• امروز : یکشنبه - ۱۶ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Sunday - 5 May - 2024
0

یک روز با بچه های «جهادی»/ ۱۴۰نفر چشم انتظار همت «مسئولین» در روستای «دارقشلاق»

  • کد خبر : 63301
  • 13 اردیبهشت 1399 - 9:02
یک روز با بچه های «جهادی»/ ۱۴۰نفر چشم انتظار همت «مسئولین» در روستای «دارقشلاق»

اینجا حساب دل است، تیم پزشکی و پشتیبانی و رسانه برای  ۱۴۰نفر از مردمان با صفای روستای دارقشلاق که چشم انتظار همت «مسئولین» برای کاستن از مشکلات روستا هستند، همدل و جهادی به بسته بندی غذای گرم برای توزیع در بین خانواده ها اقدام کردند. به گزارش عصر همدان؛ در هفتمین روز از ماه مبارک […]

اینجا حساب دل است، تیم پزشکی و پشتیبانی و رسانه برای  ۱۴۰نفر از مردمان با صفای روستای دارقشلاق که چشم انتظار همت «مسئولین» برای کاستن از مشکلات روستا هستند، همدل و جهادی به بسته بندی غذای گرم برای توزیع در بین خانواده ها اقدام کردند.

به گزارش عصر همدان؛ در هفتمین روز از ماه مبارک رمضان با بچه های گروه جهادی شهید حاج میرزا سلگی همراه شدیم تا تلاش و همت بلندشان را در جهاد سلامت استان همدان ترسیم کنیم.

قرار بچه ها ساعت ۱۳بود در مسجد المهدی عج شهرک الوند، بعد از اعلام موذن مبنی بر وقت شرعی ظهر، نماز جماعت را با رعایت فاصله لازم اقامه کردیم.

اقامه نماز جماعت بعد از قریب دو ماه لذت وصف ناپذیری داشت، در حیاط مسجد مجددا کار بچه ها مرور شد، گروه پزشکی، گروه پاسخ به سوالات شرعی، گروه کودکان، گروه بانوان و…

مقصد مشخص شد، روستای دارقشلاق از توابع گل تپه شهرستان کبودرآهنگ و بخش قهورد. این روستا حدود ۴۰حانوار و ۱۴۰نفر جمعیت دارد.

در بدو ورود مجبور شدیم تا علاوه بر ظرفیت یک کلاس مدرسه، دو چادر هم بر پا کنیم تا با رعایت نکات لازم بهداشتی،خدمات ارایه شود.

بلندگوی مسجد، ورودمان را به مردم روستا اعلام کرد.

کار بچه ها شروع شد، خانم های روستا در کنار خواهران طلبه، پیرمردها و میانسال ها در جمع حاج آقای عبادی و بچه ها هم حلقه خودشان را داشتند.

بچه های بسیج جامعه پزشکی هم مشغول غربالگری و ارائه خدمات پزشکی و دندانپزشکی شدند.

فرصتی پیش آمد تا چرخی در روستا بزنیم، مشکلات و محرومیت های این روستا مشهود بود؛  مشکل آب خوردن، مشکل گاز رسانی به مسجد روستا، مشکل محرومیت های اقتصادی و…

ظاهراً مردم روستا علیرغم لوله کشی به دلیل املاح بالای آب، نمی توانند برای شرب استفاده کنند و مجبورند از قنات خارج روستا، با سختی و در طول سال آب منتقل کنند.

مسجد روستا هم که به همت بچه های گروه جهادی شهید همدانی کبودرآهنگ تکمیل شده، گاز ندارد و دلیل آن هم دستورالعمل شرکت گازرسانی مبنی بر پکیج و.. است که طبیعتاً با توجه به محرومیت روستا، امکان ناپذیر است.

در کوچه های روستا با چند نفر از اهالی به گفتگو نشستیم و محرومیت های منطقه دغدغه و صحبت آنها بود. عمده مردم روستا تحت پوشش نهادهای حمایتی هستند.

در ادامه در مسجد با بخشدار روستا هم صحبت شدیم و در خصوص آب شرب از اقدام برای آب شیرین کن خبر داد که کانکس آن نصب شده و در آینده توسط آب و فاضلاب روستایی نصب خواهد شد.

در خصوص نیازمندی روستا هم مصالح ساختمانی برای سرویس بهداشتی و پکیج مسجد در اولویت است و در خصوص مشکلات دیگر ساکنین روستا هم مطالبی گفته شد که انشاالله در روزهای آتی از مسئولین شهرستان و استان پیگیری خواهیم کرد.

تا عصر فرآیند غربالگری و ارایه خدمات پزشکی و مشاوره ای به طول انجامید تا خودروی حامل غذا از آشپزخانه هیئت ثارالله به روستا رسید.

اینجا حساب دل است، تیم پزشکی و پشتیبانی و رسانه همدل و جهادی اقدام به بسته بندی غذای گرم برای توزیع در خانواده ها کردند. البته رعایت موارد بهداشتی در اولویت بود.

دو نفر از جوانان آشنا از روستا در کنار دو دستگاه خودروی باری کافی بود تا دقایقی قبل از اذان مغرب همه اهالی روستا در کنار خانواده های خود میهمان سفره افطاری به نیت تعجیل در ظهور حضرت ولی عصر عج باشند.

حال دیگر موذن اذان مغرب را به نشانه افطار ندا می دهد. اقامه نماز جماعت با سرعت بالا توسط امام جماعت در کنار سفره گرم افطاری ساده برای اعضای گروه جهادی پایان بخش این اقدام ارزشمند بود.

صفا و صمیمیت گروه روزی به یاد ماندنی را رقم زد.

انشاالله با مطالبه از مسئولین استانی بتوانیم پاره ای از مشکلات این روستا را مرتفع کنیم.

 

لینک کوتاه : https://asrehamedan.ir/?p=63301
  • دیدگاه‌ها برای یک روز با بچه های «جهادی»/ ۱۴۰نفر چشم انتظار همت «مسئولین» در روستای «دارقشلاق» بسته هستند

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.