• امروز : جمعه - ۱۴ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 3 May - 2024
7
رئیس سازمان اورژانس کشور:

۵ حادثه تلخ تصادف در کشور عراق رخ داد

  • کد خبر : 195418
  • 08 شهریور 1402 - 9:33
۵ حادثه تلخ تصادف در کشور عراق رخ داد
رئیس سازمان اورژانس کشور با اشاره به اینکه در 8 مرز ورودی و خروجی زائران حسینی اقدامات بهداشتی اورژانس در حال انجام است، گفت: در ایام اربعین حوادث ترافیکی کشور نسبت به سال گذشته کاهش داشته که البته 5 حادثه تلخ در کشور عراق داشتیم.

به گزارش عصر همدان؛ جعفر میعادفر در حاشیه افتتاحیه ساختمان پایگاه امداد جاده‌ای پیرملو شهرستان اسدآباد در گفتگو با خبرنگاران این شهرستان، اظهار کرد: با توجه به حادثه‌خیز بودن منطقه اسدآباد و روستاهای آن، وجود این پایگاه امداد جاده‌ای بسیار ضروری بود.

رئیس سازمان اورژانس کشور با اشاره به ظرفیت‌ دانشکده علوم پزشکی اسدآباد برای ایجاد رشته کارشناسی فوریت‌های پزشکی، گفت: بازدیدی که ما از این منطقه داشتیم، نکاتی که باید رعایت شود، انجام شده و حوزه معاونت پزشکی ما یکبار دیگر بازدید خواهند و سعی می‌کنیم مجوز ایجاد این رشته برای نیمسال دوم به آنها بدهیم.

وی با اشاره به خریداری آمبولانس در سطح کشور، گفت: سهمیه اسدآباد برای اختصاص آمبولانس براساس شاخص‌های شهرستان ارائه خواهیم داد.

میعادفر در خصوص ارائه خدمات اورژانس به زائران اربعین حسینی، گفت: باتوجه به اینکه وزارت بهداشت عهده‌دار کمیته سلامت اربعین و دبیری آن هم با سازمان اورژانس است، ما هم از ۲۷ مرداد که سفر زائران آغاز شده، اقدامات خود را آغاز کرده‌ایم.

وی گفت: در دو مرز ورودی زائران از کشورهای افغانستانی، هندوستانی و پاکستانی وارد می‌شوند و باتوجه به اینکه سطح بهداشتی در آنجا کمتر است، تیم بهداشتی ما مستقر و بیماریابی را انجام می‌دهند، درصورتی وجود بیمار اجازه ورود به آنان داده نمی‌شود.

رئیس سازمان اورژانس کشور با بیان اینکه ۶ مرز خروجی هم در کشور وجود دارد، افزود: تا به امروز حدود ۲ میلیون زائر از کشور خارج شدند.

وی با بیان اینکه خوشبختتانه در ایام اربعین حوادث ترافیکی در کشور نسبت به سال گذشته کاهش داشته است، افزود: البته ۵ حادثه تلخ در کشور عراق داشتیم که در تماس وزارت بهداشت ایران با وزارت بهداشت کشور عراق، درخواست‌های داده شد و بیشتر مجروحین هم به نقطه صفر مرزی رسیده و تحویل ایران شده و بخشی در بیمارستان ایلام و آبادان بستری هستند.

میعادفر در پاسخ به این سؤال که رسیدن پرنسل فوریت‌های پزشکی بر سر بیمار در حوادث مختلف، رضایت بخش هست یا خیر؟ گفت: ما در سطح کشور در این زمینه مشکل داریم و البته مسئولان در اسدآباد میانگین رسیدن پرنسل فوریت‌ بر سر بیماران را خوب اعلام کردند.

انتهای پیام/ن

لینک کوتاه : https://asrehamedan.ir/?p=195418
  • دیدگاه‌ها برای ۵ حادثه تلخ تصادف در کشور عراق رخ داد بسته هستند

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.