• امروز : شنبه - ۱۵ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Saturday - 4 May - 2024
4

اجرای طرح “منظومه‌های روستایی” در بنیاد مسکن/ ایمن‌سازی روستاها در مقابل حوادث غیرمترقبه امری ضروری است

  • کد خبر : 133582
  • 06 آبان 1400 - 8:44
اجرای طرح “منظومه‌های روستایی” در بنیاد مسکن/ ایمن‌سازی روستاها در مقابل حوادث غیرمترقبه امری ضروری است

محمدرضا شاملو اظهار کرد: طرح “منظومه‌های روستایی” در بنیاد مسکن طراحی‌شده و که در طرح در راستا تقویت برنامه‌های اقتصادی و توسعه روستایی در سطح ملی اجرا می‌شود. به گزارش عصرهمدان؛ محمدرضا شاملو، معاون عمران روستایی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی کشور در آیین افتتاح طرح بهسازی روستای کندهلان ملایر با اشاره به مهم‌ترین معضلات روستاهای […]

محمدرضا شاملو اظهار کرد: طرح “منظومه‌های روستایی” در بنیاد مسکن طراحی‌شده و که در طرح در راستا تقویت برنامه‌های اقتصادی و توسعه روستایی در سطح ملی اجرا می‌شود.

به گزارش عصرهمدان؛ محمدرضا شاملو، معاون عمران روستایی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی کشور در آیین افتتاح طرح بهسازی روستای کندهلان ملایر با اشاره به مهم‌ترین معضلات روستاهای کشور تصریح کرد: اقتصادی، کالبدی و عمرانی ازجمله مهم‌ترین مشکلات روستاها در کشور هستند که باعث شده علی‌رغم اقدامات انجام‌شده فاصله بسیاری بین روستاها و شهرها وجود داشته باشد.

معاون عمران روستایی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی کشور به طراحی طرح “منظومه‌های روستایی” در بنیاد مسکن اشاره کرد و گفت: این طرح در راستا تقویت برنامه‌های اقتصادی و توسعه روستایی در سطح ملی اجرا می‌شود.

وی افزود: در ۲۳ استان تفاهم‌نامه با استاندارد ان مبادله شده و در هفت استان نیز این طرح به‌عنوان پایلوت به اجرا درآمده است.

شاملو بابیان اینکه ایمن‌سازی روستاها در مقابل حوادث غیرمترقبه امری ضروری است، تصریح کرد: در سال‌های اخیر و با توجه به سیاست‌های نظام ۵۰ درصد روستاهای کشور مقاوم‌سازی شده است.

وی مقاوم‌سازی مسکن روستایی را از اولویت‌های بنیاد مسکن عنوان کرد و گفت: اجرای این طرح با همکاری مدیریت بحران استاندارد ی‌ها و سازمان مدیریت بحران کشور در حال انجام است.

معاون عمران روستایی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی کشور بیان کرد: در سال‌های آینده ایمن‌سازی بافت روستاها را به‌موازات ایمن‌سازی و مقاوم‌سازی مسکن انجام می‌شود.

شاملو همچنین به شروع سنددار کردن املاک روستایی از برنامه دوم توسعه اشاره و بیان کرد: تاکنون بیش از سه میلیون و ۴۰۰ هزار مسکن روستایی در کشور سنددار شده‌اند.

وی افزود: در این راستا با سازمان ثبت و اسناد کشور هماهنگی خوبی ایجادشده که بتوانیم سنددار کردن املاک روستایی را در بازه زمانی هشت‌ساله برای کل کشور انجام دهیم و بتوانیم تمام واحدهای روستایی را سنددار کنیم.

شاملو با اشاره به اعتبارات تخصیص داده‌شده به استان همدان اظهار کرد: حدود ۱۳۰ میلیارد تومان اعتبار از منابع ملی و قیر به بنیاد مسکن استان همدان اختصاص‌یافته است.

وی افزود: این اعتبار برای اجرای طرح‌های عمران روستایی در نظر گرفته‌شده که تا پایان سال ۱۴۰۰ نزدیک به یک‌صد میلیارد تومان به‌عنوان تخصیص قطعی در اختیار بنیاد مسکن استان همدان قرار داده می‌شود.

معاون عمران روستایی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی کشور بابیان اینکه استان همدان دارای سابقه طولانی در اجرای طرح هادی و به‌عنوان پیشرو شناخته می‌شود تصریح کرد: در حال حاضر این استان در شاخص‌های کشوری اجرای طرح هادی رتبه‌های برتر کشور را دارا است.

وی افزود: تمامی روستاهای استان همدان شرایط تهیه طرح هادی را دارا هستند و تاکنون در ۸۴ درصد از روستاهای این استان اجرای طرح هادی آغازشده است.

شاملو بابیان اینکه اقدامات گسترده‌ای در زمینه بهسازی روستاها در استان همدان اجرایی شده است، تصریح کرد: با حمایت‌های نماینده‌های استان همدان در مجلس شورای اسلامی اعتبارات خوبی برای روستاها تخصیص داده‌شده است که امید است اقدامات مؤثری انجام شود.

انتهای پیام/گ

لینک کوتاه : https://asrehamedan.ir/?p=133582
  • دیدگاه‌ها برای اجرای طرح “منظومه‌های روستایی” در بنیاد مسکن/ ایمن‌سازی روستاها در مقابل حوادث غیرمترقبه امری ضروری است بسته هستند

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.