• امروز : جمعه - ۱۴ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 3 May - 2024
0

آغاز سرشماری نفوس و مسکن به روش «ثبتی‌مبنا»/مردم اطلاعات خود را در سامانه های سرشماری ثبت کنند

  • کد خبر : 174742
  • 18 دی 1401 - 9:44
آغاز سرشماری نفوس و مسکن به روش «ثبتی‌مبنا»/مردم اطلاعات خود را در سامانه های سرشماری ثبت کنند

حسین فارسی گفت: از شهروندان درخواست می شود با استفاده از گوشی هوشمند و رایانه خود، به سامانه تغییر نشانی ثبت احوال به نشانی www.ncr.ir مراجعه و با تغییر نشانی محل سکونت در این سرشماری شرکت کنند. به گزارش عصرهمدان؛ حسین فارسی، معاون سیاسی و اجتماعی فرمانداری ویژه ملایر در جلسه هماهنگی و آموزشی طرح […]

حسین فارسی گفت: از شهروندان درخواست می شود با استفاده از گوشی هوشمند و رایانه خود، به سامانه تغییر نشانی ثبت احوال به نشانی www.ncr.ir مراجعه و با تغییر نشانی محل سکونت در این سرشماری شرکت کنند.

به گزارش عصرهمدان؛ حسین فارسی، معاون سیاسی و اجتماعی فرمانداری ویژه ملایر در جلسه هماهنگی و آموزشی طرح آزمایشی سرشماری نفوس و مسکن ۱۴۰۱ با اشاره به آغاز طرح آزمایشی سرشماری ۱۴۰۱ به روش ثبتی‌مبنا از ابتدای دی‌ماه در استان همدان، اظهار کرد: آخرین سرشماری رسمی کشور در سال ۱۳۹۵ انجام شد و با تغییر رویکرد سرشماری، از مراجعه حضوری به روش جدید «ثبتی‌مبنا»، این طرح به صورت پایلوت در همه مناطق شهری و روستایی استان همدان از ابتدای دی‌ماه آغاز شده و تا پایان دی ادامه دارد.

فارسی با تاکید بر اینکه همه ادارات، ارگان‌ها و نهادها موظف به همکاری در اجرای موفقیت‌آمیز این طرح هستند، بیان کرد: شهرداران، بخشداران و دهیاران با نصب بنرهای اطلاع‌رسانی در سطح شهرها، بخش‌ها و روستاهای بزرگ و سایر مدیران نسبت به آگاه‌سازی و مشارکت مردم در طرح آزمایشی سرشماری نفوس و مسکن به طور جد اقدام کنند.

وی بر لزوم استفاده از بستر شبکه شاد، فضای مجازی و رسانه‌ها برای اطلاع‌رسانی جهت مشارکت هر چه بهتر مردم در این طرح تاکید کرد و افزود: همدان تنها استان کشور است که همه مناطق شهری و روستایی آن سرشماری نفوس و مسکن صورت می‌گیرد و ملایر به عنوان دومین شهر بزرگ استان نباید در این زمینه متضرر شود.

معاون سیاسی و اجتماعی فرمانداری ویژه ملایر با اشاره به اینکه مردم تا پایان دی‌ماه فرصت دارند اطلاعات خود را در این سرشماری ثبت کنند، از شهروندان درخواست کرد: با استفاده از گوشی هوشمند و رایانه خود، به سامانه تغییر نشانی ثبت احوال به نشانی www.ncr.ir مراجعه و با تغییر نشانی محل سکونت در این سرشماری شرکت کنند.

فارسی با بیان اینکه افراد بالا ۱۵ سال که کارت ملی دریافت کرده و یا نسبت به اخذ آن اقدام کرده‌اند، می‌توانند برای تغییر نشانی وارد سامانه شوند، بیان کرد: مردم می‌توانند برای اطلاع از کدپستی خود با مراجعه به پایگاه اینترنتی شرکت پست ایران به نشانی www.gnaf.post.ir نسبت به گرفتن کدپستی اقدام کنند.

وی کاهش هزینه‌ها، مشخص شدن محل اقامت هر فرد دارای کد ملی و برنامه‌ریزی برای اختصاص بودجه و اعتبارات ملی را از جمله اهداف طرح آزمایشی سرشماری ۱۴۰۱ عنوان کرد.

انتهای پیام/گ

لینک کوتاه : https://asrehamedan.ir/?p=174742
  • دیدگاه‌ها برای آغاز سرشماری نفوس و مسکن به روش «ثبتی‌مبنا»/مردم اطلاعات خود را در سامانه های سرشماری ثبت کنند بسته هستند

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.