• امروز : شنبه - ۱۵ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Saturday - 4 May - 2024
2

از «اجاره نشینی» تا «شهادت» در عراق/ شهید «شمسی پور» پیگیر مشکلات قشر ضعیف بود

  • کد خبر : 63412
  • 13 اردیبهشت 1399 - 14:11
از «اجاره نشینی» تا «شهادت» در عراق/ شهید «شمسی پور» پیگیر مشکلات قشر ضعیف بود

سردار مهدی صدیق با بیان اینکه بعضی ها بعد از جنگ گرفتار درجه و مقام می شوند اما شهید شمسی پور به دنبال رفع مشکلات قشر ضعیف بود، گفت: شهید شمسی پور برای حل مشکلات جوانان تلاش می کرد؛ به دنیا پشت کرده بود و یک آپارتمان هم نداشت. به گزارش عصر همدان؛ سردار مهدی […]

سردار مهدی صدیق با بیان اینکه بعضی ها بعد از جنگ گرفتار درجه و مقام می شوند اما شهید شمسی پور به دنبال رفع مشکلات قشر ضعیف بود، گفت: شهید شمسی پور برای حل مشکلات جوانان تلاش می کرد؛ به دنیا پشت کرده بود و یک آپارتمان هم نداشت.

به گزارش عصر همدان؛ سردار مهدی صدیق، یکی از فرماندهان دوران دفاع مقدس در یادواره مجازی شهید علیرضا شمسی پور که ظهر امروز در گلزار شهدا شهر همدان برگزار شد، گفت: شهید شمسی پور انسانی چند بعدی بود و در رزم، زمینه های ورزشی و فرهنگی فعالیت می کرد.

وی با اشاره به اینکه شهید شمسی پور در زمینه ی کار غواصی و اطلاعاتی بسیار توانمند بود، افزود: اوج کار او در عملیات کربلای ۴ و شناسایی مواضع عراقی ها مشخص می شود. 

همرزم شهید شمسی پور ادامه داد: غالبا بعضی ها بعد از جنگ گرفتار درجه و مقام می شوند اما شهید شمسی پور بین افراد جامعه بود و برای حل مشکلات جوانان تلاش می کرد، او به دنیا پشت کرده بود و حتی ما با ایشان بحث تندی داشتیم برای اینکه ایشان حد اقل یک آپارتمان داشته باشد، اما قبول نمی کرد و اجاره نشین بود.

صدیق با تاکید براینکه شهید شمسی پور کار فرهنگی را رها نمی کرد و برای ارتباط با جوانان در تلاش بود، خاطر نشان کرد: همه این کارها شهید شمسی پور را قانع نمی کرد تا اینکه موضوع سوریه پیش آمد و به سوریه رفت و نقش موثری در سوریه داشت.

وی با بیان اینکه شهید شمسی پور بعد از برگشت از سوریه باز هم قانع نشد و برای جستجوی پیکر مطهر شهدا به سمت غرب کشور و عراق رفت عنوان کرد:  ایشان سرانجام در همانجا به شهادت رسید و من به فرزند شهید شمسی پور عرض می کنم که حتما خدا این ظرفیت را در خانواده ایشان دیده که فیض خانواده شهید شدن نصیبشان شده است.

سردار صدیق با اشاره به اینکه قطعا شهید بخاطر شناخت و معرفتی که داشته توانست به سعادت برسد، گفت: این که کسی ۴۰ سال بتواند در خط بماند و خود را حفظ کند بسیارمهم است.

این فرمانده دوران دفاع مقدس با تاکید بر اینکه توجه به قشر ضعیف یکی از خصوصیات شهید شمسی پور بود، اظهار کرد: شهید شمسی پور در هر کجایی که مشکلی بوجود می آمد حضور پیدا می کرد و به هر طریقی دنبال حل مشکلات بود.

وی در پایان گفت: اگر امروزه مسئولین ما هم برخی از این ویژگی ها را داشته باشند با توجه به امکانات خوب و سرشار کشور می توانند کشور را آباد کنند.

در پایان این مراسم سردار صدیق و سردار فرجی به مقام شامخ شهید شمسی پور ادای احترام کردند.

به گزارش عصر همدان؛ سردار شهید علیرضا شمسی‌پور در سال ۱۳۴۲ در شهر همدان متولد شد پس از دوران خدمت سربازی فرمان امام خمینی (ره) را لبیک گفت و برای تشکیل بسیج ۲۰ میلیونی داوطلبانه بسیجی شد.
این شهید از دوستان وهمرزمان سردار شهید علی چیت‌سازیان بود و سردار چیت‌سازیان را الگوی خود می‌دانست، وی در ماموریتی که به شهادت این سردار بزرگ سپاه اسلام منجر شد همراه شهید چیت‌سازیان بود و در این ماموریت مجروح شد.

این شهید گرانقدر که یکی از اعضای باسابقه تیم تفحص پیکر مطهر شهدا بود از پیشکسوتان دوران دفاع مقدس و مسئول بسیج ورزشکاران همدان، صبح روز ۱۳ اردیبهشت ماه ۹۵ طی عملیات جستجوی شهدا بر اثر انفجار مین به شهادت رسید.

انتهای پیام/س

 

لینک کوتاه : https://asrehamedan.ir/?p=63412
  • دیدگاه‌ها برای از «اجاره نشینی» تا «شهادت» در عراق/ شهید «شمسی پور» پیگیر مشکلات قشر ضعیف بود بسته هستند

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.