• امروز : شنبه - ۱۵ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Saturday - 4 May - 2024
1

آبگیری اولیه سد خرمرود ظرف یک سال آینده/بهره برادری از سد خرمرود زمینه ساز مهاجرت معکوس می شود

  • کد خبر : 92189
  • 23 آبان 1399 - 11:38
آبگیری اولیه سد خرمرود ظرف یک سال آینده/بهره برادری از سد خرمرود زمینه ساز مهاجرت معکوس می شود

محمدمهدی مفتح از پیشرفت ۳۵.۵ درصدی سدخرمرود خبر داد و گفت: امیدواریم پس از بهره برادری از این سد، با تأمین آب مورد نیاز در سه بخش شرب، کشاورزی و صنعتی، شاهد تثبیت جمعیت و حتی مهاجرت معکوس در این منطقه باشیم. به گزارش خبرنگار عصر همدان، واگذاری پروژه های عمرانی به بخش خصوصی زمینه […]

محمدمهدی مفتح از پیشرفت ۳۵.۵ درصدی سدخرمرود خبر داد و گفت: امیدواریم پس از بهره برادری از این سد، با تأمین آب مورد نیاز در سه بخش شرب، کشاورزی و صنعتی، شاهد تثبیت جمعیت و حتی مهاجرت معکوس در این منطقه باشیم.

به گزارش خبرنگار عصر همدان، واگذاری پروژه های عمرانی به بخش خصوصی زمینه ساز تسریع در روند ساخت آن طرح ها می شود، این مطلب را به خوبی می توان در ساخت سد خرمرود در شهرستان تویسرکان مشاهده کرد.

کلنگ ساخت این سد سال ۹۶ به زمین خورد و یک هزار و ۷۵۰ میلیارد ریال اعتبار اولیه برای آن در نظر گرفتند.

به گفته محمدمهدی مفتح، نماینده مردم تویسرکان در مجلس شورای اسلامی در حال حاضر این سد که از نوع زون بندی با هسته رسی است با سرمایه گذاری بخش خصوصی، پیشرفت قابل قبولی داشته و طبق گفته متولیان ساخت آن، ظرف یک سال آینده آبگیری و دو سال آینده به بهره برادری می رسد.

مفتح با اعلام اینکه در حال حاضر حدود ۱۷۰ نفر در ساخت سد خرمرود فعالیت می کنند، عنوان کرد: همکاری و همیاری مردم این منطقه و بخش خصوصی در روند عملیاتی شدن این شد برای توسعه و آبادانی قابل تحسین است.

وی همچنین از پیشرفت فیزیکی ۳۵.۵ درصدی این سد خبر داد و عنوان کرد: حجم مخزن این سد هشت میلیون متر مکعب است و پیش بینی شده که پس از تکمیل و بهره برادری در سه بخش تأمین آب عمده روستاهای منطقه خرمرود، کشاورزی و صنعتی مورد استفاده قرار گیرد.

نماینده مردم تویسرکان در مجلس معتقد است با تأمین آب مورد نیاز اهالی این روستاها، به طور قطع شاهد تثبیت جمعیت و حتی مهاجرت معکوس در این منطقه خواهیم بود.

به گزارش عصر همدان، سد مخزنی خرمرود، یک پروژه ملی است که وسعت آن ۱۲۰ هکتار و سطح دریاچه آن ۶۳.۵ هکتار است. مردم این منطقه امیدوارند مشکلات آبی آنان در حوزه های مختلف پس از راه اندازی سد مرتفع شود.

انتهای پیام/ز

لینک کوتاه : https://asrehamedan.ir/?p=92189
  • دیدگاه‌ها برای آبگیری اولیه سد خرمرود ظرف یک سال آینده/بهره برادری از سد خرمرود زمینه ساز مهاجرت معکوس می شود بسته هستند

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.