز ۱۸ و ۱۹ اسفندماه امسال با زحمات فرمانداری، نماینده مجلس، دانشگاه سیدجمال و ارشاد برگزار شد و سه شخصیت کشوری هم دعوت شدند، دارای حواشی بود که به آن پرداختیم. به گزارش عصرهمدان؛ در کنار ناهماهنگی برای حضور خبرنگاران جهت پوشش خبری متأسفانه حضور مردم عادی و […]

کنگره سیدجمال الدین اسدآبادی که در دو روز ۱۸ و ۱۹ اسفندماه امسال با زحمات فرمانداری، نماینده مجلس، دانشگاه سیدجمال و ارشاد برگزار شد و سه شخصیت کشوری هم دعوت شدند، دارای حواشی بود که به آن پرداختیم.

به گزارش عصرهمدان؛ در کنار ناهماهنگی برای حضور خبرنگاران جهت پوشش خبری متأسفانه حضور مردم عادی و جامعه فرهیخته و فرهنگی، دانش آموز و دانشجویان در کنگره سیدجمال دیده نشده بود، به فرض مثال در حضور معاون پارلمانی مجلس که از یک دولت مردمی است، حاضران با کارت دعوت آمده بودند و این نبود که اطلاع رسانی عمومی صورت بگیرد. و همانطور که آقای رئیسی خود را از مردم جدا نمیداند، انتظار از دیگر مسئولان یک دولت مردمی همین است.

و اما یک مسئله که بار و اثر منفی در جامعه خواهد داشت حتی اگر یک نفر شاهد این قضییه باشد، ریخت و پاشهای یک مراسم است، متأسفانه در کنگره دو روزه بزرگداشت سیدجمال که دو ناهار و یک شام برای میهمانان ترتیب داده شده بود، ریخت و پاش های غیرقابل باور داشت که در دولت مردمی آقای رئیسی بعید است!

در واقع وقتی میهمانان در این کنگره برای صرف غذا حاضر شدند، غذای برخی میهمانان ویژه و در چند نوع تدارک دیده شده بود و برای برخی یک نوع!

سؤال اینجاست آیا تفکر سیدجمال این است؟ مگر نه اینکه سیدجمال دم از بی عدالتی ها می زد حال چه شد که مسئولان در مراسمی که به نام سیدجمال بود، اقدام به چنین ریخت و پاش و بی عدالتی زدند!

از سوی دیگر وقتی میخواهند از خبرنگاران قلم به دست تقدیر کنند، به اهدا یک سررسید تقویم اکتفا می کنند!.

کنگره بزرگداشت سیدجمال در دو روز بدون پرداختن خبرنگاران به حواشی آن گذشت اما این تلنگری است به مسئولان نظام و دولت مردمی که یادشان نرود سیدجمال فریاد فاصله طبقاتی و بی عدالتی در جامعه را زد، بر سر این موضوع با ناصر الدین شاه به مبارزه پرداخت . اینکه به جایآنکه مسئولان ما جا پای سیدجمال بگذارند اشتباها در جا پای کسانی گذاشتند که بی عدالتی میکنند!

و اما صبح جمعه ۲۰ اسفند، بعداز اجرای دو روز متوالی کنگره بزرگداشت سیدجمال الدین اسدآبادی در زادگاه وی، نماینده مجلس و سرپرست فرمانداری اسدآباد نشست خبری را برای ارائه ره آورهای این کنگره با اصحاب رسانه، خبرنگاران و فعالان مجازی این شهر برگزار کردند.

در این نشست خبری کیومرث سرمدی، نماینده مردم اسدآباد در مجلس با اشاراتی به مباحث ملی چون بودجه، حذف ارز، مالیات و ارزش افزوده و البته وظیفه مجلس در زمینه قانونگذاری و نظارت بر دولت پرداخت.

وی همچنین در بخشی از سخنانش با قدردانی از حمات خبرنگاران و اصحاب رسانه داشتن روحیه نقادانه را مورد تأکید قرار داد و گفت که در کنار این روحیه و پرداختن به مشکلات کارهای انجام شده را هم منعکس کنند.

وی به برگزاری کنگره سیدجمال و حضور شخصیتهایی چون معاون رئیس مهور و دو وزیر علوم و ارشاد، نماینده ولی فقیه در استان و غیره اشاره کرد و گفت: این اتفاق کم نظیر و بی سابقه در تاریخ اسدآباد بوده است که در یک برنامه چند مسئول استانی و کشوری حاضر شوند.

در ادامه حسینعلی شرکایی، سرپرست فرمانداری اسدآباد هم به برگزاری کنگره سیدجمال اشاره کرد و خواستار توجه رسانه ها برای انعکاس این کنگره بود.

وی از اختصاص ۴۰۰ میلیون تومان برای مرکز اسناد سیدجمال و ۲۰۰ میلیون تومان مرکز آزمایشگاه شیمی دانشگاه سیدجمال از سوی وزیر علوم اشاره کرد و گفت: وزیر ارشاد هم از کتابخانه استاندارد د بازدید و قولهایی را در ان زمینه داده است.

در ادامه با درخواست نماینده مجلس و سرپرست فرمانداری، خبرنگاران سؤالات خود را در زمینه معضلاتی چون اشتغال، عدم تکمیل کنارگذر، بی توجهی به زیباسازی شهر در آستانه نوروز، تعیین تکلیف حکم سرپرست فرمانداری و تعیین تکلیف رؤسای بی انگیزه ادارات، نبود زیر ساخت در شهرک فولاد، جذب سرمایه گذار، نبود نظارت بر بازار، مسئله خودکشی در بین افراد جامعه، نبود معاینه فنی، مسئله طرح شفافیت، بی توجهی به خبرنگاران در دانشگاه سیدجمال و عدم اطلاع رسانی برنامه های کنگره طرح کردند.

در ادامه کیومرث سرمدی ، نماینده مجلس اظهار کرد: در صحبتی که روز گذشته با آقای استاندارد داشتیم، آقای شرکایی با ارتقا پست و حکمش به عنوان فرماندار خواهند ماند گزینه نهایی است.

وی در خصوص مدیران بی انگیزه گفت: فرصتی را به مدیران دادیم و آنان که کارآمد هستند، بمانند و بی انگیزه ها می روند. آنچه در توان داشتند ارائه دادند.

سرمدی گفت: اسدآباد میراث دار پروژه های ناتمام است و ما اینها را در سفر رئیس جمهور به استان همدان مطالبه خواهیم کرد.

وی گفت: احداث تونل گردنه اسدآباد مطالعاتش انجام شده در حال بررسی کارهای فنی است و بعداز این مجوز کمیسیون ماده ۲۳ آن اخذ می شود.

نماینده مجلس با بیان اینکه هزار و ۵۰۰ جوان تحصیلکرده ۲۸ تا ۴۰ ساله به دفتر ما مراجعه و موضوع بیکاری مطرح کردند، گفت: خبرنگاران در کنار نقد به ما راهکار بدهند و اقدام انجام شده را منعکس کنند.

در پایان این نشست با اهدا سررسید تقویم از زحمات خبرنگاران و فعالان مجازی قدردانی شد.

انتهای پیام/

لینک کوتاه : https://asrehamedan.ir/?p=147182
  • دیدگاه‌ها برای از ریخت و پاش در شام و ناهار کنگره سیدجمال تا اهدا سررسید برای تقدیر از خبرنگاران! بسته هستند

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.