• امروز : پنج شنبه - ۱۳ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 2 May - 2024
1

ادارات دارای ساختمان فرسوده به فکر نقل مکان یا نوسازی باشند

  • کد خبر : 76123
  • 29 تیر 1399 - 11:42
ادارات دارای ساختمان فرسوده به فکر نقل مکان یا نوسازی باشند

 احسان قنبری با بیان اینکه طبق مصوبه دولت، اداراتی که دارای ساختمان فرسوده هستند باید به محل دیگری نقل مکان کرده یا به فکر نوسازی باشند، گفت: ادارات باید به دنبال گرفتن یک زمین از شهرداری باشند تا ساختمان جدید خود را احداث کنند و یا اینکه به فکر یک مکان استیجاری برای اداره باشند. […]

 احسان قنبری با بیان اینکه طبق مصوبه دولت، اداراتی که دارای ساختمان فرسوده هستند باید به محل دیگری نقل مکان کرده یا به فکر نوسازی باشند، گفت: ادارات باید به دنبال گرفتن یک زمین از شهرداری باشند تا ساختمان جدید خود را احداث کنند و یا اینکه به فکر یک مکان استیجاری برای اداره باشند.

به گزارش عصر همدان؛ هر ساختمان و سازه ای که از عمر مفید آن بگذرد فرسوده شده و امکان بروز حادثه برای ساکنان و افرادی که به آنجا رفت و آمد می کنند محتمل است، برخی از ادارات دولتی نیز دارای ساختمان فرسوده هستند که ملزم به نوسازی و تخلیه اند.

از نظر قانون تنها سن بنا عاملی برای تعیین خانه کلنگی نیست؛ اما به طور حدودی ساختمان هایی که بالای ۳۰ سال سن دارند، خانه کلنگی محسوب می‌شوند و باید بازسازی شوند.

فرسودگی برخی از بناها باعث می‌شود که با کوچکترین زمین لرزه و یا اتفاق های دیگری ساختمان آسیب جدی ببیند و یا تبدیل به آوار شود و صدمات جبران ناپذیری برای ساکنین آن به بار آورد.

در سال های گذشته بناهای فرسوده و پر خطر از سوی شهرداری شهرها شناسایی شده و برای تشویق مالکان وام هایی برای نوسازی به آنها داده شده است.

اما گذشته از املاک شخصی، گاهی دیده می شود که برخی از ادارات و ارگان های دولتی نیز کلنگی بوده و دارای بنایی فرسوده هستند.

 چهار اداره کلنگی در بهار داریم

در این باره گفتگویی با شهردار بهار و فرماندار شهرستان بهار داشتیم که در ادامه می خوانید.

محمدرضا یاری در گفتگو با خبرنگار ما اظهار داشت: ساختمان اکثر ادارات که در بلوار معلم واقع هستند دارای بنایی نوسازند اما تعدادی از ادارات که در بخش خانه های سازمانی بلوار ۱۵ خرداد هستند، فرسوده شده اند.

وی تعداد ادارات مستقر در این ساختمان ها را چهار اداره برشمرد و گفت: اداره حفاظت از محیط زیست، راه و شهرسازی، اداره اوقاف و اداره میراث فرهنگی از جمله اداراتی هستند که در خانه های سازمانی بلوار ۱۵ خرداد مستقر هستند.

شهردار بهار در مورد وظایف شهرداری در خصوص این ادارات و نوسازی آن ها افزود: شهرداری درباره ساختمان های اداری وظیفه ای ندارد و خود دولت باید به فکر بنایی جدید برای آن ها باشد.

 خانه سازمانی های بلوار ۱۵ خرداد بالای چهل سال قدمت دارند

یاری با اشاره به ساختمان های این بخش که مردم به آن ها خانه های سازمانی می گویند، عنوان کرد: معمولا ساختمان های بالای ۳۰ سال را فرسوده یا کلنگی می گوییم و ساختمان های این بخش نیز به قبل از انقلاب بر می گردد و قطعا بالای ۴۰ سال قدمت دارند.

احسان قنبری، فرماندار شهرستان بهار نیز در این خصوص اظهار کرد: طبق مصوبه دولت در مورد ساختمان های فرسوده، اداراتی که دارای ساختمان فرسوده هستند باید به محل دیگری نقل مکان کرده یا به فکر نوسازی باشند.

 به دنبال تخلیه و تخریب خانه های سازمانی بلوار ۱۵ خرداد هستیم

قنبری افزود: به دنبال این هستیم که ادارات مستقر در این ساختمان ها جابجا و پس از تخلیه، این ساختمان ها به طور کامل تخریب و از نو ساخته شوند.

وی با اشاره به اینکه قدمت همه خانه های سازمانی که در استان وجود دارد، به پیش از انقلاب بازمی‌گردد، گفت: به دنبال تخلیه تک تک این خانه های سازمانی هستیم و هر کدام که تخلیه می شود اجازه استقرار هیچ سازمان و شخصی را در آنها نمی‌دهیم تا کم‌کم همه آن ها را تخلیه و سپس تخریب و بازسازی کنیم.

فرماندار بهار همچنین اظهار داشت: ادارات باید به دنبال گرفتن یک زمین از شهرداری باشند تا ساختمان جدید خود را احداث کنند و یا اینکه به فکر یک مکان استیجاری برای اداره باشند.

به گزارش خبرنگار عصر همدان؛ فرسودگی بنا یکی از عوامل رخداد وقایعی از جمله ساختمان پلاسکو و کلینیک سینای تهران بود که منجر به جان باختن تعدادی از هموطنان ما شد؛ اما وقوع این حادثه را نباید دور از خود بدانیم و بخش دولتی و دیگر سازمان های دارای ساختمان در شهرها تا پیش از رخداد حادثه ای تلخ، خود باید در نوسازی و رفع خطر ساختمان ها پیش قدم شود.

انتهای پیام/ک

لینک کوتاه : https://asrehamedan.ir/?p=76123
  • دیدگاه‌ها برای ادارات دارای ساختمان فرسوده به فکر نقل مکان یا نوسازی باشند بسته هستند

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.