• امروز : جمعه - ۱۴ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 3 May - 2024
2

احداث باغ ویلاها و استخر های ویلایی در منطقه ای کم آب و کم بارش به چه قیمتی؟

  • کد خبر : 140699
  • 15 دی 1400 - 9:09
احداث باغ ویلاها و استخر های ویلایی در منطقه ای کم آب و کم بارش به چه قیمتی؟

 با توجه به وضعیت بحران کم آبی و کاهش بارندگی ها در همدان، احداث پروژه ای با حجم مصرفی بالای آب برای احداث باغ و فضای سبز و همچنین احتمال وجود استخر شنا به صورت اختصاصی در باغات در چنین زمانی، آن هم در منطقه رباط شورین همدان با بستر نامناسب خاک و عدم جریان […]

 با توجه به وضعیت بحران کم آبی و کاهش بارندگی ها در همدان، احداث پروژه ای با حجم مصرفی بالای آب برای احداث باغ و فضای سبز و همچنین احتمال وجود استخر شنا به صورت اختصاصی در باغات در چنین زمانی، آن هم در منطقه رباط شورین همدان با بستر نامناسب خاک و عدم جریان رودهای دائمی چگونه محقق می شود؟

به گزارش عصرهمدان؛ حمید بادامی نجات عضو شورای شهر همدان در گفتگو با ایسنا از احداث شهرک توریستی در همدان با محوریت احیا باغ ها و سبک معماری گذشته همدان و با سرمایه گذاری ۷۰ میلیون دلاری ترک ها خبر داده و اظهار کرده: همدان در گذشته باغشهر بوده و در طول زمان باغات آن از بین رفته است و با این پروژه می توان بخشی از آن را احیا و به توسعه فضای باغات همدان کمک کرد.

عضو شورای شهر همدان در این گفتگو عنوان کرده است: مردم از آپارتمان نشینی و هیاهوی شهر خسته شده‌ و به باغات میل پیدا کرده‌اند، همچنین ایجاد باغ برای اکوسیستم شهر همدان بسیار مفید است و این پروژه می‌تواند آورده خوبی برای شهرداری داشته باشد.

وی افزود: این پروژه شامل حدود ۶۰۰ باغ ویلاست که آورده شهرداری، زمین و پروانه ساخت و آورده سرمایه گذار مصالح، ساخت و ساز، طراحی و اجرا به صورت کامل است.

حمید بادامی نجات گفت: میزان سرمایه‌گذاری این پروژه ۷۰ میلیون دلار است که توسط سرمایه گذار خارجی انجام می‌شود و در شرایط فعلی ارزآوری بسیار مثبتی برای همدان است و کمک می‌کند بخشی از شهر آباد شود، همچنین می‌تواند درآمدزایی خوبی برای مجموعه مدیریت شهری به همراه داشته باشد.

بادامی‌نجات عنوان کرد: همدان موقعیت‌های تاریخی و گردشگری بسیار خوبی دارد و اگر زیرساخت‌های شهرک توریستی باغ ویلا فراهم شود می‌تواند در حوزه گردشگری نیز موثر باشد.

عضو شورای شهر همدان در پایان افزود: پروژه باغ ویلا به طرح جامع شهری همدان گره خورده چراکه زمین‌های این پروژه خارج از محدوده شهری است و برای اینکه بتوان طرحی در آن تعریف کرد باید در داخل محدوده شهر باشد.

شورای شهر همدان اگر بخواهد بیابان را جنگل می کند

به گزارش عصر همدان؛ با توجه به وضعیت بحران کم آبی و کاهش بارندگی ها در همدان، احداث چنین پروژه ای با حجم مصرفی بالای آب برای احداث باغ و فضای سبز و همچنین احتمال وجود استخر شنا به صورت اختصاصی در باغات در چنین زمانی، آن هم در منطقه رباط شورین همدان با بستر نامناسب خاک و عدم جریان رودهای دائمی چگونه محقق می شود؟

همچنین حمید بادامی نجات در این خبر گفته است: اگر زیرساخت‌های شهرک توریستی باغ ویلا فراهم شود می‌تواند در حوزه گردشگری نیز موثر باشد.

باید از آقای بادامی نجات پرسید منظور از فراهم کردن زیرساخت های لازم جهت احداث این پروژه اتصال انشعابات این باغات برای آبیاری درختان و فضای سبز به سیستم آبرسانی آب شرب همدان که نیست؟

منتظر پاسخگویی اعضای شورای شهر همدان و ارائه مطالعات برای احداث این پروژه هستیم.

راستی، از جابجایی ایستگاه راه آهن همدان چه خبر؟

احداث پروژه های عمرانی همدان در این منطقه و به دنبال آن افزایش قیمت زمین در آنجا اتفاقی است؟

انتهای پیام/

لینک کوتاه : https://asrehamedan.ir/?p=140699
  • دیدگاه‌ها برای احداث باغ ویلاها و استخر های ویلایی در منطقه ای کم آب و کم بارش به چه قیمتی؟ بسته هستند

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.