• امروز : جمعه - ۱۴ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 3 May - 2024
4

اراده شورای شهر برای کاهش مشکلات مدیریت‌شهری در حد توان/بیشترین تمرکز شورا در حوزه رفع معضلات مسکن خواهد بود

  • کد خبر : 129926
  • 03 مهر 1400 - 8:59
اراده شورای شهر برای کاهش مشکلات مدیریت‌شهری در حد توان/بیشترین تمرکز شورا در حوزه رفع معضلات مسکن خواهد بود

رئیس شورای اسلامی شهر همدان در بیست‌وپنجمین صحن شورا با حضور انجمن انبوسازان استان همدان، گفت: بیشترین تمرکز شورای شهر همدان در راستای رفع معضلات حوزه مسکن خواهد بود که امیدواریم بتوانیم در حدود اختیارات مدیریت‎ شهری، افزایش بی‌رویه مسکن را کنترل کنیم. به گزارش عصر همدان؛ محمود مسگریان، رئیس شورای اسلامی شهر همدان در […]

رئیس شورای اسلامی شهر همدان در بیست‌وپنجمین صحن شورا با حضور انجمن انبوسازان استان همدان، گفت: بیشترین تمرکز شورای شهر همدان در راستای رفع معضلات حوزه مسکن خواهد بود که امیدواریم بتوانیم در حدود اختیارات مدیریت‎ شهری، افزایش بی‌رویه مسکن را کنترل کنیم.

به گزارش عصر همدان؛ محمود مسگریان، رئیس شورای اسلامی شهر همدان در بیست‌وپنجمین صحن شورا با حضور انجمن انبوسازان استان همدان، گفت: بیشترین تمرکز شورای شهر همدان در راستای رفع معضلات حوزه مسکن خواهد بود که امیدواریم بتوانیم در حدود اختیارات مدیریت‎ شهری، افزایش بی‌رویه مسکن را کنترل کنیم.

وی با توجه به سیاست‌هایی که دولت سیزدهم در حوزه ساخت‌وساز‌های مسکن در پیش خواهد گرفت، ابراز امیدواری کرد بتوانیم با کمک و همراهی انبوه‌سازان در تولید مسکن، نسبت به کاهش قیمت این نیاز ضروری جامعه و خانه‌دار شدن همگان، گام مثبتی برادریم.

نظری: کارگروه‌هایی برای حل مشکلات مسکن شکل گیرد

رئیس کمیسیون خدمات شهری شورای شهر همدان نیز اظهار کرد: مسکن‌سازی، صنعت بسیار بزرگی محسوب می‎شود که باید مشکلات این حوزه را مرتفع کنیم.

علی‌اکبر نظری پیشنهاد داد: باید کارگروه‌هایی با تخصص‌های مختلف به‌منظور برطرف ساختن مشکلات حوزه مسکن شکل گیرد تا نقطه‌نظرات و دیدگاه‌های این نشست‌ها تحت‌عنوان مصوبه کارگروه‌ها به شورا ارسال شود.

وی با بیان اینکه تمرکز بر ساماندهی بافت فرسوده می‌تواند کمک‌کننده حوزه مسکن باشد؛ تأکید کرد: حضور نظام مهندسی و سازمان میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری استان همدان در کارگروه‌های تخصصی مسکن ضروری است.

بادامی‌نجات: کمیته‌ای برای تسهیل فرآیند صدور پروانه ساختمانی تشکیل شود

عضو شورای شهر همدان هم گفت: زمان، مهمترین مولفه در حوزه ساخت‌وساز محسوب می‎شود که بخشی از مشکلات آن به شهرداری و بخش دیگر هم به خارج از حوزه شهرداری مرتبط است.

حمید بادامی‌نجات با تأکید بر اینکه گاهی به‌منظور جلوگیری از اندکی تخلف در سطح شهر، قانونی برای تمامی شهروندان مصوب می‌کنیم که فرآیندها را طولانی می‌کند؛ پیشنهاد داد: باید کمیته‌ای با حضور شورا، شهرداری، انجمن انبوه‌سازان و نظام مهندسی استان به‌منظور تسهیل فرآیند صدور پروانه ساختمانی تشکیل شود تا در این مسیر برخی از مباحث، حذف و ایرادات هم برطرف شود.

ابرارخرم: شهرداری مدیون حمایت شهروندان و انبوه‌سازان است

معاون مالی و اقتصادی شهرداری همدان هم با تأکید بر اینکه انجمن انبوه سازان، بخش عمده‌ای از بودجه شهرداری را تأمین می‌کند؛ گفت: سال گذشته ۲۵ درصد سهم تأمین بودجه شهرداری به انجمن انبوه‌سازان بازمی‌گردد.

رضا ابرارخرم بزرگترین منابع پایدار شهر همدان را شهروندان آن دانست و اظهار کرد: با توجه به اینکه شهر همدان، صنعتی نیست، از این‌رو مدیون حمایت شهروندان و انبوه‌سازان هستیم.

پارسامهر: اراضی جدید به حوزه مسکن اضافه شود

رئیس انجمن انبوه‌سازان استان همدان با اشاره به اینکه این انجمن از سال ۱۳۸۱ تأسیس شد؛ گفت: ۷۰۰ عضو فعال این انجمن در استان همدان فعالیت دارند که ۵۰۰ نفر این مجموعه در شهر همدان مستقر هستند.

محمدصادق پارسامهر افزود: سال گذشته ۵۰۰ میلیارد تومان هزینه نقش پروانه ساختمانی و جرایم ماده ۱۰۰ به شهرداری همدان پرداخت شده است

وی اعلام آمادگی کرد که انجمن انبوه‌سازان استان همدان در حوزه انبوه‌سازی مسکن همکاری‌های لازم را با دولت خواهد داشت.

پارسامهر با بیان اینکه ۵۰ تا ۶۵ درصد قیمت تمام شده مسکن، به قیمت زمین بستگی دارد؛ گفت: مدت طولانی است که تفکیکی جدید اراضی در شهر همدان نداشته‌ایم که موجب گرانی مسکن می‌شود؛ از این‌رو باید اراضی جدید به حوزه مسکن اضافه شود.

رئیس انجمن انبوه‌سازان استان همدان همچنین فرآیند اخذ پروانه ساختمانی را بسیار طولانی برشمرد و تأکید کرد: با توجه به این فرآیند صدور پروانه حدود ۱۰ تا ۱۵ ماه به طول می‌انجامد، رفع این مشکل نیازمند ورود جدی شورای شهر است.

پارسامهر همچنین گفت: شهرداری نسبت به سال گذشته همراهی بیشتری داشته؛ اما ضرورت افزایش این همکاری محسوس است.

انتهای پیام/

لینک کوتاه : https://asrehamedan.ir/?p=129926
  • دیدگاه‌ها برای اراده شورای شهر برای کاهش مشکلات مدیریت‌شهری در حد توان/بیشترین تمرکز شورا در حوزه رفع معضلات مسکن خواهد بود بسته هستند

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.