• امروز : پنج شنبه - ۱۳ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 2 May - 2024
7
همزمان با هفته دولت؛

۷۸طرح با اعتبار یک هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان در تویسرکان افتتاح و کلنگ زنی می شود

  • کد خبر : 194814
  • 03 شهریور 1402 - 9:00
۷۸طرح با اعتبار یک هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان در تویسرکان افتتاح و کلنگ زنی می شود
فرماندار تویسرکان از افتتاح و کلنگ زنی 78 پروژه در سطح شهرستان با اعتبار یک هزار و 500 میلیارد تومان همزمان با هفته دولت خبر داد و گفت: بیشتر این طرح ها با محوریت مردمی و در حوزه اقتصادی است.

«حسین افشاری» در گفتگو با خبرنگار عصر همدان؛ با گرامیداشت یاد و خاطره شهیدان رجایی و باهنر و هفته دولت، گفت: در این هفته در سال ۱۴۰۲ شاهد بهره برادری و کلنگ زنی ۷۸ پروژه عمرانی و اقتصادی با صرف هزینه ای بالغ بر یک هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان هستیم.

وی با بیان اینکه بخش قابل توجهی از این پروژه ها مردم محور و در حوزه اقتصادی است، عنوان کرد: در این هفته مجموعه ۶۰ واحدی سرکان که ۱۷ سال معطل مانده و متوقف شده بود، با صرف اعتباری افزون بر ۶۴ میلیارد تومان بالاخره با قرار گرفتن در قالب طرح نهضت ملی مسکن افتتاح می شود، همچنین ۳۲۳ واحد مسکن روستایی در قالب نهضت ملی مسکن با اعتبار ۲۷۱ میلیارد تومان با بهره مندی از تسهیلات بانکی و آورده مردمی تکمیل و به مالکین واگذار می شود.

فرماندار تویسرکان به پروژه های اقتصاد محور به مانند توسعه شرکت داتیس که خط تلفن آیفون تصویری تولید می کند هم اشاره کرد و افزود: این پروژه با اعتبار ۱۰۰ میلیارد تومان در آستانه هفته دولت توسط وزیر صنعت، معدن و تجارت افتتاح شد.

افشاری با بیان اینکه این روزها تویسرکان به عنوان قطب تولید داروی غرب کشور شناخته می شود، تصریح کرد: در این زمینه در سه شرکت داروسازی طرح توسعه در دست اقدام است به گونه ای که طرح توسعه تدبیر دارو با ۶ میلیون دلار صرفه جویی ارزی و ۷۰ میلیارد تومان سرمایه گذاری، کلنگ زنی شده و توسعه هکمتان دارو با واگذاری زمینی به او نیز با پیشرفت فیزیکی ۳۰ درصدی دنبال می شود.

وی از اجرای طرح روکش آسفالت و بهسازی محورهای اصلی و حذف نقاط حادثه با صرف ۴۰ میلیارد تومان اعتبار در این شهرستان خبر داد و تصریح کرد: خوشبختانه با اجرای این طرح ها در چهار ماهه نخست سال شاهد کاهش ۷۶ درصدی تصادف های فوتی برون شهری بودیم.

فرماندار تویسرکان اعلام کرد: آغاز عملیات تأمین روشنایی تونل ولایت با ۱۵ میلیون تومان اعتبار، بهره برادری از بهسازی هشت روستای پرجمعیت از جمله شاهزید، سیستانه و حاجی آباد، گازرسانی به ۱۴ واحد تولیدی، افتتاح زمین چمن سرکان با اعتبار ۱۵ میلیارد تومان و اورژانس جاده سرکان با اعتبار چهار و نیم میلیارد تومان، بهره برادری از پروژه های حوزه برق و بهبود شبکه برق با اعتبار ۱۸ میلیارد تومان از دیگر طرح هایی است که در هفته دولت در شهرستان بهره برادری می شود.

افشاری گفت: بهره گیری از خطوط انتقال برق به صورت زمینی در بلوار شهید بهشتی تا قبل از حضور بازرسان برای ثبت جهانی گردو، موضوعی مهمی بود که انجام شده است، چرا که در این بلوار با وجود درختان گردوی بسیار، خطوط برق هوایی سابق می توانست مانعی برای ثبت جهانی محسوب شود.

وی در ادامه با بیان اینکه ۴۰ درصد ظرفیت جهاد آبرسانی قرارگاه امام حسن مجتبی(ع) در استان به تویسرکان اختصاص یافته است، اعلام کرد: به همت این قرارگاه دو مجتمع آبرسانی بزرگ در قالب مجتمع روستایی سد خرمرد و اشترمل برای تأمین آب ۴۸ روستا در دست ساخت است که بخشی از آن در حال حاضر به بهره برادری رسیده.

فرماندار تویسرکان افزود: ذیل این دو پروژه آبرسانی بزرگ، ۲۰۰ کیلومتر خط انتقال و خط شبکه، پنج هزار متر مکعب مخزن و ۶ باب ایستگاه پمپاژ با اعتبار ۵۱۹ میلیارد تومان نیز تعریف شده است.

انتهای پیام/ز

لینک کوتاه : https://asrehamedan.ir/?p=194814
  • دیدگاه‌ها برای ۷۸طرح با اعتبار یک هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان در تویسرکان افتتاح و کلنگ زنی می شود بسته هستند

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.