
مدیر درمان تأمین اجتماعی استان همدان تأکید کرد:
نوبتدهی غیرحضوری برای رفاه بیمهشدگان
مدیر درمان تأمین اجتماعی استان همدان با بیان اینکه ۵۷ درصد مراجعین به صورت غیرحضوری نوبت میگیرند، گفت: برای رفاه حال بیمهشدگان نوبتدهی غیرحضوری از شهریورماه سال گذشته در درمانگاههای تأمین اجتماعی استان آغاز شد.
حسن عروتی در گفتگو با خبرنگار اجتماعی پایگاه خبری تحلیلی «عصر همدان» با بیان اینکه وظیفه پوشش درمانی ۸۳۰ هزار بیمهشده درمانی تحت پوشش تأمین اجتماعی در استان همدان را برعهده دارند، گفت: این خدمات را به دو شیوه در مراکز ملکی سازمان تأمین اجتماعی و خرید خدمت از مراکز تشخیصی و درمانی سطح استان ارائه میدهیم.
وی با اشاره به اینکه دو بیمارستان و ۷ مرکز تخصصی و عمومی سرپایی شامل مراکز ملکی سازمان تأمین اجتماعی در استان همدان میشود، افزود: سال گذشته دو اتفاق خوب پیگیری شد که یکی از آنها دوشیفته شدن کامل مراکز سرپایی بود.
مدیر درمان تأمین اجتماعی استان همدان ادامه داد: در گذشته درمانگاههای تأمین اجتماعی تک شیفته فعال بودند و بعدازظهرها تا ساعت ۵ فعالیت داشتند اما سال قبل با پیگیریهای انجام شده و تکمیل کادر مورد نیاز درمانگاهها به صورت دو شیفته تا ۸ شب فعال شدند تا ارائه خدمت داشته باشند.
عروتی با بیان اینکه یکی دیگر از اقداماتی که در راستای آسایش بیمهشدگان تحت پوشش انجام شد این بود که نوبتدهیها به صورت غیرحضوری انجام شد، تصریح کرد: از قبل مرسوم بود مراجعین در ابتدای صبح مراجعه و نوبت بگیرند و چندین ساعت در نوبت بمانند اما برای رفاه حال بیمه شدگان با این طرح نوبتدهی از شهریورماه سال گذشته به صورت غیرحضوری آغاز شد.
وی با اشاره به اینکه نوبتدهی غیرحضوری علاوه بر جلوگیری از هدررفت وقت و ایجاد ازدحام در مراکز، تسریع در ویزیت بیماران را به دنبال دارد، افزود: در حال حاضر تقریباً ۵۷ درصد مراجعین به صورت غیرحضوری نوبت میگیرند که از طریق اینترنت، شماره تلفنهای اعلامی و کد USSD است.
مدیر درمان تأمین اجتماعی استان همدان خاطرنشان کرد: در بیمارستان آتیه همدان ۱۶ خط تلفن گویا موجود است که افراد با گرفتن شمارههای اعلام شده میتوانند نوبت ویزیت را از پزشک مورد نظر دریافت کنند.
عروتی با بیان اینکه افرادی هم هستند که شاید از سه راه اعلام شده نتوانند نوبت ویزیت را دریافت کنند، گفت: اعلام شده است که اگر این افراد به صورت حضوری مراجعه کردند و به هر دلیلی نتوانسته بودند نوبت بگیرند، وقت به آنها به صورت حضوری داده شود.
وی در پایان با اشاره به اینکه در شهریورماه سال گذشته ۸ درصد نوبتدهی غیرحضوری بوده است، عنوان کرد: این آمار در اسفندماه به ۵۷ درصد رسیده و مابقی افراد به صورت حضوری نوبت گرفتند.
انتهای خبر/ سع
درباره نویسنده
لینک کوتاه خبر
برچسبها
نظر / پاسخ از
هنوز نظری ثبت نشده است. شما اولین نفری باشید که نظر میگذارید!