• امروز : شنبه - ۱۵ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Saturday - 4 May - 2024
3
روایت‌هایی از زندگی و مجاهدت‌های سردار همدانی در 2 کتاب «خداحافظ سالار» و «مهتاب خین» بخوانید؛

۲ روایت از زندگی پرفراز و نشیب سردار همدانی

  • کد خبر : 211652
  • 29 بهمن 1402 - 11:54
۲ روایت از زندگی پرفراز و نشیب سردار همدانی
دو کتاب جدید با عناوین «خداحافظ سالار» و «مهتاب خین» به روایت زندگی و مجاهدت‌های سردار شهید حاج حسین همدانی، به قلم همسر و همرزم ایشان می‌پردزاد.

به گزارش خبر نگار پایگاه خبری تحلیلی«عصر همدان» نویسنده کتاب «خداحافظ سالار» حمید حسام است، این کتاب خاطرات پروانه چراغ نوروزی همسر سردار سرلشکر شهید حاج حسین‌همدانی است.

غافله سالار مدافعان حرم، که به زندگی و فراز و نشیب‌های این شیرزن بزرگ پرداخته که از کودکی آغاز و نهایتا به شهادت سردار همدانی در سال ۱۳۹۴ ختم می‌شود.
شروع کتاب از سال ۹۰ و بحران سوریه و دمشق که در آستانه سقوط قرار داشت آغاز می شود و با بازگشت و تداعی خاطرات دوران کودکی همسر شهید در دهه ۴۰ ادامه می یابد.

این کتاب حاصل ۴۴ ساعت مصاحبه با همسر شهید است که نوعی روایت داستانی، هیچ دخل و تصرفی در آن وارد ننموده است.

سردار شهید حسین همدانی از اعضا و بنیان‌گذاران سپاه همدان و کردستان بود و از سال ۱۳۵۹ در دفاع مقدس شرکت داشت.

وی همچنین از فرماندهان منطقه عملیاتی بازی دراز در جبهه کرمانشاه بود و مدتی فرمانده لشکر انصار الحسین(ع) همدان شد.

شهید همدانی همچنین جانشین قرارگاه امام حسین(ع) و مشاور فرمانده سپاه کل پاسداران و فرمانده سپاه محمد رسول‌الله(ص) تهران بوده است و در آخر حین انجام ماموریت مستشاری در سوریه به شهادت آرزوی دیرینه خود رسید.

 

«مهتاب خین»، ناگفته‌هایی از رشادت‌های سردار همدانی در کردستان و جبهه‌های جنگ

کتاب مهتاب خین روایتی است از فرمانده بسیجی، حاج حسین همدانی از دوران انقلاب کردستان و دفاع مقدس که به اهتمام حسین بهزاد به نگارش درآمده است.

راوی این رویدادها سردار سرتیپ پاسدار حسین همدانی از فرماندهان ارشد جبهه میانی سر پل ذهاب از بانیان گمنام لشکر ۲۷ محمد رسول‌الله(ص) نخستین فرمانده لشکر ۳۲ انصار الحسین و فرمانده لشکر ۱۶ قدس سپاه در دوران دفاع مقدس ۸ ساله ملت ایران است.

در بخشی از این کتاب که به قلم ناشر نگارش شده است مهتاب خین روایتی است دسته اول از جنس تاریخ شفاهی که رخ دادهای مربوط به سال‌های مبارزه علیه دیکتاتوری پهلوی، انقلاب اسلامی بهمن ۵۷ و استقرار نظام نوین، تاسیس سپاه‌پاسداران، نبرد‌های داخلی کردستان و سرانجام ناگفته‌های فراوان از پیکارهای جبهه غرب و جنوب در مصاف با ارتش متجاوز رژیم بعث عراق را در بر می‌گیرد.

انتهای خبر/ب

لینک کوتاه : https://asrehamedan.ir/?p=211652
  • دیدگاه‌ها برای ۲ روایت از زندگی پرفراز و نشیب سردار همدانی بسته هستند

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.