• امروز : شنبه - ۱۵ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Saturday - 4 May - 2024
0
رقابت در حوزه انتخابیه بهار وکبودراهنگ؛

یکی از داغ‌ترین رقابت‌های انتخاباتیِ استان همدان

  • کد خبر : 211853
  • 05 اسفند 1402 - 8:34
یکی از داغ‌ترین رقابت‌های انتخاباتیِ استان همدان
با شروع رسمی آغاز تبلیغاتِ کاندیداهای انتخابات مجلس شورای اسلامی در حوزه بهار و کبودراهنگ یکی از داغ‌ترین و رقابتی‌ترین انتخابات‌ِ دوره‌های اخیر رسماً شروع شد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «عصر همدان»؛ در این انتخابات رقبا فاصله کمتری نسبت به یک‌دیگر دارند و این نوید یک انتخابات باشکوه در این حوزه انتخابیه با مشارکت بالا را در یازدهم اسفندماه می‌دهد.

با نگاهِ اجمالی به دو دوره انتخاباتِ گذشته در بهار و کبودراهنگ و شرایط فعلی می‌توان به داغ بودن تنور انتخابات در این حوزه پی برد.

چهار سال پیش در انتخابات مجلس مرحوم عیسی جعفری با ۳۶ هزار رأی مردم به مجلس راه یافت و فتح الله توسلی در رتبه دوم با ۱۷ هزار رأی و مجتبی فیض اللهی با ۱۵ هزار رأی سوم شد.

کمتر از یک سالِ بعد عیسی جعفری نماینده منتخب مردم بر اثر بیماری کرونا جان سپرد و نماینده همدان احمد فلاح به عنوان نماینده معین بهار انتخاب شد تا انتخابات میان دوره‌ای مجلس از راه برسد و برای اولین بار در بهار و کبودراهنگ برای انتخاب نماینده برگزار شود.

در انتخابات میان دوره‌ای مجلس فتح الله توسلی با کسب آرای ۳۶ هزار رأی به عنوان نماینده انتخاب شد و سالار آبنوش با ۲۲ هزار رأی پس از توسلی در رتبه دوم قرار گرفت.

اما پس از دو سال دوباره انتخابات مجلس در این حوزه برگزار می‌شود، ولی این‌بار رقابت انتخاباتی با دوره قبل متفاوت است.

در دوره قبل کرسی صندلی مجلس، خالی بود و توسلی پس از چندین دوره حضور در انتخابات به پیروزی رسید.

در دوره قبل از توسلی نیز، مرحوم عیسی جعفری با فاصله زیادی از رقبا به کرسی خالی نماینده دست پیدا کرد چرا که محمدعلی پورمختار نماینده اسبق رد صلاحیت شده بود و امکان شرکت در رقابتِ انتخاباتی را نداشت.

اما این بار رقبا برای نشستن بر کرسیِ مردم بهار و کبودراهنگ در بهارستان، رقابت تنگاتنگی را با هم دارند.

توسلی نماینده فعلی به پشتوانه ۳۶ هزار رأی دو سال گذشته خود به‌عنوان حفظ صندلی مسئولیتش با ۵۸ رقیبِ دیگر در تلاش است تا موفق شود.

یکی از کاندیداهای مطرحِ این رقابت روح الله نباتی است که در دوره قبلِ انتخابات در حوزه شهرستان همدان و فامنین کاندید شده بود و با کسب ۴۲ هزار رأی با فاصله اندکی سوم شد و به پدیده انتخابات در همدان مشهور شد.

از علل شهرت او را شاید بتوان شفاف سازی هزینه‌های انتخاباتیش مطرح کرد که در اختیار مردم قرار داد و آن هم مبلغ کمی برای تبلیغات بود.

نباتی دو سالِ پیش، به‌عنوان فرماندار بهار انتخاب شد و پس از فشارهای سیاسی در فروردین‌ماه امسال از سمتش عزل شد و رقیبِ جدی نماینده فعلی در انتخابات گذشته یعنی مجتبی فیض اللهی به فرمانداری بهار منصوب شد.

و حالا نباتی در قامتِ رقیب در حوزه انتخابیه بهار و کبودراهنگ برای رقابت با توسلی حاضر شده است.

در این میان ۵۷ کاندید دیگر نیز برای رقابت حاضر شده و این خود، نوید یک رقابت تنگاتنگ را بینِ رقبا را می‌دهد.

پس از ماه‌ها انتظار، انتخابات مجلس در این حوزه فرا رسید و طرفداران کاندیداها بیشتر از هر دوره دیگر بر طبل رقابت می‌کوبند و مدعی پیروزی هستند.

در آغاز رسمی فعالیت تبلیغاتی کاندیداها، فتح الله توسلی از پروژه‌های عمرانی در کبودراهنگ و مخصوصاً عملیات عمرانی چهاربانده کردن مسیر گردشگری همدان تا غار علیصدر به‌عنوان عملکرد درخشان خود یاد کرد، این درحالی است که دیروز استاندار همدان علی‌رضا قاسمی فرزاد این پروژه را از دستاوردهای دولت سیزدهم نام برد و تأکید کرد: برق و یا جاده فلان‌جا وظیفه نماینده نیست و نمایندگان باید در پالایش قوانین و هموار کردن مسیر خدمت رسانی تلاش کنند.

حواشی انتخابات بسیار زیاد است که در چندین یادداشت قبل به آن اشاره شده است، اما نباید فراموش کرد رقابت انتخابات باید بنابر گفته رهبر انقلاب بر چهار اصل؛ مشارکت، امنیت، سلامت و رقابت شکل بگیرد.

حامد عیوضی

لینک کوتاه : https://asrehamedan.ir/?p=211853
  • دیدگاه‌ها برای یکی از داغ‌ترین رقابت‌های انتخاباتیِ استان همدان بسته هستند

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.