• امروز : شنبه - ۱۵ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Saturday - 4 May - 2024
6
مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان همدان:

آلودگی آب همدان شایعه است

  • کد خبر : 193563
  • 24 مرداد 1402 - 10:28
آلودگی آب همدان شایعه است
مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان همدان گفت: آب همدان در تصفیه‌خانه شیخی‌جان گندزدایی می‌شود و اصلاًً مشکل آلودگی ندارد.

به گزارش عصر همدان؛ در پی شایعه‌ای در بین برخی  از شهروندان همدانی اعلام شده بود که آب شرب شهر، بعلت حجم کم و کاهش بارندگی آلوده بوده و بیماری‌های گوارشی اخیر  بدلیل همین موضوع است.

بنابراین خبرنگار ما برای پیگیری میزان صحت این امر گفتگویی با فرهاد بختیاری‌فر، مدیل عامل آبفای همدان داشت.

بختیاری‌فر با بیان اینکه کیفیت آب سدهای اکباتان و تالوار دائماً در حال کنترل است، تصریح کرد: ذخیره آب سد اکباتان به ده میلیون متر مکعب می‌رسد و کیفیت آن توسط کارشناسان زبده درحال کنترل است.

وی افزود: کیفیت آب تالوار نیز دائماً توسط پیمانکار آب منطقه‌ای و دانشگاه علوم پزشکی که به عنوان نهاد ناظر هستند در حال کنترل است بنابراین این آب از نظر بهداشتی هیچ مشکلی ندارد.

مدیرعامل آبفای همدان اذعان داشت: اگر آب از لحاظ بهداشتی مشکل داشت، این بیماری همه‌گیر بوده و همه مردم را راهی بیمارستان می‌کرد.

بختیاری‌فر در پاسخ به سوال خبرنگار ما مبنی بر میزان وجود آرسنیک در آب و خطرات ناشی از آن، عنوان کرد: آرسنیک موجود در آب تالوار در حد زیر استاندارد د و حتی نزدیک به صفر است، بنابراین هیچ نگرانی در این رابطه وجود ندارد.

وی در پایان تاکید کرد: این آب‌ در تصفیه‌خانه شیخی‌جان که در اختیار آب منطقه‌ای است تصفیه می‌شود، پس هیچ‌کس نگران آلودگی آب نباشد.

 

انتهای پیام/سا

لینک کوتاه : https://asrehamedan.ir/?p=193563
  • دیدگاه‌ها برای آلودگی آب همدان شایعه است بسته هستند

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.