• امروز : سه شنبه - ۱۱ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Tuesday - 30 April - 2024
1
معاون اطلاعات و عملیات سابق تیپ ۳ زرهی همدان تاکید کرد:

ارتشیان همدان، حماسه‌آفرینان عرصه دفاع مقدس

  • کد خبر : 214577
  • 29 فروردین 1403 - 7:51
ارتشیان همدان، حماسه‌آفرینان عرصه دفاع مقدس
معاون اطلاعات و عملیات سابق تیپ ۳ زرهی همدان با بیان اینکه ارتش عراق قصد داشت ۳ روزه به خوزستان و ۷ روزه به تهران برسد، گفت: ارتش عملیات پیشروی دشمن متوقف کرد.

غلامحسین عزیزی در گفتگو با خبرنگار سیاسی پایگاه خبری تحلیلی «عصر همدان» گفت: انقلابیون ارتش سبب شدند نیروهای عمده و اصلی ارتش به بدنه انقلاب وصل شدند و پیروزی سریعتر انجام شد.

وی افزود: تیپ ۳ زرهی همدان که در زمان خودش تیپ قهرمانی بود با توجه به رهنمودهای حضرت آیت‌الله مدنی و سایر بزرگان با انقلاب همراهی کردند و این همراهی نیروهای مسلح و بدنه ارتش به انقلاب سبب شد انقلاب سریعتر به پیروزی برسد.

عزیزی با اشاره به اینکه ارتش مسلح عراق و ۳۰ کشور به کشوری که نیروهای مسلحش در خطوط مرزی مستقر نیستند حمله کردند، اظهار کرد: در ۴۰ الی ۴۵ روز که نیروهای ارتش که شامل تیپ‌های زرهی، تیپ‌های پیاده، پیاده مکانیزه، تیپ ۵۵ هوابرد و نیروهای ویژه بودند در خط مقدم مستقر شوند، عراق خرمشهر را تصرف کرد و خطوط مرزی را شکست.

معاون اطلاعات و عملیات تیپ ۳ زرهی همدان با اشاره به اینکه ارتش عراق و نیروهای پشتیبان عراق که ۳۰ کشور بودند مانند روسیه، انگلیس، فرانسه، آلمان با هواپیما و سلاح‌های مختلف حمله کردند، افزود: مقابله با آن‌ها کار سختی بود که خوشبختانه ارتشی‌ها به مقابله پرداختند و ۳۱ شهریور ۱۳۵۹ پای کار آمدند تا ۷ آذر همان سال نیروی دریایی ارتش توانست نیرو دریای عراق را با عملیات نظامی بای کد کند.

عزیزی با تاکید به اینکه نیروی زمینی ارتش جلوی پیشروی بیش از حد ارتش عراق را مانع شد، ابراز کرد: مهمترین عملیات، شکست حصر آبان به دستور امام بود که در سال ۶۰ توسط لشکر ۸۸ پیروز خراسان به نام ثامن‌الائمه در عملیات ثامن‌الائمه انجام شد.

انتهای خبر/ب

لینک کوتاه : https://asrehamedan.ir/?p=214577
  • دیدگاه‌ها برای ارتشیان همدان، حماسه‌آفرینان عرصه دفاع مقدس بسته هستند

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.