• امروز : سه شنبه - ۱۸ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Tuesday - 7 May - 2024
1

ارتباط امن و «رصد راداری» مهمترین ویژگی ماهواره نظامی نور/ گام های بعدی «بلندتر» و «قدرتمند تر»

  • کد خبر : 62215
  • 07 اردیبهشت 1399 - 9:36
ارتباط امن و «رصد راداری» مهمترین ویژگی ماهواره نظامی نور/ گام های بعدی «بلندتر» و «قدرتمند تر»

مصطفی سلیمانی مهمترین ویژگی ماهواره نظامی نور را ارتباط امن و رصد راداری دانست و گفت: ماهواره های بعدی همانند نور همگی در مدار قرار خواهند گرفت. به گزارش عصر همدان؛ ماهواره نور به عنوان نخستین ماهواره نظامی جمهوری اسلامی ایران صبح چهارشنبه ۳ اردیبهشت ماه سال ۱۳۹۹ شمسی، از ماهواره‌ بر ۲ مرحله ای […]

مصطفی سلیمانی مهمترین ویژگی ماهواره نظامی نور را ارتباط امن و رصد راداری دانست و گفت: ماهواره های بعدی همانند نور همگی در مدار قرار خواهند گرفت.

به گزارش عصر همدان؛ ماهواره نور به عنوان نخستین ماهواره نظامی جمهوری اسلامی ایران صبح چهارشنبه ۳ اردیبهشت ماه سال ۱۳۹۹ شمسی، از ماهواره‌ بر ۲ مرحله ای قاصد از کویر مرکزی ایران توسط سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با موفقیت پرتاب شد و در مدار ۴۲۵ کیلومتری زمین قرار گرفت.

شاید روزی که خبر شهادت حسن طهرانی مقدم، پدر موشکی ایران را شنیدیم باور نمی کردیم روزی شاگردانش این چنین در منطقه افتخار آفرینی کنند و قدرت موشکی ایران را به رخ جهانیان بکشند.

به مناسبت پرتاب موفقیت آمیز اولین ماهواره نظامی گفتگویی را با یکی از مدرسان حوزه هوا و فضا انجام دادیم که در ادامه می خوانید.

مصطفی سلیمانی، مدرس هوا و فضا در گفتگو با خبرنگار عصر همدان؛ با اشاره به در مدار قرار گرفتن ماهواره نور و کارکرد های این ماهواره گفت: ماهواره ها کارکردهای مختلفی از قبیل کارکرد مخابراتی، رسانه ای، آب و هوا، نظامی و غیره دارند که نور اولین ماهواره نظامی است که توسط هوا و فضای سپاه در مدار قرار گرفت و ارتباط امن و رصد راداری مهمترین ویژگی ماهواره نور است.

وی با تاکید بر اینکه مهمترین موضوع در یک ماهواره امنیت ارتباط است، افزود: ماهواره های بعدی نیز به دنبال نور همگی در مدار قرار خواهند گرفت.

این کارشناس هوا و فضا با اشاره به بومی بودن ماهواره نور، عنوان کرد: داشتن قدرت در حوزه هوا و فضا در همه کشورها وجود ندارد و تعداد کمی از کشورها هستند که می توانند ماهواره کاملاً بومی تولید کنند که خوشبختانه ایران توانسته به این فناوری دست پیدا کند.

سلیمانی با تاکید بر موقعیت خاص ایران در منطقه گفت: پیشرفت موشکی ایران بدون شک جایگاه ویژه ای برای آن در منطقه دارد چرا که دشمنان زیادی از قدرت ایران هراس دارند.

وی گفت: ایران قدرت موشکی خود را در غرب خاورمیانه و کل جهان به نمایش گذاشته است و بدون شک گام های بعدی بلندتر و قدرتمند تر خواهند بود.

انتهای پیام/ آ

لینک کوتاه : https://asrehamedan.ir/?p=62215
  • دیدگاه‌ها برای ارتباط امن و «رصد راداری» مهمترین ویژگی ماهواره نظامی نور/ گام های بعدی «بلندتر» و «قدرتمند تر» بسته هستند

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.