• امروز : شنبه - ۱۵ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Saturday - 4 May - 2024
2

ادامه پیام های تسلیت مسئولین در پی شهادت سردار سلگی

  • کد خبر : 57854
  • 15 فروردین 1399 - 10:11
ادامه پیام های تسلیت مسئولین در پی شهادت سردار سلگی

در پی شهادت سردارحاج میرزا سلگی اکثر مسئولین و اقشار مختلف جهت همدردی با داغداران و امت ولایتمدار پیام های تسلیتی صادر کردند.   به گزارش عصر همدان؛ ارسال پیام های تسلیت در پی شهادت سردار حاج میرزا سلگی همچنان ادامه دارد، بخشی از این پیام ها بدین شرح است: پیام تسلیت وزیر کشور در […]

در پی شهادت سردارحاج میرزا سلگی اکثر مسئولین و اقشار مختلف جهت همدردی با داغداران و امت ولایتمدار پیام های تسلیتی صادر کردند.

 

به گزارش عصر همدان؛ ارسال پیام های تسلیت در پی شهادت سردار حاج میرزا سلگی همچنان ادامه دارد، بخشی از این پیام ها بدین شرح است:

پیام تسلیت وزیر کشور در پی شهادت سردار حاج میرزا محمد سلگی

عبدالرضا رحمانی فضلی، وزیر کشور در پیامی عروج ملکوتی سردار رشید اسلام، جانباز سرافراز حاج میرزا محمد سلگی را تبریک و تسلیت گفت.

متن پیام به این شرح است:

بسم رب الشهدا و الصدیقین

عروج جانباز سرفراز؛ سردار میرزا محمد سلگی از فرماندهان دلیر، مسئولیت پذیر و مخلص لشگر پرافتخار انصارالحسین (علیه السلام) استان همدان را به مردم شهید پرور و ایثارگران این استان، همرزمان، علاقمندان و خاندان آن شهید عزیز، تبریک و تسلیت عرض می کنم.

بی تردید، شهادت این یادگار دُردانه دفاع مقدس، پس از سال ها تحمل مشقّات و عوارض جانبازی و مجروحیت های شیمیائی، پاداش یک عمر مجاهدت، فداکاری و صبر در راه خدا و تلاش برای پاسداری از آرمان های انقلاب اسلامی و راه و رسم شهیدان است؛ طوبی له و حُسن مأب

از محضر پروردگار، توفیق همگان را در ادامه راه نورانی شهیدان گلگون کفن انقلاب اسلامی، علوّ درجات شهید و صبر و اجر جزیل برای خانواده مکرم آن شهید عزیز، مسئلت دارم.

پیام تسلیت محمد قمی، ریاست سازمان تبلیغات اسلامی

پس از سالها تحمل رنج جراحات شدید حاصل از هشت سال دفاع جانانه و مقدس، بالأخره دعای خالصانه شب و روز سردار عاشورایی و جانباز سرافرازمان حاج میرزا محمد سلگی مستجاب شد و همه ما را در حسرت دیدار دوباره خودباقی گذاشت.

روح بلند و ملکوتی او امروز به ارواح طیبه اولیاء الهی و یاران شهیدش پیوست.او آینه تمام نمای ایثارگری رزمندگان انقلاب اسلامی و شهیدی زنده در میان ما به حساب می آمد. صفحه صفحه زندگی پرافتخار و پر تلاش او درسنامه یقین، جهاد و استقامت در مسیر توحید و ولایت بود.

خدا را شاکریم که میراث رزم جاودان این شهید و همرزمانش،به همت و قلم هنرمندانه امثال حاج حمید حسام عزیز و ناشران انقلابی برای ما و نسل های پیش رو ماندنی و جاودانه تر شده است.خداوند درجاتش را متعالی فرماید. عاش مجاهدا شهیدا و مات مجاهدا شهیدا.

اینجانب شهادت غریبانه این مرد خدا را به رهبری عزیز انقلاب اسلامی،مردم مقاوم استان همدان و خاصه همسنگران و بازماندگان و خانواده شریف و صبور ایشان تبریک و تسلیت گفته برای خود و همه آرزومندان،رزمی چنان و فرجامی چنین از خداوند منان خواستارم.

پیام تسلیت محمد هادی نظیری، مدیرکل تبلیغات اسلامی استان همدان

انا لله و انا الیه راجعون

سلام بر یاران حسین علیه السلام و سلام بر لشگر انصارالحسین همدان، و سلام بر شهیدان، دلاوران، فدائیان، شیران روز و عابدان شب، و سلام بر شهید زنده میرزا محمد سلگی و بر همسر با ایمان و صبور او

آقا جان: شما سلام فرستادید بر حاج میرزا و او را شهید زنده خطاب نمودی، حاج میرزا دیگر تاب ماندن نداشت و به خیل یاران شهیدش پیوست

اینجانب شهادت غریبانه این بزرگ مرد مقاوم و نستوه را به محضر قلب عالم امکان امام عصر عجل الله تعالی فرجه الشریف، رهبری معظم انقلاب حفظه الله، مردم سرافراز و مجاهدپرور استان همدان و به خانواده صبور و شکور ایشان تسلیت عرض می نمایم

کریما: در این ماه رحمت و مغفرت شعبان المعظم، حاج میرزای عزیز ما را در آغوش رحمت بی کران خود گیر و در جوار انبیا و اولیای راستینت متنعم ساز

آمین رب العالمین

پیام تسلیت محمد پورداود، مدیرکل آموزش و پرورش استان همدان

بسم الله الرحمن الرحیم

«مِنَ المُؤمِنینَ رِجالٌ صَدَقوا ما عاهَدُوا اللَّهَ عَلَیهِ ۖ فَمِنهُم مَن قَضىٰ نَحبَهُ وَمِنهُم مَن یَنتَظِرُۖ وَما بَدَّلوا تَبدیلًا»

با خبر شدیم که جانباز سرافراز، فرمانده دلاور و شجاع و راوی کتاب «آب هرگز نمی‌میرد» سردار حاج‌میرزا محمد سلگی به خیل یاران شهیدش پیوسته است.شهادت در راه خدا اجر بزرگی است که خدای شاکر علیم به انسان های مؤمن و با اخلاص عنایت فرموده است.

سردار شهید حاج‌میرزا محمد سلگی در تمام دوران مبارزات انقلابی به ویژه دفاع مقدس به اخلاص، صبر و مقاومت شناخته شده بود و در این راه سختی های زیادی را به جان خرید و همواره در میدان مبارزه حاضر بود.

این‌جانب شهادت این یادگار سرافراز سال‌های دفاع مقدس را به خانواده محترم ایشان، همرزمانش و مردم شریف استان تبریک و تسلیت عرض می نمایم و از خداوند متعال می خواهم روح مطهر این شهید والامقام را با ائمه اطهار(ع) محشور فرماید.

پیام تسلیت حجت اله مهدوی، فرماندار کبودراهنگ

به مناسبت شهادت جانباز سرافراز میرزا محمد سلگی دکتر حجت اله مهدوی فرماندار شهرستان کبودراهنگ پیام تسلیتی رامنتشرکردند

متن پیام به این شرح می باشد:
مِنَ الْمُؤْمِنِینَ رِجَالٌ صَدَقُوا مَا عَاهَدُوا اللَّهَ عَلَیْهِ فَمِنْهُم مَّن قَضَى نَحْبَهُ وَ مِنْهُم مَّن یَنتَظِرُ وَ مَا بَدَّلُوا تَبْدِیلًا

پل شهادت اصلی ترین وسیله رسیدن به معبود است که شهدای گرانقدر با عبور از این گذرگاه درخشان برای همیشه جاودان باقی می مانند و عزت و سربلندی را برای ملت شریف ایران به جای گذاشته و ثبات و استمرار خط حسینی(ع) را با خون خود تضمین نمودند و راه شجاعت را به ما آموختند.شهادت جانباز سرافراز دفاع مقدس و فرمانده دلاور گردان ۱۵۲ حضرت ابوالفضل العباس(ع) ، سردار پاسدار حاج میرزا محمد سلگی،خالق کتاب آب هرگز نمی میرد، را محضر آقا امام زمان(عج)، رهبر معظم انقلاب اسلامی(مدظله العالی) و خانواده محترم و فرزندان آن مجاهد صبور، تبریک و تسلیت عرض می نمایم.

پیام تسلیت بازوند، استاندارد کرمانشاه

متن پیام تسلیت استاندارد کرمانشاه به این شرح است:

بسم الله الرحمن الرحیم
انا لله و انا الیه راجعون

شهادت سردار سرافراز و مجاهد فداکار و صبور *حاج میرزا محمد سلگی*، جانباز سرافراز وفرمانده دلاور موجب تأسف، تأثر فراوان و تألم خاطر اینجانب شد.

ضمن عرض تسلیت شهادت آن مجاهد صبور و بسیجی فداکار به خانواده معزز و محترم ایشان، خانواده های شهدا، ایثارگران، جانبازان و عموم مردم انقلابی، شهید پرور و مؤمن از درگاه خداوند منان و رحمان برای آن مرحوم که سالها با تحمل آلام و درد ناشی از جنگ تحمیلی در پیکر مطهر، به عنوان مظهر ایثار و ولایتمداری برای نظام مقدس اسلامی از خود گذشتگی داشتند؛ رضوان، غفران، رحمت واسعه الهی، آمرزش و علو درجات و برای خانواده محترم، بستگان و سایر بازماندگان صبر جمیل و اجر جزیل مسألت دارم.

پیام تسلیت محمدناصر نیکبخت، استاندارد اسبق همدان

محمدناصرنیکبخت در پیامی شهادت سردار حاج میرزا محمد سلگی جانباز سرافراز انقلاب اسلامی را تبریک و تسلیت گفت.

متن پیام بدین شرح است:

انالله وانا الیه راجعون

شهادت جانبازسرافراز اسلام سردارحاج میرزا محمد سلگی،یادگار پرافتخار هشت سال دفاع مقدس ،فرمانده دلاور و رئیس ستاد لشکر انصارالحسین (ع) را خدمت مردم بزرگوار و متدین استان همدان و خانواده بزرگوار این جانبازشهیدتبریک و تسلیت عرض می نمایم .

بی شک یاد ونام این فرمانده ی محبوب و رنج کشیده و دیگر شهدای بزرگوار دیار کهن همدان در تاریخ پرافتخار انقلاب اسلامی به نیکی ثبت خواهد شد.

خداوند بزرگ و بلندمرتبه روح این شهید گرانقدر و همه شهدای عزیز را قرین آمرزش و مغفرت قراردهد و با قافله سالار کاروان کربلا حضرت اباعبدالله الحسین (ع) و یاران شهیدش محشور نماید.

پیام تسلیت محمدرضا میرصفدری، معاون استاندارد همدان

‍ ‍بسم الله الرحمن الرحیم

مِّنَ الْمُؤْمِنِینَ رِجَالٌ صَدَقُوا مَا عَاهَدُوا اللَّهَ عَلَیْهِ ۖ فَمِنْهُم مَّن قَضَىٰ نَحْبَهُ وَمِنْهُم مَّن یَنتَظِرُ ۖ وَمَا بَدَّلُوا تَبْدِیلًا

سردار سرافرازحاج میرزا محمد سلگی فرمانده دلاور ، شجاع و بی ادعای میادین جهاد و شهادت به همرزمان شهیدش پیوست.

بدون شک کتاب” آب هرگز نمی میرد” یاد آور بخشی از رشادتها ودلاوریهای ان مرد بزرگ وبی ادعاست. شهادت آن فرمانده دلاور را تبریک و تسلیت عرض می نمایم.

پیام تسلیت حسین افشاری، فرماندار  همدان

بسم رب الشهدا و الصدیقین

((شهادت ثمره اخلاص، مجاهدت، بصیرت ودلدادگی مردان خداست))

شهادت افتخار آفرین جانباز سرافراز؛ سردار میرزا محمد سلگی از فرماندهان دلاور، خستگی ناپذیر و مخلص دوران دفاع مقدس را به محضر ولی امرمسلمین مقام معظم رهبری،مردم شهید پرور و ایثارگر دارالمومنین و دارالمجاهدین همدان، همرزمان، علاقمندان و خاندان آن شهید عزیز، تبریک و تسلیت عرض می نمایم.

بی گمان سیره علمی وعملی این بسیجی ولایت وسردار بزرگ برای جوانان وآیندگان ایران اسلامی چراغی روشن و راهنمایی هویدا خواهد بود.

پیام تسلیت فرمانده یگان امنیتی امیر المومنین (علیه السلام) سپاه استان همدان

در پی شهادت سردار حاج میرزا محمد سلگی، روابط عمومی یگان امنیتی امیر المومنین(علیه السلام)سپاه استان همدان،پیام تبریک و تسلیتی را از طرف فرماندهی این یگان صادر کرد. متن پیام بدین شرح است :

بسم رب الشهداء و الصدیقین

“برخی از آن مومنان،بزرگ مردانی هستند که به عهد و پیمانی که با خدا بستن کاملاً وفا کردند. پس برخی پیمان خویش گذاردند(و برآن عهد ایستادگی کرده تا در راه خدا شهید شدند)و برخی به انتظار (فیض شهادت) مقاومت کرده و هیچ عهد خود را تغییر ندادند (سوره ی مبارکه ی احزاب آیه ی ۲۳)

فقدان شهید گرانقدر سردار حاج میرزا محمد سلگی که پس از سالها تحمل رنج جانبازی و جراحات ناشی از جنگ تحمیلی به جمع یاران شهیدش پیوست، موجب تاسف فراوان گردید.
بی شک امنیت انقلاب اسلامی مرهون کوشش های فراوان و بی وقفه و خستگی ناپذیر چنین شهیدانی است که بی ادعا و خالصانه،از هیچ تلاشی فرو گذار نشدند و این نتیجه ی مجاهدت های کم نظیر امثال او میباشد که حاصل اعماق عاشورایی آنهاست.

او فرمانده ی دلاور گردان حضرت ابوالفضل(علیه السلام) در دوران دفاع مقدس بود و بزرگ مردی که فرماندهی معظم و معزز انقلاب اسلامی او را در زمان حیاتش “شهید زنده “نامید و فرمود: واقعا اگر ممکن بود به همدان برای دیدن این مرد می رفتم.

بدین وسیله شهادت و عروج ملکوتی راوی کتاب ارزشمند “آب هرگز نمی میرد”که مورد تمجید و تقریظ حضرت امام خامنه ای (مدظله العالی)قراگرفت را به فرماندهی معظم کل قوا،خانواده ی محترم و مکرم،همرزمان و مردم شریف و شهید پرور و انقلابی استان همدان تبریک و تسلیت عرض می نمایم و از خداوند یکتا ادامه ی راه پر سعادت ایشان را برای آحاد ملت ایران اسلامی خواستارم

والسلام علی عباد الله الصالحین

پیام تسلیت سازمان بسیج هنرمندان استان همدان

بسم رب الشهدا والصدیقین

« مِنَ الْمُؤْمِنِینَ رِجَالٌ صَدَقُوا مَا عَاهَدُوا اللَّهَ عَلَیْهِ فَمِنْهُم مَّن قَضَی نَحْبَهُ وَمِنْهُم مَّن یَنتَظِرُ وَمَا بَدَّلُوا تَبْدیلًا »

امروز زنده نگه داشتن یاد و نام شهدا کمتر از شهادت نیست. ”امام خامنه ای مدظله العالی”

درود خداوند بر رسول گرامی اسلام(ص)، اهل بیت عصمت و طهارت(ع)، علمای مجاهد به خصوص امام راحل و امام خامنه ای (حفظه الله) و شهدای اسلام که با تبیین حقیقت در برهه های مختلف تاریخ اسلام بیداری و بصیرت را به امت اسلام بخشیدند.

پل شهادت، اصلی گذرگاه رسیدن به معبود است که شهدای گرانقدر با عبور از این گذرگاه برای همیشه جاویدان تاریخ باقی مانده و عزت و سربلندی را برای ملت شریف ایران به جای می‌گذارند. شهیدان استمرار خط سرخ حسین (ع) را با خون خود تضمین نمودند و راه شجاعت را به ما آموختند.

دشتهای جنوب هنوز نعره های حیدری و رجز خوانی های شهید سلگی را با دو پای بریده را به یاد دارند. تنگه مرصاد هنوز پژواک صدای فرمانده اش را تکرار می کند. راوی کتاب آب هرگز نمی میرد، هرگز نمی میرد او شهید می شود و شاهد بر کردار ما.

دل خسته میرزا، دنبال اربابش بود تا به او برسد. روحت در کنار شاه علقمه شاد میهمان ارباب هستی حاجی و چه مظلومانه در دل شب چون خانوم حضرت زهرا سلام الله علیها غریبانه به آغوش خاک جا گرفتی. اگر شهادت هنر مردان خداست تو از هنرمندان این عالم بودی و صبورانه سالهای بازی یارانت را تحمل کردی.

سازمان بسیج هنرمندان استان همدان شهادت مظلومانه سردار سرتیپ پاسدار حاج میرزا محمد سلگی را به امام زمان عج، مقام معظم رهبری و همسر گرامی و خانواده محترم ایشان و عموم مردم شهید پرور استان همدان تبریک و تسلیت عرض می نماید.

انتهای پیام/

لینک کوتاه : https://asrehamedan.ir/?p=57854
  • دیدگاه‌ها برای ادامه پیام های تسلیت مسئولین در پی شهادت سردار سلگی بسته هستند

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.