• امروز : پنج شنبه - ۱۳ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 2 May - 2024
3

آغاز عملیات اجرایی یک هزار واحد مسکونی طرح نهضت ملی در همدان

  • کد خبر : 158653
  • 30 تیر 1401 - 9:09
آغاز عملیات اجرایی یک هزار واحد مسکونی طرح نهضت ملی در همدان

عملیات اجرایی ساخت یک هزار واحد مسکونی، در قالب طرح نهضت ملی مسکن طی مراسمی با حضور استاندارد همدان و جمعی از مقامات و مسئولان در شهر همدان آغاز شد. به گزارش عصرهمدان به نقل از ایرنا؛ عملیات اجرایی ساخت یک هزار واحد مسکونی، در قالب طرح نهضت ملی مسکن طی مراسمی با حضور استاندارد […]

عملیات اجرایی ساخت یک هزار واحد مسکونی، در قالب طرح نهضت ملی مسکن طی مراسمی با حضور استاندارد همدان و جمعی از مقامات و مسئولان در شهر همدان آغاز شد.

به گزارش عصرهمدان به نقل از ایرنا؛ عملیات اجرایی ساخت یک هزار واحد مسکونی، در قالب طرح نهضت ملی مسکن طی مراسمی با حضور استاندارد همدان و جمعی از مقامات و مسئولان عصر چهارشنبه در شهر همدان آغاز شد.

مسعود رضایی، مدیر کل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان همدان عصر چهارشنبه در این آیین گفت: عملیات اجرایی این واحدهای مسکونی در قالب طرح نهضت ملی مسکن، در محدوده شهرک شهید بهشتی آغاز شده است و تا سه سال آینده مورد بهره‌برادری قرار می‌گیرد.

وی خاطرنشان کرد: از ۱۱ هکتاری که برای ساخت این واحدها در نظر گرفته شده، ۱۵ درصد به فضای مسکونی،  ۱۸ درصد به خدمات رفاهی و آموزشی و ۱۷ درصد به پارک و فضای سبز اختصاص یافته است.

رضایی تصریح کرد: یک هزار میلیارد تومان اعتبار برای ساخت این واحدهای مسکونی پیش‌بینی شده است که با توجه به برنامه ریزی صورت گرفته در طرح نهضت ملی مسکن، بخشی از آن از طریق تسهیلات و بخش دیگر از طریق آورده متقاضیان تامین می‌شود.

به گزارش ایرنا، ۱۲۱ هزار نفر در استان به عنوان متقاضی طرح نهضت ملی مسکن، از ابتدای بازگشایی سامانه ثبت نام وزارت راه و شهرسازی نام‌نویسی کرده‌اند که نزدیک به ۹۰ هزار متقاضی واجد شرایط شناخته شده‌اند.

دولت سیزدهم قرار است در طول چهار سال در قالب طرح نهضت ملی مسکن، ۱۰۰ هزار واحد مسکونی در شهرهای استان همدان بسازد.

بر اساس آخرین اعلام مرکز آمار ایران در سال ۱۳۹۵ استان همدان پس از استان‌های تهران، البرز، مازندران، گیلان و قم در رده ششم پر تراکم‌ترین استان‌های کشور قرار دارد.

بر اساس این آمار استان همدان، با وسعتی نزدیک به ۲۰ هزار کیلومتر مربع حدود یک میلیون و ۷۵۰ هزار نفر جمعیت دارد و تراکم نسبی ۸۸ نفر در هر کیلومتر مربع، همدان را در ردیف یکی از پرتراکم‌ترین استان‌های کشور قرار داده‌ است.

ساخت و تحویل چهار میلیون واحد مسکونی طی چهار سال و در طول فعالیت دولت سیزدهم انجام خواهد شد.

انتهای پیام/

لینک کوتاه : https://asrehamedan.ir/?p=158653
  • دیدگاه‌ها برای آغاز عملیات اجرایی یک هزار واحد مسکونی طرح نهضت ملی در همدان بسته هستند

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.