• امروز : شنبه - ۱۵ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Saturday - 4 May - 2024
5
رئیس سازمان تبلیغات اسلامی شهرستان کبودراهنگ:

اربعین زمینه‌ساز گفتمان تمدن اسلامی است

  • کد خبر : 195191
  • 06 شهریور 1402 - 9:42
اربعین زمینه‌ساز گفتمان تمدن اسلامی است
رئیس تبلیغات اسلامی شهرستان کبودراهنگ گفت: اربعین حسینی زمینه ساز گفتمان تمدن اسلامی در جهان است که موجب وحدت بین مسلمانان ملل مختلف شده است.

حجت الاسلام علی رستمی رئیس تبلیغات اسلامی شهرستان کبودراهنگ در گفتگو با عصر همدان اظهار کرد: امروزه قیام امام حسین علیه السلام در جهان به عنوان یک الگوی جهانی برای همه ملت‌ ‌های آزادی‌خواه اعم از مسلمان و غیر مسلمان و در بین مذاهب اسلامی شیعه و سنی مطرح است.

وی با اشاره به شعار هیهات من الذله افزود: شعاری که در گذر زمان هرگز دچار تغییر نمی‌شود همان شعار هیهات من الذله است چرا که تمامی مستضعفین جهان با هر گرایش اعتقادی و ملی در مقابل ظلم باید الگو و پرچمدار داشته باشند و این شخصیت  غیر از امام حسین (ع) نیست.

رستمی امام حسین را محور وحدت و انسجام مذاهب دانست و گفت: در کشور اسلامی ما امام حسین علیه السلام به عنوان محور وحدت و انسجام بین مذاهب است مسلمانان شیعه و سنی بر این باور هستند که اگر اسلام بخواهد حاکمیت جهانی داشته باشد باید اتحاد خود را حفظ بکنند او با اشاره به فرصت بزرگ اربعین حسینی در سطح جهان اسلام بیان کرد:  اربعین امام حسین علیه السلام فرصتی برای تمامی مذاهب اسلامی است که علاوه بر حضور در این اجتماع جهانی گفتمان تمدن اسلامی به عنوان تنها دین حامی مستضعفین وصلح جهانی در مسیر خدمت به انسان و انسانیت ایجاد شود.

رئیس تبلیغات اسلامی شهرستان کبودراهنگ در انتها خاطر نشان کرد : امام حسین علیه السلام در قرون اسلامی به عنوان یک پرچمدار تفکرات صحیح اسلامی هست هر مجاهد فی سبیل الله  در میدان خطر وارد می‌شود پشتوانه روحی و معنوی خود را امام حسین قرار می‌دهد و شما نمونه‌های زیادی در تاریخ می‌بینید که الگوی حرکت و قیام در مقابل استکبار و ظلم امام حسین علیه السلام بوده است که نمونه آن انقلاب اسلامی ماست.

انتهای پیام/ر

لینک کوتاه : https://asrehamedan.ir/?p=195191
  • دیدگاه‌ها برای اربعین زمینه‌ساز گفتمان تمدن اسلامی است بسته هستند

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.