• امروز : چهارشنبه - ۱۲ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Wednesday - 1 May - 2024
6
مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان همدان:

ارزیاب یونسکو دو هفته آینده به همدان می‌آید

  • کد خبر : 192624
  • 16 مرداد 1402 - 11:26
ارزیاب یونسکو دو هفته آینده به همدان می‌آید
مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان همدان گفت: همدان دو هفته آینده میزبان ارزیاب یونسکو خواهد بود.

به گزارش عصر همدان؛ محسن معصوم‌علیزاده در حاشیه بازدید از محدوده پرونده ثبت جهانی «هگمتانه و مرکز تاریخی همدان»افزود: در پنج ماه گذشته تمام دستگاه‌های مرتبط با ثبت جهانی «هگمتانه و مرکز تاریخی همدان» پای کار آمدند و با همراهی و هم‌افزایی میان آنها اتفاقات خوبی رقم خورد.

وی با اشاره به اینکه شهرداری همدان در این مدت با تمام نیرو پای کار ثبت جهانی بود که قابل تقدیر است، اظهار کرد: شرکت‌های برق، گاز، مخابرات، نیروی انتظامی و فرمانداری نیز در چند ماه گذشته اقدامات بسیار خوبی انجام داده‌اند.

معصوم‌علیزاده تصریح کرد: در صددیم فضایی آماده کنیم تا داشته‌های تاریخی همدان را به جهانیان معرفی کنیم و این مهم با ثبت جهانی «هگمتانه و مرکز تاریخی همدان» امکان‌پذیر خواهد بود. به گفته مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان همدان ارزیاب یونسکو به مدت پنج روز در همدان مستقر خواهد شد و از محدوده پرونده بازدید می‌کند.

وی خاطرنشان کرد: حذف ترافیک از میدان اکباتان و برداشتن آسفالت از عرصه هگمتانه از اقدامات مهم و باقی مانده برای ثبت جهانی هگمتانه بود که در حال پایان است.

معصوم‌علیزاده با بیان اینکه اقناع‌سازی کسبه توسط میراث فرهنگی در حال انجام است، گفت: کاربری‌های مشاغل موجود در خیابان اکباتان باید تغییر کند و این مهم در حال انجام است‌ و باید توجه داشت که هر یک از خیابان‌های تختی، شریعتی، باباطاهر و شهدا مانند دو خیابان بوعلی و اکباتان خصوصیت مخصوص به خود را دارند.

انتهای پیام

لینک کوتاه : https://asrehamedan.ir/?p=192624
  • دیدگاه‌ها برای ارزیاب یونسکو دو هفته آینده به همدان می‌آید بسته هستند

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.