• امروز : پنج شنبه - ۱۳ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 2 May - 2024
2

آمار های غیر واقعی که چالش جدی استان هستند/لزوم بازخوانی شیوه محاسبه مراجع اعلام کننده آمار

  • کد خبر : 155084
  • 21 خرداد 1401 - 10:57
آمار های غیر واقعی که چالش جدی استان هستند/لزوم بازخوانی شیوه محاسبه مراجع اعلام کننده آمار

در روزهای اخیر و پس از اعلام نرخ بیکاری استان همدان، انتقادهای زیادی به این آمار صورت گرفته است. اصحاب رسانه و مردم عادی عدد ۷.۱ درصد بیکاری را به نوعی شوخی و طنز تلقی کردند. تمامی اعتراضات اصحاب رسانه و مردم به این آمار ها به نوعی بایکوت شد و پاسخی داده نشد. همراهی […]

در روزهای اخیر و پس از اعلام نرخ بیکاری استان همدان، انتقادهای زیادی به این آمار صورت گرفته است. اصحاب رسانه و مردم عادی عدد ۷.۱ درصد بیکاری را به نوعی شوخی و طنز تلقی کردند. تمامی اعتراضات اصحاب رسانه و مردم به این آمار ها به نوعی بایکوت شد و پاسخی داده نشد. همراهی برخی از نمایندگان استان با دولتمردان سابق استانی نیز مزید بر علت گردید تا مطالبات به حق مردم شنیده نشود.

به گزارش عصرهمدان؛ در روزهای اخیر و پس از اعلام نرخ بیکاری استان همدان، انتقادهای زیادی به این آمار صورت گرفته است. اصحاب رسانه و مردم عادی عدد ۷.۱ درصد بیکاری را به نوعی شوخی و طنز تلقی کردند.

آماری که در چند سال گذشته وجود داشته و متاسفانه بدون ارایه دلیل منطقی و حتی چگونگی احصای آن، عکس یادگاری و دور افتخار دولتمردان سابق در استان را به همراه داشته است.

تمامی اعتراضات اصحاب رسانه و مردم به این آمار ها به نوعی بایکوت شد و پاسخی داده نشد. همراهی برخی از نمایندگان استان با دولتمردان سابق استانی نیز مزید بر علت گردید تا مطالبات به حق مردم شنیده نشود.

اما اکنون آنچه که در استان ما رقم می خورد ، محصول آمارهای غیرواقعی و گزارش سازی های دستگاههای مختلف اجرایی استان است که باعث شده بودجه استان در ردیف ۲۳ کشور قرار بگیرد.‌

سیاست اصولی و درست دولت سیزدهم در اولویت دادن به مناطق کمتر توسعه یافته و محروم، باعث شده تا به استناد آمارهای غیرواقعی، استان همدان از زمره این استان ها خارج شود.

مطالبه به حق استاندارد برای بررسی مجدد آمار اشتغال در استان و شیوه های احصای نرخ بیکاری، یک گام اصولی، درست و به جا است.

یادمان نرفته است که در جلسه تودیع استاندارد سابق، تعریف و تمجیدهای سخنرانهای مختلف از عملکرد(!) ویژه وی یک وضعیت گل و بلبل رابرای استان همدان ترسیم می کرد. حال مشخص شده است که این آمار سازی ها تا چه حد خطرناک هستند.

در مجموع باید

اول: سازمان مدیریت و برنامه ریزی استاندارد ی توضیح دهد که چه کسانی و با چه شیوه ای این آمارها و از جمله نرخ بیکاری را احصا کرده اند؟!

دوم: معاون اقتصادی استاندارد ی در خصوص گزارش های مختلف شاخص های اقتصادی استان و نحوه احصای آنها توضیح دهند. دلیل کاهش بودجه سال جاری، بالا بودن شاخص های زیرساختی و اقتصادی استان بوده است.

سوم: یکبار برای همیشه با یک مطالبه جدی، مسیر گزارش سازی و آمار سازی در سازمان مدیریت و برنامه ریزی مسدود گردد و بر اساس شاخص های علمی و دقیق ، ارایه آمار صورت پذیرد.

چهارم: همه کسانی که با آمارهای فیک و غیرواقعی عکس یادگاری گرفته و دور افتخار زده اند ، مواخذه شوند و پاسخگوی مردم شریف استان و دستگاه قضایی باشند.

انتهای پیام/

لینک کوتاه : https://asrehamedan.ir/?p=155084
  • دیدگاه‌ها برای آمار های غیر واقعی که چالش جدی استان هستند/لزوم بازخوانی شیوه محاسبه مراجع اعلام کننده آمار بسته هستند

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.