• امروز : پنج شنبه - ۱۳ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 2 May - 2024
2

اردوی آماده سازی تیم ملی بولس و پتانک به میزبانی استان همدان

  • کد خبر : 183798
  • 23 اردیبهشت 1402 - 9:10
اردوی آماده سازی تیم ملی بولس و پتانک به میزبانی استان همدان

تمام آنچه برای بازی پتانک نیاز دارید یک دست توپ، یک عدد جک، و یک زمین با هر نوع جنس کفپوش می‌باشد. سطح زمین بازی مورد تائید فدراسیون بین‌المللی، می‌تواند پوشیده از هر جنسی باشد. به گزارش عصر همدان؛ در اقصی نقاط جهان بر روی ماسه، خاک، چمن، موکت و نوع زمستانی آن روی برف […]

تمام آنچه برای بازی پتانک نیاز دارید یک دست توپ، یک عدد جک، و یک زمین با هر نوع جنس کفپوش می‌باشد. سطح زمین بازی مورد تائید فدراسیون بین‌المللی، می‌تواند پوشیده از هر جنسی باشد.

به گزارش عصر همدان؛ در اقصی نقاط جهان بر روی ماسه، خاک، چمن، موکت و نوع زمستانی آن روی برف نیز بازی می‌شود. ابعاد زمین بازی دارای ۴ متر عرض و ١۵ متر طول در مسابقات رسمی بوده و این اندازه می‌تواند تا ٣ در ١٢ متر در مسابقات غیررسمی متغیر می‌باشد.

توپ‌های استاندارد د مورد تائید فدراسیون بین‌المللی پتانک، دارای ٧٠/۵ تا ٨٠ میلیمتر قطر و وزنی معادل ۶۵٠ تا ٨٠٠ گرم می‌باشند. جک استاندارد د مورد تائید فدراسیون بین‌المللی پتانک، از جنس چوب و دارای ٣٠ میلیمتر قطر و وزنی معادل ١٠ تا ١٨ گرم می‌باشد.

شروع بازی پتانک با قرعه کشی از نوع پرتاب سکه می‌باشد. ورزشکار/ تیم پیروز جک و سپس اولین توپ را در زمین بازی پرتاب می‌کند.

جک باید در محدوده بین بعد از ششمین متر و قبل از دهمین متر طول زمین فرود آید. در پتانک مبنای امتیازدهی نزدیک‌ترین توپ به جک می‌باشد و سایر توپ‌های تیم ملاک نمی‌باشند. در هر ست تنها یک تیم امتیاز می‌گیرد.

مبنای تعیین برنده بازی در پتانک، کسب امتیاز ١٣ می‌باشد که در برخی مسابقات مانند لیگ‌ها، کسب امتیاز ١١ مسابقه را به اتمام می‌رساند. ست‌ها تا امتیاز ١٣ ادامه یافته و یک ورزشکار/ تیم به دور بعد راه می‌یابد.

 

عکاس: افتخاری

 

 

لینک کوتاه : https://asrehamedan.ir/?p=183798
  • دیدگاه‌ها برای اردوی آماده سازی تیم ملی بولس و پتانک به میزبانی استان همدان بسته هستند

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.