• امروز : یکشنبه - ۹ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Sunday - 28 April - 2024
7
رئیس سازمان حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس سپاه و بسیج:

اجلاسیه کنگره شهدا، توام با کارهای فاخر هنری باشد

  • کد خبر : 194630
  • 01 شهریور 1402 - 15:15
اجلاسیه کنگره شهدا، توام با کارهای فاخر هنری باشد
رئیس سازمان حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس سپاه و بسیج، صاحبان اصلی کنگره ملی 8 هزار شهید را خانواده معظم شهدا دانست و گفت: باید قدر کار برای شهدا را بیش از پیش بدانیم.

به گزارش عصر همدان :سردار عبدالرضا آزادی در جلسه ستاد اجرایی کنگره ملی شهدای همدان، با اشاره به سرکشی از خانواده معظم شهدا اظهار کرد: ستاد اجرایی در تلاش باشد تا قبل از برگزاری اجلاسیه، دیدار و سرکشی از خانواده شهدا به اتمام برسد.

وی از عوامل اجرایی کنگره خواست سرکشی از خانواده‌ها را در قالب یادواره خانگی برگزار کنند و ادامه داد: طبق فرموده رهبر گرانقدر انقلاب، کار برای شهدا جهاد در راه خداست و بنابر این قدر و قیمت کار برای شهدا را باید بیش از گذشته بدانیم.

سردار آزادی با بیان اینکه همدان باید در امر برگزاری کنگره شهدا بهترین باشد و این ظرفیت و شخصیت را هم دارد، اضافه کرد: اطمینان دارم شهدا خود کارها را پیش می‌برند، چراکه آنها شاهد و ناظر بر اعمال ما هستند.

وی با بیان اینکه در راستای دومین کنگره هشت هزار شهید استان همدان اقدامات اثرگذاری صورت گرفته که آخرین آنها فصل شیدایی بوده است، افزود: انتظار رهبری کار عمیق و هنرمندانه برای شهداست.

رئیس سازمان حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس سپاه و بسیج با اشاره به اینکه اجلاسیه پایان کنگره نیست، همانطور که دبیرخانه استانی کنگره‌ها به یک دبیرخانه دائمی تبدیل شده، اذعان کرد: یکسری کارها مثل تالیف کتاب و تولید فیلم و مستند باید در یک اقدام جهادی به اجلاسیه برسد. اما اجلاسیه قله است و کار برای شهدا تعطیلی ندارد.

سردار آزادی با بیان اینکه باید تلاش شود تا محصولات هنری فرهنگی کنگره نهایی شده و در دیدار با رهبر فرزانه انقلاب به ایشان ارائه شود، گفت: محصول و خروجی دومین کنگره شهدای همدان، علاوه بر فصل شیدایی و دیگر اقدامات بزرگ و تاثیرگذار مثل نشر کتاب و یادواره‌ها، می‌تواند دو فیلم سینمایی پیرامون شهید همدانی و شهید قهاری باشد.

وی در همین باره عنوان کرد: کنگره شهدای قم سال قبل برگزار شد اما فیلم سینمایی شهید مهدی زین‌الدین امسال به جشنواره فجر می‌رسد که اتفاقی ایده‌آل است. باید تلاش شود تا یکی از فیلم‌های سینمایی شهید همدانی یا شهید قهاری به جشنواره فجر امسال برسد.

فرمانده سابق سپاه انصارالحسین (ع) با اشاره به اینکه نمایشگاه کتاب دفاع مقدس یک رویداد ملی استانی است که در همدان برگزار خواهد شد، تصریح کرد: خیلی از استان‌ها پیگیر بودند که این نمایشگاه را برگزار کنند، اما تصمیم بر این بود که این رویداد مهم به دلیل برگزاری کنگره هشت هزار شهید استان، در همدان برگزار شود. این نمایشگاه، یک کار فاخر است که ناشران زیادی در حوزه دفاع مقدس در آن حاضر می‌شوند.

سردار آزادی با بیان اینکه اجلاسیه باید توام با یک کار فاخر هنری باشد و تنها به برگزاری نشست چند روزه خلاصه نشود، خاطرنشان کرد: بخش عمده‌ای از کار در اجلاسیه رقم می‌خورد و باید پیش بینی‌های لازم در این زمینه اتخاذ شود.

وی تاکید کرد: در کنگره اول، هر فردی وارد شهر می‌شد احساس می‌کرد فضای عمومی پر از یاد و خاطره شهدا شده. باید دستگاه‌ها پای کار بیایند و فضای شهر را با کارهای ماندگار، مثل دیوارنگاره که بعد از کنگره هم ماندگار باشد، لبریز کنند.

رئیس سازمان حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس سپاه و بسیج در پایان با اشاره به اینکه مردم و اقشار مختلف باید درگیر کنگره شهدا باشند، جریان‌سازی مردمی در این رویداد ملی را مهم برشمرد.

لینک کوتاه : https://asrehamedan.ir/?p=194630
  • دیدگاه‌ها برای اجلاسیه کنگره شهدا، توام با کارهای فاخر هنری باشد بسته هستند

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.