• امروز : جمعه - ۱۴ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 3 May - 2024
2

آژیر خطر کرونا در مهاجران به صدا درآمد!

  • کد خبر : 104252
  • 30 بهمن 1399 - 8:17
آژیر خطر کرونا در مهاجران به صدا درآمد!

برگزاری مراسم عروسی با تعداد میهمانان بالای ۵۰۰ نفر مبتلایان به کرونا در مهاجران را به شدت افزایش داده است. به گزارش عصر همدان، در گفتگویی که با مجید اسلامی، یکی از اعضای شورای شهر مهاجران داشتیم وی به بالا رفتن تعداد مبتلایان به کرونا در مهاجران اذعان داشت و تصریح کرد: بیشتر مبتلایان از […]

برگزاری مراسم عروسی با تعداد میهمانان بالای ۵۰۰ نفر مبتلایان به کرونا در مهاجران را به شدت افزایش داده است.

به گزارش عصر همدان، در گفتگویی که با مجید اسلامی، یکی از اعضای شورای شهر مهاجران داشتیم وی به بالا رفتن تعداد مبتلایان به کرونا در مهاجران اذعان داشت و تصریح کرد: بیشتر مبتلایان از ترس اینکه دیگران متوجه بیماری آنها بشوند جهت انجام آزمایش کرونا به مراکز بهداشتی درمانی مراجعه نمی کنند.

۹۰ درصد علت ابتلای این افراد حضور در مراسم عروسی و ختم است

در گزارشی که از شهر مهاجران و در گفتگو با شهروندان این شهر داشتیم متوجه شدیم که یکی از مبتلایان که جوان ۲۸ ساله و اهل قلیان بود پس از اینکه فهمید جواب آزمایش کرونای او مثبت شده، اظهار کرد: تا الان باید ۵۰ نفر را آلوده کرده باشم چرا که چند شب است در دورهمی با دوستانم به کشیدن قلیان مشغولیم.

برگزارکنندگان مراسم عروسی و ختم تحت تعقیب قضایی قرار خواهند گرفت

همچنین طی یکی دو روز گذشته علیه یکی از آشپزی های مهاجران به جرم تهدید علیه بهداشت و سلامت عمومی اعلام جرم شد و پرونده قضایی برایش تشکیل گردید.
شنیده ها حاکیست در شرایط ممنوعیت برگزاری مراسم و در آغاز ورود پیک چهارم کرونا متاسفانه برخی شهروندان در تدارک عروسی با دعوت مهمان با تعداد نفرات بیش از ۵۰۰ نفر هستند و گوششان نیز به هیچ کسی بدهکار نیست!

نزد این اشخاص پول تویانه بهتر از جان مردم است

یکی از رسوم برخی از روستاها و شهرهای اطراف بهار جمع آوری پول تویانه در عروسی هاست، به گونه ای که این پول مقداربالایی بوده و همچون دینی بر گردن فرد است و افراد جهت کمک به عروس و دااماد اقدام به جمع آوری تویانه می کنند لذا فرد دعوت شده خود را ملزم به شرکت در مراسم عروسی و پرداخت تویانه می داند و بالابار در مراسم شرکت می کند.

همین رسم که در شرایط عادی پسندیده است، در شرایط شیوع کرونا و الزام میهمانان برای شرکت در مراسم، ممکن است بسیار خطرناک بوده و باعث شیوع بیش از پیش بیماری در بین جمع شود.

با توجه به شیوع بیش از پیش کرونا در بین شهروندان مهاجران وجود برخورد قاطع مراجع نظارتی با قانون شکنان بیش از پیش مورد توجه باید قرار گیرد.

طبق گفته یکی از اعضای شورای شهر مهاجران روز گذشته تست کرونای ۶ نفر در این شهر مثبت اعلام شد، این در حالیست که از ابتدای این هفته به ترتیب روزهای هفته شاهد ابتلای ۵ نفر، سه نفر، سه نفر و ۶ نفر به کرونا در این شهر بودیم، این در حالیست که تعداد زیادی نیز ممکن است ناقل بوده و تعداد زیادی نیز از انجام آزمایش امتناع ورزند.

انتهای پیام/ک

لینک کوتاه : https://asrehamedan.ir/?p=104252
  • دیدگاه‌ها برای آژیر خطر کرونا در مهاجران به صدا درآمد! بسته هستند

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.