• امروز : یکشنبه - ۱۶ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Sunday - 5 May - 2024
1

آمارسازی و گزارش ها غیر واقعی، بلای جان پروژه های استانی

  • کد خبر : 159143
  • 02 مرداد 1401 - 18:06
آمارسازی و گزارش ها غیر واقعی، بلای جان پروژه های استانی

بیش از پنج سال از پروژه احداث سد خرمرود تویسرکان می گذرد اما همچنان اجرای این سد در مراحل ابتدایی بوده و تا زمان تاسیس و بهره برادری از آن زمان زیادی مانده است. به گزارش عصر همدان؛ احداث سد مخزنی خرمرود در کنار روستای اشتران در شهرستان تویسرکان و بر روی رودخانه کم آب […]

بیش از پنج سال از پروژه احداث سد خرمرود تویسرکان می گذرد اما همچنان اجرای این سد در مراحل ابتدایی بوده و تا زمان تاسیس و بهره برادری از آن زمان زیادی مانده است.

به گزارش عصر همدان؛ احداث سد مخزنی خرمرود در کنار روستای اشتران در شهرستان تویسرکان و بر روی رودخانه کم آب خرمرود از سال ۱۳۹۶ شروع شده است. این سد از نوع زون بندی با هسته رسی و با ظرفیت هشت میلیون و ۲۷۰ هزار متر مکعب برای نخستین بار با سرمایه گذاری بخش خصوصی ساخته می شود.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای همدان در تاریخ ۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۰در گفتگو با ایرنا عنوان کرد: پروژه ساخت سد مخزنی خرمرود در شهرستان تویسرکان با ۱۷۵ میلیارد تومان هزینه و ۴۰ درصد پیشرفت فیزیکی در دست اجراست.

همچنان در ادامه خبر مذکور آمده است: عملیات اجرایی این سد با اعتبار اولیه ۱۷۵ میلیارد تومان و سود مشارکت ۱۴۱ میلیارد تومان از سال ۱۳۹۶ آغاز شده، اظهار داشت: با توجه به نرخ تورم، پیش‌بینی می‌شود در مجموع ۴۰۰ میلیارد تومان برای تکمیل و بهره برادری از این سد هزینه شود.

به گزارش عصر همدان؛ بیش از چهارده ماه از گفتگوی منصور ستوده مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای همدان با خبرگزاری ایرنا می گذرد اما همچنان اجرای این سد در مراحل ابتدایی بوده و تا زمان تاسیس و بهره برادری از آن زمان زیادی مانده است.

شایان ذکر است بنابر خبرها قرار است رئیس جمهور مردمی دولت سیزدهم، طی چند روز آینده به استان همدان سفر کند و به نظر می رسد توجه ویژه به این پروژه مد نظر هیات دولت در سقر به همدان باشد.

آمار سازی و گزارشات غیر واقعی

این موضوع تنها پروژه غیرفعال و تکمیل نشده در استان همدان نیست. یکی از مشکلات اساسی همدان عدم توانایی در حفظ و نگه داری منابع آبی در حوزه مدیریت بخش کشاورزی و عدم ارائه راهکارها و اصلاح الگوی کشت می باشد.

بخشی از کشاورزی استان در خلاء مدیریت صحیح با کاشت محصولات پر مصرف آب طی سال های مکرر سهم عظیمی از آب شیرین استان را مصرف کرده اند.

در سال جاری با وجود بارندگی کم و بحران کم آبی در استان و کشور متاسفانه شاهد کشت محصول هندوانه و صادرات آن به کشور های حوزه خلیج فارس و ترکیه بودیم.

نبود برنامه ریزی دقیق در بخش کشاورزی و اصلاح الگوی کشت، استان همدان را طی چند سال پیش رو به چالشی بزرگ خواهد کشید.

لذا انتظارات مردم همدان بر این است مدیران ارشد استان بجای آمارسازی ها و ارائه گزارش های غیر واقعی، عملگرا بوده و دستاوردی بزرگ و در خور شان مردم و استان از سفر ریاست محترم جمهور داشته باشند.

انتهای پیام/ ط

لینک کوتاه : https://asrehamedan.ir/?p=159143
  • دیدگاه‌ها برای آمارسازی و گزارش ها غیر واقعی، بلای جان پروژه های استانی بسته هستند

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.