• امروز : شنبه - ۱۵ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Saturday - 4 May - 2024
4

اجتناب از مسافرت های غیرضروری درون شهری به کنترل پسماندهای آلوده کمک می کند/ استفاده از سیستم اتوکلاو بیمارستانی برای مدیریت پسماندهای عفونی

  • کد خبر : 52753
  • 14 اسفند 1398 - 15:44
اجتناب از مسافرت های غیرضروری درون شهری به کنترل پسماندهای آلوده کمک می کند/ استفاده از سیستم اتوکلاو بیمارستانی برای مدیریت پسماندهای عفونی

محسن جعفری نژاد بسطامی با بیان اینکه اجتناب از مسافرت های غیرضروری درون شهری به کنترل پسماندهای آلوده کمک می کند گفت: از سیستم اتوکلاو بیمارستانی برای مدیریت پسماندهای عفونی در کمترین ساعت پس از تولید استفاده می شود. مدیر کل محیط زیست استان همدان در گفتگو با خبرنگار عصر همدان در خصوص توصیه های […]

محسن جعفری نژاد بسطامی با بیان اینکه اجتناب از مسافرت های غیرضروری درون شهری به کنترل پسماندهای آلوده کمک می کند گفت: از سیستم اتوکلاو بیمارستانی برای مدیریت پسماندهای عفونی در کمترین ساعت پس از تولید استفاده می شود.

مدیر کل محیط زیست استان همدان در گفتگو با خبرنگار عصر همدان در خصوص توصیه های لازم برای مدیریت پسماندهای عفونی بیمارستان ها همزمان با شیوع بیماری کرونا در استان اظهار کرد: باید از رهاسازی ماسک و دستکش استفاده شده در سطح معابر توسط مصرف کنندگان خودداری شود.

وی با بیان اینکه باید سطل زباله مخصوص،  نایلون و سایر وسایل جمع آوری زباله در مجاورت باکس های زباله برای قراردادن پسماند دستکش و ماسک توسط سازمان مدیریت پسماند شهرداری نصب شود، افزود: در این روزها به همراه داشتن یک کیسه نایلون برای قراردادن وسایل بهداشتی آلوده به همه همشهریان توصیه می شود.

جعفری نژاد بسطامی ادامه داد: کاهش تردد و خودداری از مسافرت های غیرضروری درون شهری می تواند به کنترل پسماندهای آلوده کمک کند.

مدیر کل محیط زیست استان همدان تاکید کرد: با شیوع بیماری کرونا فرهنگ سازی و آموزش لازم رهاسازی پسماندهای آلوده به شهروندان و عدم رهاسازی در فضای باز از وظایف رسانه های عمومی و جمعی است.

جعفری نژاد بسطامی در خصوص پروتکل اجرایی پسماندهای ناشی از خدمات بیمارستان در شرایط کنونی اپیدمی کرونا ویروس نیز بیان کرد: از سیستم بی خطرساز(اتوکلاو) بیمارستانی برای مدیریت پسماندهای عفونی بخصوص پسماندهای آغشته به ویروس کرونا در کمترین ساعت پس از تولید استفاده می شود.

وی یادآور شد: در صورت خرابی دستگاه ها و یا بیشتر شدن حجم تولید پسماند عفونی در بیمارستان ها نسبت به حجم اتوکلاو موجود, مازاد پسماند تحویل شرکت های زیرمجموعه محیط زیست برای مدیریت پسماند عفونی می شود.

جعفری نژاد بسطامی با اشاره به اینکه بیمارستان های اسدآباد, نهاوند و رزن در حال حاضر به دلیل خرابی دستگاه اتوکلاو پسماندهای تولیدی بیمارستان ها را به شرکت عصر سلامت سبز الوند تحویل می دهند گفت: پتو, لحاف و وسایل بیماران کرونایی استان نیز باید به صورت بسته بندی در نایلون های مخصوص به شرکت زیرمجموعه محیط زیست استان تحویل داده شود.

این مقام مسئول با بیان این مطلب که بیمارستان فرشچیان سینا برای خدمات دهی به مبتلایان ویروس کرونا برای بزرگسالان و بیمارستان بعثت همدان نیز برای مبتلایان به ویروس کرونا در کودکان در نظر گرفته شده است، افزود: بیمارستان امام حسن مجتبی(ع) فامنین و بیمارستان مهر شهرستان ملایر نیز به عنوان بیمارستان های معین در سطح استان در نظر گرفته شده است.

وی  با بیان اینکه کل پسماندهای تولیدی بیمارستان های استان ۴ هزار و ۱۱۵ کیلوگرم در روز است، گفت: مجموع پسماندهای عفونی تولیدی ۳ هزار و ۳۲۰ کیلوگرم  و پسماندهای شیمیایی و دارویی در بیمارستان های استان نیز ۵۸۹ کیلوگرم در روز است.

انتهای پیام/ف

لینک کوتاه : https://asrehamedan.ir/?p=52753
  • دیدگاه‌ها برای اجتناب از مسافرت های غیرضروری درون شهری به کنترل پسماندهای آلوده کمک می کند/ استفاده از سیستم اتوکلاو بیمارستانی برای مدیریت پسماندهای عفونی بسته هستند

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.