• امروز : جمعه - ۱۴ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 3 May - 2024
3

یاری‌گر هلال‌احمری‌ها برای اجرای طرح “نذر آب” باشیم

  • کد خبر : 119469
  • 09 تیر 1400 - 15:13
یاری‌گر هلال‌احمری‌ها برای اجرای طرح “نذر آب” باشیم

طرح ” نذر آب” یکی از کارهای بشردوستانه این روزهای هلال احمری‌ها برای آن کمر همت بسته اند و نیازمند یاری خیرین برای اجرای آن هستند. به گزارش عصرهمدان؛ مناطقی از جنوب کشور ایران اسلامی در این گرمای تابستان لب‌های‌شان به خشکی نشسته! این خشکی چیزی نیست جز عطش و بی‌آبی… نبود آب شرب، در […]

طرح ” نذر آب” یکی از کارهای بشردوستانه این روزهای هلال احمری‌ها برای آن کمر همت بسته اند و نیازمند یاری خیرین برای اجرای آن هستند.

به گزارش عصرهمدان؛ مناطقی از جنوب کشور ایران اسلامی در این گرمای تابستان لب‌های‌شان به خشکی نشسته! این خشکی چیزی نیست جز عطش و بی‌آبی…

نبود آب شرب، در مناطق محرومی از کشور معضلی شده که خیلی‌ها در این روزهای گرم و طاقت‌فرسا گریبان‌گیرش هستند؛

این بی آبی را در این وضعیت کرونایی کنار هم بگذاریم، چه بلبشو می‌شود؛ آب برای بهداشت حرف اول را می‌زند، اما آبی در این مناطق در کار نیست.

اینک به پاس شکرانه همه خوبی‌ها دریادلانی از هلال‌احمر به پا خواسته‌اند تا برای این بی‌آبی کمر همت ببندند و طرحی را با عنوان “نذر آب” اجرا کنند.

محمدرضا اعتصام، رئیس جمعیت هلال احمر شهرستان اسدآباد در این زمینه در گفتگو با خبرنگار عصرهمدان، با اشاره به بحران نبود آب در شهرها و روستاهای جنوب شرقی کشور، اظهار کرد: جمعیت هلال احمر براساس کارهای عام المنفعه و بشردوستانه برای کمک به این منطق محروم که با بحرانی کم آبی مواجه شدند، طرح نذر آب را اجرا می‌کند.

وی با شرحی از اقدامات طرح نذر آب، گفت: در اجرای این طرح استفاده ازظرفیت داوطلبان، خیرین، موسسات خیریه وعموم مردم مد نظر است تا با همت آنان به کمک مناطق بحران زده آب برویم.

رئیس جمعیت هلال احمر شهرستان اسدآباد با بیان اینکه در اجرای طرح نذر آب تنها تأمین آب آشامیدنی مدنظر نیست، بلکه سه محور سلامت و بهداشت، معیشت و خدمات عمرانی را هم در نظر گرفته ایم، گفت: این طرح شامل تامین آب شرب، سالم‌سازی آب قابل شرب، بهسازی و احیای قنات‌هاو چاه‌ها، تهیه و نصب دستگاه و فیلترهای تصفیه آب مخازن و آب‌های سطحی و… ، همچنین ارتقاء سلامت عمومی شامل خدمات درمانی، ویزیت رایگان و جراحی های محدود، بررسی و تأمین بهداشت آب، بهداشت روان و بهداشت محیط ودر نهایت تهیه بسته های غذایی، معیشتی، بهداشتی خواهد بود.

وی با اعلام شماره حساب ٩٩٩٩٩ بانک ملی و کد دستوری #٧٢۴* از مردم خیرخواه و بشردوست شهرستان خواست که با اهدای کمک نقدی یاغیر نقدی در این امر خداپسندانه وانساندوستانه مشارکت کنند.

اعتصام با بیان اینکه طرح ملی نذر آب چند سالی است که در راستای ارتقای سطح سلامت آب شرب و رفع مشکلات زیستی خانوارهای مناطق محروم که با خشکسالی مواجه هستند، آغاز شده، گفت: در حال حاضر به دلیل کاهش بارندگی و خشکسالی ۸ شهرستان در سیستان و بلوچستان، سه شهرستان خراسان جنوبی، دو شهرستان هرمزگان و دو شهرستان در جنوب کرمان برای اجرای طرح ملی در نظر گرفته شده است.

به گزارش عصر همدان؛ چه زیباست همه آنانی که قطرهایی از آب را در این روزهای گرم می‌چشند و رفع تشنگی می‌کنند، به اندازه یک نذر کمک کنند تا مردم مناطق محروم تشنه لب را سیراب کنند. خدا از آن بالا نظاره‌گر است. خدا می‌بیند و می‌بخشاند. بیاییم به حرمت انسانیت در این عظمت باشکوه دخیل باشیم.

انتهای پیام/ن

لینک کوتاه : https://asrehamedan.ir/?p=119469
  • دیدگاه‌ها برای یاری‌گر هلال‌احمری‌ها برای اجرای طرح “نذر آب” باشیم بسته هستند

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.